Musorujsag
Élő Eredmények

Sokkal jobb, de újra pattog a Mercedes autója – Russell a hiányosságokról

Sokkal jobb, de újra pattog a Mercedes autója – Russell a hiányosságokról

Motorsport
Ismerős probléma ütötte fel a fejét a Mercedesnél az előzőeknél sokkal jobbnak ítélt idei autónál. George Russell szerint vannak még hiányosságok, de hiszi, hogy idén messzebbre juthatnak ezek megoldásával.

„Nem tökéletes, vannak még problémáink” – ismerte el Lewis Hamilton, miközben arról beszélt, az idei Mercedes sokkal jobb alapot jelent, mint az előző két modelljük. Csapata több szempontból is elégedetten távozott a múlt heti bahreinit tesztről, hiszen egyfelől bebizonyosodott, hogy a W15-ös sokkal jobban vezethető, kiszámítható és kiismerhető autó, mint a W14-es volt, másfelől a pályán gyűjtött adatok igazolták a szimulációs eszközeik pontos működését, ami a fejlesztés szempontjából kulcsfontosságú.

Az ezüst-fekete autó többek figyelmét is felkeltette, ugyanis nem nélkülözi az innovatív vagy éppen különleges megoldásokat. Az első szárnyukra még a Red Bull is felfigyelt, a szakma pedig annak is csodájára járt, hogy a teszt második és harmadik napján két különböző első felfüggesztéssel köröztek. A magasabbra bekötött lengőkar az autó fékezésnél tapasztalt előrebukását gátolja meg. A csapat biztosra akart menni a múlt évi problémái után: az autóját kimondottan úgy alkotta meg, hogy az be tudja fogadni mindkét verziót, hogy rugalmasan választhassa ki a jobb megoldást.

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Sebastian Kawka)

Az Auto Motor und Sport szerint az óvatosság feleslegesnek bizonyult, hiszen az autójuk eleve jobban működik az előrebukás szempontjából is, mint a tavalyi. Ráadásul információik szerint a zárónapon használt extrémebb felfüggesztés csak rontotta a vezethetőséget, és erősítette az autó pattogását.

Utóbbi jelenség még mindig probléma a Mercedesnél – ezt Bahreinben George Russell is megerősítette. „Azt mondanám, az idei autó teljesen más versenyautó.  Annyira, hogy amit tavaly a beállításokról tanultunk, most nem tudjuk ugyanúgy használni idén. Sok mindent kell tehát tanulnunk erről az autóról.”

„Sokkal közelebb van ahhoz, amilyennek egy versenyautónak lennie kell érzésre. Van viszont egy terület, amin még dolgoznunk kell: az autó pattogása. A múlt heti teszten meglepett minket némi pattogás.”

„Egészen agresszívek voltunk az autóval, de mint mondtam, teljesen más, mint a tavalyi. A 20222-es és a 2023-as egy kaptafa volt” – magyarázta Russell.

George Russell, Mercedes W15 (Fotó: Mercedes)

A Mercedes nem tagadja, a leszorítóerő és a teljesítmény terén még vannak hiányosságai. A hírek szerint a pattogás éppen akkor jön elő, amikor az autójukat a nagyobb szívóhatás érdekében lejjebb akarják ereszteni. Ez az jelezheti előre, hogy a hasmagasság és a beállítások terén idén is kénytelenek lesznek kompromisszumokat kötni, amíg nem találnak megoldást.

„Feszegetjük a határokat, keressük a korlátokat. Erről szól a teszt” – mondta Russell, amikor a látható pattogási problémáikról kérdezték. „Én arra számítok, hogy ezen a hétvégén sokkal kevesebbet fogunk látni. Három éve használjuk ezeket az autókat, és több csapat még mindig túl alacsonyra állítja, túl agresszív az autójával ezen a pályán. De mindig vékony a határvonal, hiszen ebből ered a leszorítóerő.”

A csapat jobb alapként emlegeti az idei autót, ami jelzése annak, hogy a későbbiekben komoly fejlesztésekkel készülnek. Russell hiszi, hogy nagy előrelépést érhetnek el. „Hiszem, hogy a mostani autó fejlődési üteme nagyobb lesz, mint amit az elmúlt két évben láttunk, mert jobb alapot jelent. De a kezdő teljesítmény még nem elég jó. Az autót jó vezetni, de egyszerűen nincs elég leszorítóereje” – állapította meg az egyszeres futamgyőztes.

Borítókép: George Russell (Fotó: XPB)

További tartalmak