Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Egy sisakfólián úszhatott el az Alpine idei első pontja

Egy sisakfólián úszhatott el az Alpine idei első pontja

Motorsport
Az Alpine versenyzője, Esteban Ocon úgy érzi, a pontszerzésért is versenyben lehetett volna, ha nem kell a tervezettnél eggyel többször kiállnia, amiért egy sisakfólia beragadt autójának fékcsatornájába.

Két roppant gyenge hétvége után Melbourne-ben egy fokkal jobban teljesített az Alpine: Esteban Ocon a szezon során először a Q2-be jutatta őket az időmérő során, másnap pedig harcban volt a középmezőnnyel. A francia Nico Hülkenberggel, Kevin Magnussennel és Alexander Albonnal küzdött, kik közül ketten végül a legjobb tízben végeztek.

Ocon esélyei viszont szertefoszlottak, mégpedig egy meglehetősen balszerencsés esemény miatt. Első kiállása után egy sisakfólia ragadt autójának fékcsatornájába, ami miatt a fékek túlmelegedtek, az Alpine pedig úgy döntött, újra kihívja versenyzőjét a boxba.

Mivel erre is a futam korai szakaszában (a 11. körben) került sor, Ocon nem tudta végigcsinálni a fennmaradó köröket kerékcsere nélkül – így tehát harmadszor is kiállt és csak tizenhatodikként ért célba. Papíron tehát az előzőekhez hasonló, gyenge eredményt szállított, ő maga viszont úgy érzi, a peches incidens nélkül harcban lehetett volna a pontszerzésért.

„A sisakfólia előtt Kevinnel harcoltunk, Alexander és Nico előtt álltunk” – nyilatkozta az egyszeres futamgyőztes a Motorsportnak. „Szóval, ott volt előttünk a lehetőség, hogy a pontokért harcoljunk. A kilencediktől a tizenegyedik helyig. Valahol ott értünk volna célba.”

Esteban Ocon (Fotó: XPB)

„Sajnos azt már sosem tudjuk meg, milyen lett volna a futam végeredménye (ha nem történik meg a sisakfóliás eset). De érdekes futam volt. Örültem a tempónknak és a fejlődésünknek. Örültem annak is, hogy lépést tudtunk tartani ezekkel a srácokkal. Szóval, ez most jól nézett ki” – folytatta, majd elárulta, a futam során két alkalommal is meggyűlt a baja a sisakfóliákkal.

„Az első körben kaptam egyet a tükrömre. Ez volt az első. Aztán pár körrel később, nem ugyanaz, hanem egy másik, a fékcsatornába ragadt. Ha nem álltunk volna ki, az autó hátsó fele leégett volna. Egyértelmű, hogy ez volt a legbiztonságosabb, amit tehettünk” – húzta alá.

„Ha továbbmegyünk, lehet, fel kell adni a futamot. Ez sosem derül már ki. Nem tehettünk mást. Aztán a 30. körben a rádióm is meghibásodott. Olyan volt, mintha a WIFI meghibásodna és folyamatosan szaggatna. Egy kicsit szerencsétlen voltam. De emlékezni kell a fejlődésre, amit elértünk. Remélem, tartjuk a lendületet” – magyarázta.

Ami az előrelépést illeti, Ocon megjegyezte, az Alpine azzal ért el javulást, hogy jobban megértette autóját és azt, hogyan kell beállítani azt. „A három közül ez a futam volt a legerősebb. Határozottan így volt ez, a tempó és a teljesítmény tekintetében is. Minden relatív, de az előző kettőhöz képest határozottan előreléptünk. Nem arról van szó, hogy a pálya jobban illett az autóhoz. Most sokkal jobban beállítottuk, mint a többi futamon” – zárta gondolatát.

Fotó: XPB
Borítókép: Esteban Ocon (Fotó: XPB)

További tartalmak