Háromból három hétvégén szorította az árnyékba Daniel Ricciardót a Racing Bulls csapatánál Cunoda Juki. Miközben a japán két hete Ausztráliában megszerezte az első pontjaikat és stabil versenyzéssel hívta fel magára a figyelmet, ausztrál kollégája csak küszködött és tanácstalannak tűnt. Az időmérős Q1-es kiesését ugyan nem a lassúságának, hanem egy pályaelhagyás miatti körtörlésnek köszönhette, a nyolcszoros futamgyőztes ugyanakkor elismerte, bármennyire próbálkozik, egyelőre nem tud olyan gyors lenni az autóval, mint Cunoda.
A helyzet ismerősnek tűnik. 2021-ben és 2022-ben a McLarenél sem tudott boldogulni az autójával, és akkori csapattársa, Lando Norris is sakkban tartotta őt. Ricciardónak azonban meggyőződése, hogy a mostani helyzete más. „Folyamatosan több leszorítóerőt keresünk, egy kis hátsó tapadást. Őszintén szólva küszködtem egy kicsit nagy tempónál Melbourne-ben és Szaúd-Arábiában. Szaúd-Arábiában kicsit le voltunk maradva, de akkor úgy tűnt, van erre egyfajta magyarázatunk. Melbourne-ben is ez volt a kilences és a tízes kanyarokban, ahol le voltam maradva kicsit Jukitól.”
„Most foglalkozunk a beállításokkal, hogy kicsit magabiztosabb legyek ezeken a szakaszokon. A lassú és közepesen gyors részeken pedig egészen ott vagyunk.”
„Ez nem olyan, mint a mclarenes helyzet. Most a legfontosabb, hogy csak dolgozzak a mérnökeimmel, és ne kezdjek el hinni túl sok megjegyzésnek vagy tanácsnak, ami kívülről érkezik. Nyilván szerettem volna jobb eredményeket az első versenyeken. Nem vagyok elégedett, de fontos, hogy sínen maradjunk, és ne térítsenek el”
– mondta Ricciardo.
Hozzátette, bár lehetne rajta nagy nyomás Cunoda vagy akár a Red Bull irányából, akiknek a jövő évi ülésére pályázik, az önmagával szemben támasztott elvárásoknál ez nem lehet magasabb. „Igen, érzem, hogy nyomás alatt állok, de a válaszom, hogy ez tőlem ered, sokkal inkább, mint bárki mástól. Nyilván kívülről is jön. De úgy vágtam neki ennek a szezonnak, hogy végigcsináltam a teljes előszezont, egészen jó telem volt, a belemet is kidolgoztam az edzéseken, és igazán jól érzem magam.”
„Az évek tapasztalata azt mondatja velem, hogy csak gőzerővel kell kezdeni a szezont. És igen, úgy vagyok vele, hogy rendben, ez még nem igazán történt meg, és három versenyen vagyunk túl, de tudom, hogy nem szükséges változtatnom, jönni fog. Csak kell még pár apróság itt-ott. Bármi is hiányzik még jelenleg, klappolni fog, és úgy érzem, egy hétvégére vagyunk ettől.”
„Melbourne-ben talán csalódott voltam a hétvége eredményével, hiszen nem szereztem pontokat, és ott volt az időmérő. De ha kielemzem a versenyem, nem volt ez annyira szomorú, mint amilyennek tűnt. Jó volt a versenytempónk, vannak jó dolgok is, csak össze kell rakni mindent. És meg is fogom csinálni. Melbourne-ben is ezt mondtam, és nem sikerült, de ezen a hétvégén meg fogom” – fogadkozott Ricciardo.
A nyolcszoros futamgyőztes Szaúd-Arábia után azt mondta, érzése szerint valami talán nem stimmel az autójával. Ilyen esetekben gyakran a vázprobléma lehetősége is felmerül, amivel kapcsolatban a versenyzők mindig gyanakvóak, a mérnökök pedig mindig szkeptikusak.
Ricciardo elárulta, több dolgot is cseréltek már az autóján. „Szaúd-Arábia óta kicseréltünk pár dolgot. Kínában pedig további dolgokat fogunk cserélni. Próbálunk biztosra menni, hogy minden jó, hogy nincsenek problémák. Csak a lelkünk megnyugtatása miatt, hiszen elég sok mindent kipróbáltunk.”
„Tavaly beültem az autóba és egyből gyors voltam vele Budapesten. Idén úgy érzem, egy kicsit le vagyok maradva, pedig jobban felkészültem, több tapasztalatom van az autóval és a csapattal. Szóval csak szeretnénk garantálni, hogy nincs semmi gond, amire nincs ráhatásunk” – magyarázta.
Konkrétan a vázcsere lehetőségéről is kérdezték, ami kapcsán elmondta: „Ennek lehetőségét nyilván említettem, arra az esetre, ha továbbra is küszködnék. Mielőtt megmondják nekem, hogy sz** vagyok, legalább rendezzük ezt, és tisztázzunk mindent” – fogalmazott mosolyogva.