Musorujsag
Élő Eredmények

Két hét, három baleset, két vázsérülés – ez már hosszú távon is fájni fog a Williamsnek

Két hét, három baleset, két vázsérülés – ez már hosszú távon is fájni fog a Williamsnek

F1, Motorsport
Két hét alatt három komoly balesete volt a Williamsnek. A szuzukaiban ismét megsérült a váz. James Vowles csapatfőnök már a hosszú távú következmények miatt is aggódik.

Rájár a rúd a Williamsre mostanság. Két héttel azután, hogy Logan Sargeanttel ki kellett hagyniuk az Ausztrál Nagydíjat a tartalékautó hiába miatt, Szuzukában előbb pénteken, majd vasárnap is volt egy komoly balesetük. Sargeant első szabadedzésen történt ütközését ezúttal megúszták a második edzés kihagyásával, valamint pár újítás elvesztésével, Alexander Albon rajtot követő balesetének viszont komolyabbak a következményei.

A Williams versenyzője a szuzukai nyitókörben a Daniel Ricciardóval történt ütközés következtében vágódott a gumifalba a pálya 3-as kanyarjánál.

A balesetben megsérült a váz, ezért a Williams Albon autóját visszaszállította Grove-ba, hogy helyrehozza azt a Kínai Nagydíjra. A brit csapat bízik benne, hogy ez sikerülni is fog.

Melbourne-ben – ugyancsak Albon balesetében – sérült meg az első vázuk, amit Szuzukára meg tudtak javítani. Azt ezen a hétvégén Sargeant használta. Albon az egyetlen épen maradt vázukkal versenyzett, ám most azt is toldozhatják. A Williams már a futamot megelőzően megerősítette, hogy tartalékvázuk legkorábban a Miami Nagydíjon lehet. Már ha a sok extra munka miatt nem fog tovább csúszni az elkészítése.

James Vowles csapatfőnök szerint ennyi baleset két héten belül már több a soknál… „A jelek szerint megint sérült a jobb eleje. Véletlen egybeesés. Meglátjuk, mennyire súlyos. Nekem javíthatónak tűnik” – kommentálta az autójuk sérülését közvetlenül a futam után az F1 TV-nek.

Alexander Albon Williamse (Fotó: XPB)

 

Kevesebb lesz a fejlesztés

Rámutatott, a történteknek hosszú távon is hatásuk lehet, hiszen míg a harmadik vázuk eleve azért késik, mert nem akartak forrásokat elvonni a fejlesztőmunkától, a sok javítgatás és az alkatrészek gyors amortizálódása miatt a teljesítőképességük határára kerültek.

„Ez a két hét kemény volt. Ha van három nagy baleseted, ami lényegében az autó teljes felszerelését viszi, az bármely csapat számára komoly. A szezon egésze alatt boldogulsz vele, de ha két versenyen belül történik, az nehéz. A háttérben a lehető leggyorsabban gyártjuk a tartalékalkatrészeket, de ennek végső soron lesz hatása a teljesítményre: nem hozhatunk annyi fejlesztést az autóra.”

„A mostani fejlesztéseink, amiket az autóra tettünk, sajnos törtek, és most újra fel kell tölteni a készletünket, és folytatnunk kell tovább” – magyarázta Vowles, hozzátéve, szerinte csak kevés sérült elemet fognak tudni újrahasznosítani.

Elkél tehát a biztatás a Williamsnek ezekben a hetekben, és főnökük bízik is a gárdájában. „Ennek a szervezetnek az egyik nagy erényét az ellenállóképessége jelenti. Az elmúlt tíz év során annyi mindent túléltek. És bizakodóvá tesz az is, hogy Logan előreverekedte magát a versenyen, előzte az ellenfeleket ugyanolyan gumikon, vagyis a csomagunk nem rossz. Melbourne-ben nem voltunk ott, de itt nagyjából igen. Ebből merítek erőt: fel fogunk állni, és erősebben térünk vissza Kínában” – ígérte.

James Vowles (Fotó: XPB)

 

Már az ütközéskor a vázhiány miatt aggódott Albon

Albon a melbourne-ivel ellentétben ezúttal nem tehetett igazán a balesetéről. Az FIA a vizsgálat során arra jutott, hogy versenybaleset történt, ám megjegyezte, csak azért nem büntette meg Ricciardót, mert az első körről volt szó és hektikus volt az első pár kanyar.

A Williams versenyzője számára ez persze sovány vigasz. „Nehéz helyzetben vagyunk az elemekkel és egyáltalán, az autó sérülésével. Ez nagyon frusztráló. Csalódott vagyok, de próbálunk visszavágni és elkészülni Kínáig.”

„Őszintén szólva nem éreztem olyan nagy balesetnek, de ahogyan a falnak mentem, ott volt egy olyan gumifal, amire az F1-ben már nem lenne szükség. Az autó a gumik alá ment, és nagy tempóról gyorsan nullára lassított. Ez aggaszt. Nem igazán láttam a gumik miatt, de remélem, rendezik ezt” – mondta Albon.

Hozzátette, már a baleset idején arra gondolt, hogy mennyire nehéz helyzetben van a csapata a vázak miatt.

„Azonnal. Már mielőtt a falba csapódtam volna. Ez pontosan az volt, amire nincs szükségünk.”

„Maga a becsapódás viszonylag kis tempójú volt, de ahogyan a gumifalba ütköztem…” – mondta, kiemelve, a modernebb Armco-falak alighanem sokat segítettek volna most rajtuk.

Borítókép: Alexander Albon Williamse (Fotó: XPB)

További tartalmak