Musorujsag
Élő Eredmények

„Miért ütköznek folyton a versenyzőid?”

„Miért ütköznek folyton a versenyzőid?”

Autosport
Ki kellett hagynia a második szabadedzést Logan Sargeantnek a Japán Nagydíj péntekjén. Főnöke szerint balesetének nincs köze a melbourne-i félreállításához, de elismerte, a hiányzó tartalékautóval nehéz helyzetet teremtettek versenyzőiknek.

Sorozatban második hétvégéjét csonkította meg a Williamsnek egy pénteki szabadedzésen történt baleset. A helyzet ezúttal kevésbé súlyos, mint két hete Ausztráliában. Míg akkor Alexander Albon hibája miatt elveszítették az egyik autójukat, Logan Sargeant szuzukai első szabadedzésen történt bukása során a váz nem sérült meg.

Sok más viszont annyira, hogy Sargeantnek ki kellett hagynia a második gyakorlást, a csapatnak ugyanis nem volt elég ideje a javításra. Az autón leginkább az első felfüggesztés és a váltó sérült meg, amik orvoslását szombatra ígérte a Williams.

„Egész komoly a kár” – mondta James Vowles még a második szabadedzés előtt. „A váz rendben, szerencsére. De minden más nincs. A felfüggesztés tönkrement, a váltó megrepedt, nagy a sérülés.”

Sargeant balesetét egyszerű figyelmetlenségre vezette vissza: szerinte versenyzője rosszul mérte fel, hogy hol halad a pályán, és nem vette észre, hogy a fűre hajtott a 7-es kanyarban. „Ez az emelkedő tetején történt, és nem igazán látta, milyen helyzetben van a pályán. Egyszerűen nem érzékelte teljesen, hogy merre volt és hol van a fű a külső íven, és a fűre tette a kerekét.”

Logan Sargeant (Fotó: XPB)

Miért ez a sok baleset?

A károk helyrehozása mellett a Williams főnökének azzal is foglalkoznia kell, miért hátráltatja őket ennyi baleset mostanság, amikor eleve tudják, hogy tartalékautó nélkül nem hibázhatnak.

„Miért ütköznek folyamatosan a versenyzőid?” – tette fel az egyenes kérdést Vowlesnak a brit Sky Sports riportere, Ted Kravitz. „Ez kemény kérdés. A versenyzőknek kéne feltenni” – felelte Vowles.

„A középmezőny láthatóan nagyon sűrű most, ezért azt kérjük a versenyzőktől, hogy legyenek a határon és hozzanak ki belőle mindent. Nincs tér a hibáknak. Nem gondolnám, hogy az autóra jellemző lenne, hogy rosszul kezelhető.”

„A (melbourne-i) hatos kanyarnál kemény a kerékvető. nem gondolnám, hogy Alex különösebben használta volna annyira az elején, egyszerűen csak jobban elvesztette az irányítást rajta, mint számított rá. Itt pedig nehéz látni, ha pár centivel letérsz, se ez nem olyan volt, mint az időmérőn, ahol feszegeted a határokat.”

„Fájó statisztika, hogy ilyen sok piros zászlót idézünk elő, és ez kihatással van a jövőbeli programunkra is, szóval úrrá kell lennünk ezen” – ismerte el Vowles.

Logan Sargeant (Fotó: XPB)

Sargeant fejben rendben

A balesetek kapcsán előjön a pszichológiai oldal is. Már eleve egyfajta extra nyomást jelent a versenyzőkön a tudat, hogy ha sérül a váz, az egész hétvégéjüknek lőttek, Sargeant esetét pedig sajátossá tette, hogy Melbourne-ben nem hibázott, a Williams mégis kispadra ültette, és Albonnak adta az autóját.

„Egész héten beszéltem vele, az utóbbi hetekben folyamatosan, hiszen ezen a ponton muszáj közel maradnod a versenyzőhöz” – mondta Sargeantről Vowles. „Nagyon nehéz helyzetbe hoztuk őket, és ez nem az ő hibájuk. Őszintén szólva azonban igazán jó hangulatban volt ezen a héten, tegnap este is, amikor kilenc-tíz óra körül felhívtam. Igazán jó mentális állapotban volt, csak vissza akart ülni az autóba és menni akart. De nem azzal a szándékkal, hogy bizonyítsa a világnak, hogy megérdemli a helyét, csak normálisan viszonyult mindenhez.”

Logan Sargeant (Fotó: XPB)

A tartalékváz tovább késik

A Williams nemcsak Szuzukában, a két héttel később következő Kínai Nagydíjon is hasonló helyzetben lesz: legkorábban Miamira készülhet el a tartalékvázuk. Ezt a csapatfőnök is megerősítette. „A harmadik váz Miamiig nem érkezik meg, messze van még. Ha minden forrásodat a vázra összpontosítod, akkor nyolc-tíz hét, mire elkészül. És ez a harmadik vázra vonatkozik, az elsők elkészítése hosszabbra nyúlik, hiszen még tanulnod kell a folyamatokat. A szervezetünk viszont nem csak ezen dolgozik, ezzel párhuzamosan a tartalékelemekkel és a fejlesztésekkel is foglalkozunk, és próbálunk javítani a teljesítményen.”

„Sosem volt célunk, hogy ne legyen három vázunk, a cél az volt, hogy már az év elején három vázunk legyen. A rendszerünk azonban túlterhelt, ez az autó bonyolult. A váz ezer és ezer alkatrészből áll, és ezeket egy időben kell összehoznunk” – magyarázta Vowles.

További tartalmak