Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc nem volt boldog: itt taktikázta el a pole-t a Ferrari

Leclerc nem volt boldog: itt taktikázta el a pole-t a Ferrari

Boxutca, F1
Eljátszotta a Ferrari a pole pozíciót az év első időmérő edzésén? Charles Leclerc szerint eltaktikázták magukat. De volt még egy másik tényező is.

Bő két tizedre volt Charles Leclerc attól, hogy ő legyen 2024 első pole-szerzője. A monacói a Q2-ből a legjobb idővel jutott tovább, és az 1:29,165 másodperces köre annyira jó volt, hogy 14 ezreddel Max Verstappent is le tudta volna győzni vele a Q3-ban. Csakhogy a Bahreini Nagydíj időmérőjének fináléjában a stopper 1:29,407 másodpercnél állt meg a neve mellett, így elmaradt a győzelem.

Leclerc nem titkolta a csalódottságát, és már az autóból kiszállva arról beszélt, hogy a Q3-as első körére feltett használt lágy gumi egyszerűen kizökkentette őt a ritmusból, és már nem volt visszaút. „Az autót jónak éreztem, az utolsó kör viszont nem volt a legjobb köröm. A legjobb körömet a Q2-ben futottam. Abba a körbe mindent beleraktam, amit akartam, a Q3-ban viszont a boxból kifelé nem találtam egyből a tapadást, ami kissé furcsa volt.”

„Az, hogy az első körre bekoptatott gumin mentünk ki, lépéshátrányba hozott minket, mert a pálya változik, és nehezebb olvasni, hogy mennyit kell állítanod a szárnyadon az utolsó menetre. És itt egy kissé kiestünk a ritmusból”

– magyarázta Leclerc.

Az M4 Sport mikrofonja előtt elismerte, mivel csak találgathatott, elszúrták a szárnyállítást az utolsó körük előtt. „Nem gondolnám, hogy mindent kihoztunk volna az autónkból. Próbáltam találgatni, változtattam az első szárnyon az utolsó körre, de elment kicsit az egyensúly, és egy ilyen pályán egyből sokat fizetsz ezért. Nem tudtunk tehát mindent kihozni a Q3-as körből.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Nem örült a taktikának

A használt gumit azért kellett bevetniük a döntő szakaszban, mert a Q1-ben két friss lágy szettet is feltettek. Leclerc gesztusaiból és szavaiból is kiderült, nem értett egyet ezzel.

„Nem igazán vagyok boldog emiatt…” – mondta mosolyogva, miközben félrenézett. „Meg fogjuk ezt beszélni a csapattal. Azt gondoltam, elég nagy előnyünk van. De persze az év első időmérőjéről volt szó, és a csapat nem akart kockáztatni, ezért egy további új lággyal kellett mennem. Ez hátrányos helyzetbe hozott minket az időmérő folytatásában.”

„A két új gumi segített volna a pálya változásának lekövetésében. Amikor kimentem az új gumin, változott a pálya, kicsit változott a szél is, és egyszerűen kizökkentem.”

Megkérdezték, két friss szettel le tudta volna-e győzni Verstappent a Q3-ban. „Feltételes módban elég sok mindent csinálhattunk volna… Két-három tized a hátrány, és szerintem szorosabb ez, mint amilyennek az eredményjelző mutatja. De ez jó. Arra számítottunk, hogy a Red Bullnak a mainál nagyobb lesz az előnye. Közelebb vagyunk, mint hittük” – állapította meg.

Charles Leclerc (Fotó: Coates / XPB Images)

Az első szektoros gyenge pont

Volt azonban más tényező is a vereség mögött. Leclerc elismerte, a Ferrari nem volt elég gyors a pálya első szektorában. „Egész hétvégén küszködtünk ott” – mondta. „Ez valószínűleg a gumik előkészítésével van összefüggésben” – találgatott, kiemelve, próbálkozott különböző dolgokkal, de az elsőtől a harmadik kanyarig tartó szakasz valahogy mindig problémás volt számára.

Az első szektorban a legjobb idők alapján 0,227 másodpercet szedett össze Verstappennel szemben, ami egy ezreddel kevesebb, mint a kör végi hátránya. Eközben a második szektorban csak 7, a harmadikban 6 ezredmásodpercet bukott a hollandhoz képest.

Miközben e tényezőkből kiderül, a Ferrari valóban jobban is megszorongathatta volna Verstappent, Leclerc attól tart, a versenyen szétnyílhat közöttük az olló. „A legnagyobb kérdőjelet a verseny jelenti. Egészen biztosra veszem, hogy ott egy kicsivel nagyobb lesz az előnyük, mint amit ma láttunk. De meglátjuk” – tekintett előre.

A hosszú etapok és a gumikezelés terén Leclerc szerint javult a Ferrari. „Sokkal jobbak vagyunk, mint tavaly. Tavaly valahányszor használt gumin voltunk, nagyon nehéz volt vezetni az autót, az egyensúly teljesen elszállt az egy körhöz képest. Idén a megfelelő tartományban vagyunk a hosszú etapokon. Jobbnak érzem, ez segít kiegyensúlyozottabbnak lenni. De majd a versenyen kiderül.”

Borítókép: Max Verstappen és Charles Leclerc (Fotó: Charniaux / XPB Images)

További tartalmak