Musorujsag
Élő Eredmények

Ferrari-főnök: Megfeleztük a Red Bull-lal szembeni hátrányt, de túl sok a hiba

Ferrari-főnök: Megfeleztük a Red Bull-lal szembeni hátrányt, de túl sok a hiba

Sky Sports, Autosport
Esélye nem volt a győzelemre a Ferrarinak, és a hibák sem kerülték a versenyzőket, ám Frédéric Vasseur csapatfőnök így is lát okot az elégedettségre a bahreini hétvégéjük után.

Egy harmadik és egy negyedik hellyel indította 2024-et a Ferrari csapata. Carlos Sainz erős versenyt futva kísérte a dobogóra az utolérhetetlennek bizonyuló Red Bull párosát, és a leintés után már azt nagy dolognak tartotta, hogy legalább az egyikükkel, Sergio Pérezzel lépést tudott tartani a versenyen. A mexikói 3 másodperces előnnyel futott célba előtte.

A futam során mindkét vörös autónak gondjai voltak a fékek túlmelegedésével. Míg Sainz ezt a turbulenciából való kilépéssel képes volt kezelni, Charles Leclerc-nél súlyosabb volt a helyzet. Az ő autója már az első körökben jobbra húzott a féktávokon, mivel a jobb és bal fékek között olykor akár a 100 Celsius-fokot is elérte a hőmérsékletkülönbség. Ezzel a problémával evickélt célba a negyedik helyen, a hajrában megelőzve az előle a bukótérbe csúszó George Russellt.

Noha a hibák miatt nem érezte úgy, hogy a csapat mindent kihozott az SF-24-esből, Frédéric Vasseur csapatfőnök összességében a jó oldaláról közelítette meg a hétvégéjüket, és elégedetten állapította meg, hogy sikerült közelebb kerülniük a Red Bullhoz.

„Nyilván vegyesek az érzéseim a verseny után. A jó hír az, hogy pénteken a leggyorsabb körünk alapján képesek lettünk volna a pole pozíció megszerzésére, a versenyen pedig megfeleztük a Red Bull-lal szembeni hátrányunkat az előző évhez képest. Tavaly úgy ötven másodperc volt a lemaradásunk, most huszonöt.”

„A rossz hír az, hogy ez nem elég. És megint túl sok volt nálunk a hiba a hétvégén. Meg kell oldanunk a problémát Charles fékjeivel. Összességében nagyon jó munkát végeztünk, a boxfalon is, hiszen kezelni tudtuk a helyzetet, és megmentettük a negyedik helyet ilyen körülmények között is..”

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari/Florent Gooden/DPPI)

„Amikor az első etapon láttam, mi a helyzet, őszintén szólva nem voltam valami bizakodó. Nagy volt a különbség a jobb és a bal fék között, és az autó jobbra húzott fékezéskor, blokkolt, nagyon nehéz volt megoldani. Egy ponton aztán visszajött, amikor valaki szélárnyékába került. A fékek működésbe léptek, és a verseny utolsó szakasza rendben volt” – mondta Leclerc fékproblémáiról Vasseur.

 

Még mindig sok a hiba

A francia említette a hibáikat is. Egyelőre nem erőstették meg, hogy mi vezetett a fékek túlmelegedéséhez, Leclerc esetében viszont felmerült, hogy talán lehet köze ahhoz, hogy a csapat a futam előtt éppen a fékhűtőknél cserélt egy terelőlapot az egyik oldalon.

Vasseur emellett más hibákat is látott a hétvége során. „Megfeleztük a hátrányunkat a tavalyihoz képest, és tavaly a szezon végén bizonyos versenyeken harcban voltunk velük. Szóval ugyanúgy koncentrálnunk kell, tovább fejleszteni, javulni. És oda kell figyelnünk a részletekre.”

„Ezen a hétvégén nem végeztünk valami nagyszerű munkát a működés szempontjából. Túl sok problémánk volt. De lépésről lépésre javulnunk kell”

– figyelmeztetett.

Fotó: Ferrari

„Működési” hibát a pénteki időmérő edzésen láttunk tőlük, ahol Charles Leclerc-t utólag nézve feleslegesen küldték ki még egy friss lágy gumin a Q1 hajrájában. Versenyzőjük a rádión már a visszatérése előtt jelezte, hogy nem ért egyet ezzel a döntéssel. Aztán amikor a gyorsköre megkezdése után a továbbjutásukról meggyőződő boxfal kérte, hogy szakítsa meg a körét és térjen vissza a boxba, Leclerc ingerülten jegyezte meg: „Természetesen. Box. természetesen…”

Leclerc-nek a Q3-ban így használt gumin kellett teljesítenie az első körét, aztán rossz szárnyállítást választott a második, már friss gumis körére. Elmondása szerint a gumicsere miatt nem tudta jól olvasni a pálya változásait.

 

Ez még kevés, de az alaphelyzet ígéretesebb

A Ferrari szempontjából a versenyen előrelépés volt, hogy ezúttal nem szenvedtek úgy a gumik kopásától, mint tavaly. És mindezt egy olyan pályán, amely a durva aszfaltjával és a kigyorsításaival falja a hátsó kerekeket. „Ilyen szempontból is vegyesek az érzéseink” – mondta Vasseur.

„Egy éve a versenyen nyolc-kilenc tizeddel voltunk lemaradva, míg ma ennek csak az ötven százalékával. De még egyszer mondom: nem az a célunk, hogy négy tized legyen a hátrányunk. Ha viszont az előző évhez viszonyok, és azt veszem, milyen szépen talpra álltunk az év során, a tény, hogy a verseny végén harcban voltunk, azt mondatja velem, hogy jó lehetőség áll előttünk.”

„Ez az autó sokkal jobb fejlesztési alapot jelent idén. Sokkal jobban érezzük, hogy miben vagyunk gyengék, miben lehet fejlődni. Tavaly sokkal nehezebb volt kiigazodni az autón.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Miközben a Ferrari Bahreinben egyértelműen második erő volt a Red Bull mögött, Vasseur szerint ez nem jelenti azt, hogy a most motormelegedési gondokkal küzdő Mercedes, vagy a pályát kevésbé kedvelő McLaren és Aston Martin nem fordíthat ellenük bármikor. „Az első és tizedik helyezett között a különbség megfeleződött tavalyhoz képest, ami azt jelenti, hogy ha akár csak egy apró hibát vétesz, vagy nem megfelelő a beállításod, vagy nem fekszik neked annyira a pálya, a sorrend a legjobb tízben máris változhat. Ne vonjunk le tehát következtetéseket a mostaniból, még nagyon az elején járunk. A következő héten mindenki a nulláról indul” – intett óvatosságra Vasseur.

A kérdésre, szerinte utolérhető-e a Red Bull, kifejtette, nem a bikásokkal foglalkozik jelenleg, csak szeretné, ha a maximumot hoznák ki a rendelkezésükre álló csomagból. „Nem volt tiszta a hétvégénk. Túl sok volt az apró hiba az időmérő edzésen és a versenyen. Dzsidda ráadásul teljesen más történet lesz, nem ilyen kialakítású pálya, más az aszfaltja. Melbourne után talán már pontosabb képet fogunk kapni, előtte viszont nehéz lesz tisztán látni” – tekintett előre.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Ferrari/Antonin Vincent/DPPI)

További tartalmak