Musorujsag
Élő Eredmények

Új, súlycsökkentő fejlesztések az Alpine-nál

Új, súlycsökkentő fejlesztések az Alpine-nál

RaceFans
A hétvégi Japán Nagydíjon veti be első, a 2024-es autó súlyának csökkentését célzó fejlesztését az Alpine. A teljesítményhez ugyan ennek a lépésnek kevesebb köze van, de bejelentették azt is, hogy a folytatásban már többnyire a kék fényezést használják.

Hamar kiderült, hogy az Alpine 2024-es autója súlyproblémákkal küzd – ez azonban csak az egyik összetevője volt az igencsak harmatos évkezdésnek. Jelezték, egyelőre az új koncepciót sem sikerült megérteniük, igaz, ezen a téren az Ausztrál Nagydíj ideje alatt előre tudtak lépni (Esteban Ocon szerint, ha nem jár pórul egy letépett sisakrostéllyal, a pontszerzés is összejöhetett volna).

Akkor külön kiemelték, újításokat nem vittek Melbourne-be, vagyis minden javulás, amit elértek, annak volt köszönhető, hogy jobb beállításokat találtak autójukhoz, amit az első két hétvége során jobban megismertek.

Most a Japán Nagydíjra viszont több módosítással is készülnek: a szezon során először csökkentik az autó súlyát, valamint aerodinamikai fejlesztéseket is bevetnek majd. A csapatvezető, Burno Famin ezzel kapcsolatban kiemelte, az Alpine a korábban meghatározott „menetrendnek megfelelően” viszi pályára a 2024-es szezon első újításait.

Bruno Famin (Fotó: XPB)

„Bár nem jelentős elemekről van szó, fontos, hogy a lehető leghamarabb bevethessük őket” – fogalmazott a szakember. „Fontos, hiszen fel kell mérnünk, hogyan folytassuk a fejlesztéseket. A frissítések főként egy új első szárnyat és súlycsökkentő lépéseket jelentenek.”

Ocon az ausztrál hétvége után egyébként is bizakodóbb. „Ígéretes jelek mutatkoztak azzal kapcsolatban, hogy az autó jobb teljesítményt mutatott a hétvége egésze során és már közelebb voltunk az előttünk lévő csapatokhoz. De egy kicsit elszalasztott lehetőségnek is tűnik az ausztrál hétvége, mert a fékcsatornába szoruló sisakrostély nélkül pontokért harcoltunk volna” – mondta.

A csapat a japán hétvége előtt azt is megerősítette, hogy a folytatásban többnyire a kék fényezést használják majd, azt követően, hogy az első három hétvégén az alternatív, rózsaszín dizájnt futtatta. Igaz, a súlycsökkentés miatt minkét verzió fő színe inkább a fekete/karbon.

Borítókép: Esteban Ocon (Fotó: XPB)

További tartalmak