Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton elmagyarázta, miért „döntött” Russell elengedése mellett

Hamilton elmagyarázta, miért „döntött” Russell elengedése mellett

Sky Sports, Sky Sport
Sérülést gyanít a háttérben Lewis Hamilton. Elmondta, miért „döntött úgy”, hogy elengedi George Russellt a futam elején.

Váratlant húzott a Mercedes azzal, hogy a Japán Nagydíj eső körös piros zászlós megszakítása után úgy döntött, mindkét autójáról leveszi a közepes gumikat, és felrakja helyettük a keményeket. Lewis Hamiltont és George Russellt ezzel próbálták egy kiállással végigvezetni a versenyen, ám viszonylag hamar kiderült, hogy ez nem fog menni nekik.

A 13. körig Hamilton állt előrébb a mezőnyben, ám a tempója egyértelműen lassabb volt, mint a csapattársáé. A Mercedes ekkor közölte a hétszeres világbajnokkal, hogy el kell engednie csapattársát – akit újra utolérni később már nem tudott. Russellt végül 7.-ként intették le, Hamiltont 9.-ként.

A hétszeres világbajnok a leintés után elárulta, mitől volt látványosan lassabb.

„Szerintem összeszedtem egy sérülést az elején Charles-lal, aki kívülről érkezett. Hatalmas alulkormányzást tapasztaltam az első etapon. El sem tudtam fordítani az autót a kanyarokban. Ezért is döntöttem úgy akkor, hogy elengedem George-ot. Gyorsabb volt, én meg nem tudtam fordulni”

– magyarázta Hamilton.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A „döntése” után Russell eleinte nem tudott tőle igazán elhúzni, később viszont egyértelmű előnyt épített ki vele szemben. A célt ugyanakkor kevesebb mint 3 másodperccel szelte át hamarabb. Hamilton megerősítette, az autója egyre javult a verseny előrehaladtával.

„Két etap kellett hozzá, hogy kiegyenlítsük ezt a veszteséget az első szárny növelésével. Az utolsó etap jobb volt, de tíz másodpercet kellett volna visszahoznom” – magyarázta.

Mindeközben Toto Wolff csapatfőnök mással indokolta az első etapos lassúságot. Szerinte egyszerűen túlóvatoskodták a gumikezelést.

„Borzalmas első etapot mentünk. Próbálkoztunk az egy kiállással, de túlóvtuk a gumikat. Amikor úgymond ugyanolyan etapokat mentünk, mint a többiek, a második és a harmadik etapon, igazán jók voltunk, versenyképesek voltunk”

– mondta Wolff a német Sky Sportnak.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A kérdésre, nem lehet-e, hogy az autójuk egyszerűen csak jobban teljesít kevés üzemanyaggal, az osztrák tisztázta, nem erről volt szó. „Szerintem nem az üzemanyaggal volt a gond, hanem azzal, hogy túlmenedzseltük a gumikat. Lehetségesnek tűnt az egy kiállás, és egyszerűen szerettük volna, ha a gumik túlélik, de az első etap annyira rossz volt, hogy vesztettünk vele fél percet.”

Borzalmas első etap után „dobogós tempó”

Hamilton eközben egyszerűen gyengének érezte a kemény gumikat. Szerinte világos, hogy a Mercedes, amely már péntektől tudatosan úgy tervezett, hogy legyen két kemény keveréke a versenyre, nem jó gumira tett. „Ahogy mondtam, a kemény gumi igazán rossz volt. A közepes sokkal jobb volt. Szóval igen, utólag azt mondom, két közepest kellett volna félretennünk. De összességében csak nagyon rossz volt az autó.”

A bajnok szerint a taktikájuktól függetlenül nem érhettek volna el jobb eredményt ennél. „Szerintem semmit sem nyerhettünk volna más taktikával. Nem tudom, mi lett volna a más stratégia. Ha maradtunk volna a közepesen, amit az elején használtunk, akkor is várt volna ránk még egy etap a borzalmas kemény gumin.”

Wolff ezt másképp látta. „Említettem, hogy amit jelenleg csinálunk, az éles teszt. Az eredmény igazán rossz papíron, de abból a szempontból, amiket tanultunk, igazán jó volt.”

„A második és harmadik etapon versenyképesek voltunk, azokkal a dobogóért harcoltunk volna. De nem akarom mindig kidumálni, hogy mi lett volna elérhető, hiszen a végén hetedikek és kilencedikek lettünk, de ez az élő teszt ezen a hétvégén működött.”

Wolff azt is megerősítette, hogy amit Hamilton mondott szombaton az elmúlt három év legjobbnak érzett autójáról, az helytálló volt, és tényleg tettek egy lépést, még ha ez a teljesítményükön nem is látszik egyelőre. „Előreléptünk. Nagyon sokat tanultunk a beállításokról és a gumitaktikáról. Reméljük, hogy ennek még hasznát fogjuk venni a jövőben” – mondta a csapatfőnök.

Borítókép: Lewis Hamilton és George Russell (Fotó: XPB)

További tartalmak