Szuzuka a McLaren pályája. Már 2023-ban is az volt a gyors kanyarjaival és a kevés lassú szakasszal, ami együttesen a Red Bull első számú kihívójává tette őket. Idén is jól teljesítettek ott. Lando Norris a harmadik rajtkockát szerezte meg az időmérő edzésen, melyen az első szektor S-kanyarjaiban kicsivel még gyorsabbnak is bizonyult Max Verstappennél, igazolva, hogy autója továbbra is szárnyal a tempós kanyarokban.
Ennek ellenére ezúttal dobogó sem jutott a papajásoknak a szigetországban, a Ferrari két autóval győzte le őket vasárnap.
Hogy így alakult, abban nem kis szerepe volt a vörösök okos taktikájának. Míg Carlos Sainz elnyújtott etapokat futott hozzájuk képest a két kiállásos versenyén, Charles Leclerc az egy kiállás stratégiájával került Norris elé. A brit meg is jegyezte: az utolsó kerékcseréjét szerinte túl korán ejtették meg, és ezzel elbukták legalább a 4. pozíciót.

Taktikai hibának tűnt, ám Andrea Stella csapatfőnök védelmébe vette a boxfalat.
„Egy kicsit pozíción kívül voltunk, mert amikor az elején kiálltunk Landóval, tudtuk, hogy a Ferrari kész elévágást végrehajtani ellenünk. Meg akartuk ezt előzni. Két szett kemény gumink volt, ezért megtehettük, hogy korán kiálljunk, és Lando korai kiállása után látni akartuk, hogy van-e esélyünk a dobogóra. Még azt is ki akartuk deríteni, legyőzhetjük-e Pérezt”
– utalt arra az olasz, hogy Norris a korai első cseréjével a második helyre ugrott fel, Sergio Pérez elé, kihasználva az elévágás hatékonyságát.
„Szerintem megérte megpróbálni. Végső soron ezzel kicsit talán elmaradtunk az elérhető legjobb versenyidőtől, de szerintem nagyon is megért egy próbát. Lando kapcsán tehát elégedettek vagyunk: próbálkoztunk a dobogó megszerzésével” – magyarázta Stella.
Ezzel rácáfolt Norrisra, aki úgy érezte, az utolsó kiállásnál hiba volt lekövetniük az előtte haladó Leclerc-t és vele egy időben kiállniuk, miközben attól féltek, hogy csak George Russell mögé fognak visszatérni. Végül éppen csak mögé is tért vissza, de ezt követően könnyedén megelőzte a honfitársát.

„A második kiállás időpontját Leclerc kényszerítette ki” – magyarázta Stella. „Carlos is Landót akarta elkapni, és ha amint Carlos megelőzte volna Landót, Lando időt vesztett volna, és ezzel Hamilton és Russell mögött kötött volna ki. Amikor ilyen sok autó ellen küzdesz, sok szempontot figyelembe kell venned, nem olyan, mint amikor egyetlen autó ellen mész.”
„Nem tudom, a nézők mennyire találták szórakoztatónak, de a mi dolgunkat eléggé bonyolulttá teszi, hogy éppen ki ellen harcolunk.”
A csapatfőnök kiemelte, szerinte Leclerc legyőzésére sehogy sem volt esélyük, mivel a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt náluk. „Nem gondolom, hogy ez lehetséges lett volna, főleg nem a dobogóra kerülés. Ha Lando talán nem próbálkozik a dobogóra kerüléssel, akkor Leclerc előtt végezhettünk volna. Talán utólag nézve ez volt az egyetlen lehetőség. De ennek az lett volna a feltétele, hogy feladjuk a dobogós esélyt, amit nem akartunk megtenni” – utal az első kerékcsere időzítésére, ami meghatározta a későbbi taktikájukat.