Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz megnevezte a Red Bull-fölény kulcsát – ezzel válhatnak legyőzhetővé?

Sainz megnevezte a Red Bull-fölény kulcsát – ezzel válhatnak legyőzhetővé?

F1
Carlos Sainz rávilágított, mi képezi a Red Bull nagy fölényének alapját, de látni vél egy rést is a címvédő pajzsán. Több riválissal ellentétben a Ferrari versenyzője nincs meggyőződve arról, hogy Max Verstappenék idén is utolérhetetlenek.f

Nagy fölénnyel zárta az előző évet, nagy fölénnyel indította az újat Max Verstappen és a Red Bull. A háromszoros világbajnok múlt szombatin Bahreinben 25 másodperccel ért célba hamarabb, mint a harmadik helyezett Carlos Sainz, és egy aprócska reményt sem hagyott az ellenfeleknek.

A Ferrari versenyzője már annak tudott örülni, hogy a másik Red Bull-ostól, Sergio Péreztől csak 3 másodpercet kapott és nagyjából tartani tudta vele a lépést. A spanyol a hajrában a kemény, ellenfele a lágy gumin futott. Sainz a mérnökénél arról érdeklődött, mikor kerülhet tempófölénybe a tartósabb gumiján, ám utólag elismerte, nem voltak illúziói ennek kapcsán.

„Gondolni kell rá, hogy három napon át teszteltünk itt. Láttam a gumikopásukat a lágyon: pontosan ugyanolyan volt, mint a miénk a keményen. Szóval amint megtudtam, hogy a Red Bull egy új lágyat tett fel az utolsó etapra, nem éreztem úgy, hogy ez most az én esélyem lehet.”

„Mentem hosszú etapot ezzel a gumival, a hármassal a teszten, és láttam, hogy nekik pont olyan a kopásuk a lágyon, amilyen mindenki másnak a keményen. Nem jöttem tehát túlságosan izgalomba” – ismerte el Sainz.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

Egyébként éppen ebben, vagyis a gumikezelésben látja a Red Bull fölényének és sikerességének kulcsát. Megkérdezték, mennyire érte váratlanul, hogy a címvédő gárda idén is ennyire dominálni tud. „Ez sem lepett meg. Amikor láttam Max és Checo hosszú etapját… Nincs titok, három napon át teszteltünk itt, tudtam, hogy van három-négy tized előnyük. Talán nem fél másodperc, mint amennyit George mondott. A pálya körülményeitől is függ. Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz legyőzni a Red Bullokat. Ráadásul félretettek egy friss lágy gumit is, ami jelezte a terveiket. Tudtam, hogy nehéz lesz ma legyőzni a Red Bullt. Az, hogy tartani tudtam a lépést az egyikükkel, és esélyem volt harcolni, már meglepetés volt.”

„A Red Bull előnye az, amit Bahreinben is tisztán láttunk. Érdekes, hogyan tudják egy kicsit tovább életben tartani a hármas gumit, mint mások, kevésbé túlmelegíteni. Talán emiatt van az, hogy az autójuk nem olyan versenyképes az időmérőn, és ennyire jó a versenyen, egy olyan pályán, mint a bahreini.”

„Most több minta kell. De a Red Bull már tavaly is mindig jobb volt a versenyen. Elég megnézni az utolsó nyolc versenyt. Charles és én szereztünk pár pole pozíciót, sok első sort, aztán a versenyen Max nagyon elhúzott, Checo pedig meg tudott előzni minket.”

„Remélem, ez az év nem annyira egyoldalú, és nagyot léptünk előre. Ezt már ma is éreztem. De még mindig elöl vannak, így itt az ideje dolgozni, fejleszteni ezt az autót, hogy a versenyen csökkenteni tudjuk a különbséget” – magyarázta.

Sainz szerint a Red Bull sikerének kulcsa egyben a Red Bull utolérésének kulcsa is lehet: ha a gumikezelési előnyük oda, verhetővé válhatnak.

Azt is hozzátette, hogy Bahrein talán csalóka képet mutat a Red Bull fölényéről, mert ott igazán érvényesülni tudott az autójuk erényét jelentő gumikezelésük. „Úgy vélem, ez az ő egyik legerősebb pályájuk a szezon során, mert nagyon kopnak a hátsók. Ha az elsőket terhelő pályákra megyünk és jobb aszfaltra, talán életre fog kelni az autónk, és komolyabb kihívói lehetünk Maxnak a győzelemért folyó csatában.”

EPA/ALI HAIDER

A bajnoki küzdelem persze más szint. Sainz mindenesetre reméli, hogy a Ferrarival fel tudnak zárkózni rájuk idén. „Remélem, hogy a kihívójukká válhatunk. Jelenleg még túl messze vagyunk ahhoz, hogy komoly kihívóik legyünk a futamgyőzelmekért. Ha mindent összeraknak, és mindent tökéletesen csinálnak. Viszont idén van egy alapunk, egy aerodinamikai alapunk, amivel az autót a pályán sokkal normálisabbnak érezzük, mint tavaly. Amennyiben növelni tudjuk a leszorítóerőt, akkor elkezdhetünk közelíteni hozzájuk. De most kell elkezdenünk, mert ha nem, akkor ők kezdik el nyomni, és elhúznak” – figyelmeztetett.

Ebből a szempontból nem jó hír a Ferrari számára, hogy a pletykák szerint a Red Bull Imolában egy nagy fejlesztési csomagot tervez bevetni, amely igen komoly előrelépést hozhat számukra…

Borítókép: Sergio Pérez, Max Verstappen, Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak