Musorujsag
Élő Eredmények

Mit szól a Mercedes, hogy a Red Bullon látja viszont az eldobott megoldásait?

Mit szól a Mercedes, hogy a Red Bullon látja viszont az eldobott megoldásait?

Motorsport Week, Speedweek
Toto Wolff elmondta, mit gondol a Mercedes arról, hogy a Red Bull olyan irányba kanyarodott az idei autójával, amit ők két év próbálkozás után 2024-ben elhagytak.

Továbbra is egy lépéssel a többiek előtt a Red Bull. Miközben mindenki az ő tavalyi autójukat próbálta másolni 2024-re, ők gondoltak egyet, és irányt váltottak. Mégpedig meglepő módon, hiszen az idei RB20-asuk több területen (orr, oldaldobozok és hűtők, motorborítás) a Mercedes előző két autójának megoldásait idézik.

Bahreinben közelebbről is megismerkedhettünk az új Red Bull-lal, és kiderült, a saját „zéródobozos” megoldásukat egy nagyon kis, a felső borítás takarásában lévő vízszintes és egy szintén keskeny függőleges légbeömlő tette lehetővé. A motorborítás tövében eközben szemre kevésbé tetszetős hengerszerű kitüremkedések futnak hátrafelé, melyek elején szintén légbeömlőket alakítottak ki a versenyző feje mellett, belül pedig egy mély csatornát.

Tekintve, hogy a Mercedes két év próbálkozás után idén feladta a hasonló megoldásait, mivel nem tudta működésre bírni őket, Toto Wolff csapatfőnök nem kerülhette a kérdést: mit szólnak ahhoz, hogy a címvédő az ő útjukra kanyarodott?

„Az igazság az, hogy nem tudhatod. Minden csapat követi a maga fejlesztési irányát, próbál javítani a köridőn a szimulációk virtuális világában és a szélcsatornában. És ezeket pakolják fel az autóra, függetlenül attól, mit csinálnak más csapatok.”

„Mi elkanyarodtunk a zéródobozos koncepciónktól, és más további megoldásoktól, mert úgy éreztük, ez nem segíti az autónk teljesítményét. Ezért kötöttünk ki egy konvencionálisabb megoldás mellett a kocsitestnél. De hisszük, hogy ez jobb alapot jelent”

– magyarázta Wolff.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Red Bullnál hangsúlyozták, nem a Mercedes miatt váltottak irányt az autójukkal, hanem azért, mert a számok ebbe az irányba terelték őket. A riválisok eközben látszólag a Red Bullt kezdték el aktívan másolni, ám a Ferrari főnöke, Frédéric Vasseur szerint ez ilyen formában szintén nem állja meg a helyét.

„Nem arról van szó, hogy lemásolsz egy másik csapatot. Minél több időt töltesz a szélcsatornában, annál tovább fejleszted az autódat. Ez a szabályok második-harmadik éve, és ilyenkor megfigyelhető némi közelítés egymáshoz. Végső soron azonban nem mást kell lemásolnod, mivel ha elkezdesz másolni, akkor mindig késésben leszel, mindig egy lépéssel le leszel maradva”

– mutatott rá a francia.

Akár másoltak, akár maguktól léptek a Red Bull útjára, a Mercedesnek meggyőződése, hogy a mostani a helyes út, és ennek az első jeleit is látják már. „Jó a hangulat. Az autónkat tavaly nehéz volt kezelni, és nehéz volt megérteni néha, hogy miért csinálja, amit csinál. Erre nagy hangsúlyt fektettünk idén: egy stabil alapot akartunk, amire építve fejleszthetünk. Meglátjuk, hogy ez megvan-e” – mondta Wolff.

Hozzátette: „A versenyzők visszajelzése alapján úgy fest, van valamink, amivel elkezdhetünk dolgozni, és ez biztató.”

Ezt Lewis Hamilton és George Russell is sokat hangoztatta a teszt során. Mindketten jobban vezethető autónak tartják a W15-öt, és James Allison technikai igazgató is a tavalyi alapproblémák megoldásáról beszélt. Most már csak a teljesítményre nagyobb hangsúlyt fektetniük. Kezdődhet a fejlesztési verseny.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak