Musorujsag
Élő Eredmények

Baj van az Alpine-nál

Baj van az Alpine-nál

Auto Motor und Sport, Autosport
Felkészültek rá, hogy sereghajtók lehetnek.

Túlsúlyos autó, elbukott töréstesztek, gyenge tempó, frusztrált csapat – baljós előjelekkel vág neki az évnek az Alpine csapata. Versenyzői már fel is készültek a legrosszabbra…

Amennyire lespórolta a festéket idén az autójáról az Alpine, annyira színtelennek is tűnt a múlt heti bahreini teszten. A szakma szerint egyértelműen a franciák versenygépe volt az egyik leggyengébb a három nap során, és a csapattagok nyilatkozatai is erősítették, hogy valami nagyon nincs rendjén az enstone-iaknál.

Fotó: XPB

Arról már a bemutatójuk előtt lehetett hallani híreket, hogy új autójukkal elbukták az FIA kötelező töréstesztjeit, többszöri nekifutásra is. Bruno Famin csapatfőnök ezt meg is erősítette, ám hangsúlyozta, csak a határokat feszegették, és nem ritka az ilyesmi más csapatoknál sem.

Az Auto Motor und Sport szerint a sikertelen törésteszteknek is lehet köze ahhoz, hogy az A524-es erősen túlsúlyos autó jelenleg. Állítólag 10 kilogramm többletsúlyt kénytelenek cipelni, ami komoly időveszteséget jelent. Ezt egészíti ki a továbbra is a leggyengébbnek számító erőforrásuk.

„A tömeg mindig tényező. Ha túl sokat nyomsz, muszáj fogyasztanod. Ha a limit alatt vagy, akkor el kell osztanod a ballasztsúlyokat, hogy az jót tegyen az egyensúlynak” – mondta ennek kapcsán Famin, kerülgetve a forró kását.

A csapat már a tesztek után jelezte, nem számít erős évkezdésre. Hangsúlyozták azonban, hogy az autójuk teljesen új koncepció, a kormányt leszámítva mindent kicseréltek rajta, ezért idő kell a kiismeréséhez. Bahreinbe érkezve két versenyzőjük máris jelezte, felkészültek a blamára: az Alpine valóban az utolsó helyeken köthet ki, ahogyan arról a tesztformájuk alapján sokan találgattak előzetesen.

Esteban Ocon (Fotó: Alpine)

„Ha nem megy minden a terv szerint, akkor igen, felkészültem erre. De még nem vezettük az autót versenyhelyzetben, nem tudjuk biztosan” – mondta Esteban Ocon.

„A média úgy ad el minket mint a legrosszabbak. Ez egy lehetőség, de még nincs vége. Még fog történni egy s más az év során, és csak mennünk kell tovább. Ha rátok hallgatok, akkor ki is sétálhatnék a boxutcából és már most elhagyhatnám a paddockot. De nem, én nem ilyen vagyok.”

Pierre Gasly hangsúlyozta, most a hibák javítására kell fókuszálniuk, és lehet kiút ebből a helyzetből. „Igen, célt tévesztettünk a határidők szempontjából, de ez nem jelenti azt, hogy nem érhetjük el a célokat az év folyamán valamikor. Senki sem örül a csapatnál a nehéz kezdésnek, de együtt nézünk szembe vele.”

„Van magyarázat rá, hogy miért így állunk. Végső soron csak az számít, hogy mennyire tudunk gyorsan javítani az autónkon” – mondta Gasly.

Pierre Gasly (Fotó: Alpine)

A versenyzők elmondása szerint vannak komolyabb és kisebb problémák is az autóval, amit nehezen vezethetőnek éreznek. Ezeket már a szimulátorban is érzékelték. Ocon szerint időbe fog telni ezek orvoslása, ám a McLaren tavalyi példája megmutatja, fel lehet kapaszkodni a mezőny végéről a mezőny elejébe is egy jó fejlesztéssel. Más kérdés, hogy náluk egyelőre még csak kilátásban sincs a megoldás, miközben a McLaren tavaly ilyenkor már rég dolgozott rajta…

Gasly arról beszélt, a legfontosabb, hogy növeljék a tapadást és a leszorítóerőt, mert a versenyképességnek ez jelenti az alapját, nem a vezethetőség.

Miközben Ocon állítja, továbbra is bízik a technikusi csapatban, máris hallani pletykákat arról, hogy az Alpine-on belül egyre frusztráltabbak a csapattagok.

Ocon és Gasly állítólag már azt nézi, milyen egyéb lehetőségeik lehetnek a szerződésük év végi lejárta után. Az Auto Motor und Sport szerint ráadásul több vezető szakember is távozóban van a csapattól.

A helyzet hosszú távon válhat majd igazán aggasztóvá. Ha az Alpine képtelen lesz elmozdulni a mezőny utolsó feléből, azt a sikereket követelő Luca de Meo Renault-elnök és a vezetőség aligha fogja tolerálni. A sereghajtó szerepe minden csapat számára kellemetlen, ám az F1 múltjából tudhatjuk, a gyári csapatok esetében egyszerűen elfogadhatatlan.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: Charniaux / XPB )

További tartalmak