Musorujsag
Élő Eredmények

Kieső Verstappen, lassú Pérez – a Red Bull nem aggódik Melbourne miatt

Kieső Verstappen, lassú Pérez – a Red Bull nem aggódik Melbourne miatt

Laola1
Max Verstappen és Sergio Pérez melbourne-i problémája sem teljesen olyan volt, amilyennek akkor látszott – Helmut Marko szerint nincs okuk aggódni a folytatás miatt.

A múlt szezonban az év 15. versenyéig kellett várni rá, most már harmadik nagydíjhétvégén bekövetkezett: legyőzték a Red Bullt. Miközben a 2024-es szezont ugyanolyan lehengerlő fölényben indította a bikás csapat, mint amit az előző bajnokságban láttunk tőle, Carlos Sainz és a Ferrari ausztráliai győzelme máris teljesen átalakította a tabella képét. Nullázása után Max Verstappen csupán 4 pont előnnyel vezet az összetettben Charles Leclerc előtt, míg a konstruktőröknél a Ferrari ugyancsak 4 pontra közelítette meg a Red Bullt.

Ebből a számok alapján akár még egy izgalmas küzdelem is kikerekedhet, ehhez azonban az kellene, hogy a folytatás olyan kiegyenlített csatát hozzon a két istálló között, mint az ausztrál hétvége, és ne olyan Red Bull-fölényt, mint a bahreini és a szaúd-arábiai.

Reálisabb esély egyelőre inkább arra van, hogy a folytatás az első két nagydíjhétvége mintáját fogja követni, hiszen bár a Ferrari egyértelműen közelebb volt a Red Bullhoz Melbourne-ben, sok pontot azért tudott csak hozni rajtuk, mert Max Verstappen fékproblémával kiesett, Sergio Péreznek pedig gondjai voltak az autójával.

Max Verstappen adja fel az Ausztrál Nagydíjat a 4. körben (Fotó: Formula1/X)

Helmut Marko tanácsadó nem is nagyon félti a csapatát a hétvégi Japán Nagydíj előtt. Az osztrák Laola1 portálnak elárulta, időközben kiderült, hogy mind Verstappen, mind Pérez problémái kicsit eltértek attól, amilyennek közvetlenül a verseny után gondolták őket.

A címvédő esetében arról szóltak a hírek, hogy a féknyereggel adódott probléma, és ez okozta a jobb hátsó fék füstölését, majd kigyulladását.

„Maxnál a fék ment tönkre, a pontos okot még vizsgálják. De nem a féknyereg miatt volt, inkább egy összeszerelési probléma volt. De ezt még vizsgáljuk. Japán kapcsán nem aggódom, ez nem probléma”

– mondta Marko, aki ezzel erősítette azon korábbi feltételezéseket, hogy inkább emberi mulasztás állhatott a háttérben.

Christian Horner csapatfőnök Melbourne-ben azt mondta, Pérez vártnál lassabb tempója mögött eközben az állt, hogy Fernando Alonso megelőzése után egy sisakfólia kényes helyen megakadt a padlólemezen, ami miatt nagy leszorítóerő-vesztést tapasztaltak. Marko most megerősítette, ennél több állt Pérez problémái mögött, és valójában maga a padlólemeze is megsérült.

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

„Emiatt nem tudott olyan időket autózni, mint az élen lévők, miközben előtte képes volt rá. A leszorítóerő hiánya miatt a gumikopás is nagyobb mértékű volt” – mondta Marko.

Ezek alapján szerinte nem kell túlzottan aggódniuk a Japán Nagydíj előtt. „Szuzuka egy erőpálya, ami fekszik nekünk. Max mindig nagyon jól megy ott. Nagyon bizakodó vagyok” – bocsátotta előre Marko.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak