Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Tilos volt küzdenie a Ferrari-versenyzőknek? Leclerc tisztázta

Tilos volt küzdenie a Ferrari-versenyzőknek? Leclerc tisztázta

F1
A Ferrari jelezte Charles Leclerc-nek, hogy ne harcoljon, a monacói szerint azonban szó sem volt arról, hogy emiatt nem volt esélye megnyerni az Ausztrál Nagydíjat Carlos Sainzcal szemben.

Kettős győzelmet aratott a Ferrari két hete Melbourne-ben, és maximálisan kihasználta a nagy ellenfél Red Bull megingását. Max Verstappen kiesése után csak az volt a kérdés, Carlos Sainz vagy Charles Leclerc húzza-e be a győzelmet, ám erre is korán választ kaptunk. A spanyol a futam nagy részén gyorsabbnak bizonyult csapattársánál – részben az előnyösebb taktikája miatt is –, a csapatrádiózásból pedig az is kiderült, hogy a Ferrari egy ponton közölte Leclerc-rel, hogy ne támadja a későbbi győztest.

Ennek kapcsán felmerült, talán nem is volt szabad a verseny kettejük között, ám Leclerc Japánban tisztázta, nem egészen erről volt szó.

„Akkor azt mondták, ne harcoljunk, de ebben volt is logika, hiszen szerintem nem is lett volna esélyem a különböző taktikák miatt. A verseny végén frissebb gumikon volt. Egyszerűen nem lett volna jó neki, ha nyomnia kellett volna, hogy reagáljon rám, míg nekem még sok kört kellett mennem a gumikon, amik már eleve sok kört teljesítettek”

– adott magyarázatot a Ferrari utasítására Leclerc.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Ezzel arra célzott, hogy míg Sainznak sikerült elnyújtania az első etapját, nekik a McLarenek korai kerékcseréjére és elévágási kísérletére reagálva nem volt választása, az ideálisnál hamarabb kereket kellett cserélnie. Ezzel az etapjai hosszabbak lettek, mint Sainzéi.

Leclerc a küzdelem leállítása kapcsán kiemelte: „Szóval senki szempontjából nem lett volna értelme. És abból a pozícióból, ahová kvalifikáltam magam, amúgy sem lett volna lehetőségem.”

A monacói önkritikusan megállapította, hogy a győzelmi esélyét nem vasárnap, hanem az időmérő edzésen bukta el, ahol képtelen volt lépést tartani a második rajtkockát megszerző Sainzcal. Túlzottan azonban nem aggódik az egykörös formája miatt. „Előtte sorozatban hétszer álltam az első sorban, ami nagyon jó. Ausztráliában nem végeztem elég jó munkát szombaton” – ismerte el.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Hozzátette, annak, hogy a versenyen a második etapja gyengébbre sikerült, nem tulajdonít nagy jelentőséget. „A vasárnap miatt kevésbé aggódom. A második etapunk a versenyhelyzet miatt volt rosszabb: korábban kellett kiállnom Lando és Oscar miatt, és emiatt hosszúra nyúlt a második etapom.”

„Szerintem fontosabb kérdés, hogy mit rontottam el szombaton. Erről nem sokat tudok mondani. Minden időmérőnek úgy vágsz neki, hogy próbálod a legjobbat nyújtani. Én próbálkoztam valamivel a végén, ami nem vált be”

– utalt arra, hogy miután az autóját nem érezte olyan jónak, mint a harmadik szabadedzésen, a Q3 hajrájára agresszíven növelte az első szárnyának meredekségét, és ezzel átesett a ló túloldalára. Leclerc ezek után hibázott, és még csak be sem fejezte az utolsó gyorskörét.

Egy éve Szuzukában a monacóinak sikerült házon belül visszavágnia a Szingapúrban versenyt nyerő Sainznak. A pálya papíron talán neki kedvez jobban, így érdekes lesz látni, ismétli-e magát a történelem.

Borítókép: Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB Images)

További tartalmak