Musorujsag
Élő Eredmények

„Ez nagyon ’okos’ volt…” – Verstappenék szerint rossz választás a sprint Kínára

„Ez nagyon ’okos’ volt…” – Verstappenék szerint rossz választás a sprint Kínára

F1
Nem nyűgözte le a versenyzőket, hogy a Forma–1 sprinthétvégét kreált a négy év kihagyás után visszatérő Kínai Nagydíjból. Káoszt teremthet a „mindent a show-ért” szemléletmód?

Ázsiában folytatja a szezonját a Forma–1 mezőnye a Japán Nagydíj után. Kína COVID-járvány 2020-as kitörése óta először látja vendégül a királykategóriát Sanghaj, négy év kihagyás után ráadásul egyből sprinthétvégét rendeznek, ami egyben a 2024-es szezon első sprinthétvégéje is lesz.

Az F1-es naptárban 2004-ben bemutatkozó Kína talán ismerős terep a csapatok számára, a mostani mégis egyfajta ugrás lesz az ismeretlenbe, hiszen sem az aktuális szívóhatású autókkal, sem a jelenlegi Pirelli-gumikkal nem versenyeztek még Sanghajban. Ez már önmagában komoly kihívást jelentene, ám erre is rátett egy lapáttal az F1 azzal, hogy a sprintformátum révén csak egyetlen szabadedzésnyi időt ad a résztvevőknek az alkalmazkodásra és az éles bevetésekre való felkészülésre.

„Ez nagyon okos volt…” – jegyezte meg szarkasztikusan a sprintekért eleve nem rajongó Max Verstappen a szuzukai győzelmét követő sajtótájékoztatón. „Mondjuk úgy, nem jó, hogy ezt tették, mivel amikor jó ideje nem versenyeztél egy pályán, sosem tudhatod, mi fog fogadni. Jobb lett volna normál hétvégét tartani ott. Másfelől persze talán felpezsdíti a dolgokat egy kicsit, és vélhetően ők ezt akarják látni.”

„Pusztán versenyzői szempontból, a teljesítmény és a sport szempontjából szerintem nem volt a legokosabb lépés. De meglátjuk, mivel szembesülünk. Én mindig szerettem ott versenyezni, és remélem, hogy jól indítunk, és nem kell túl sokat finomítanunk az autónkon” – tekintett előre Verstappen.

Fotó: XPB

Sergio Pérez rámutatott: mivel évek óta szinte senki sem használta a pályát, komoly gond lenne, ha nem várt problémával szembesülnének a sprinthétvégén. „Remélem, hogy nem lesznek gondok a pályával, például a csatornafedelekkel és hasonlókkal, mert az kizökkentene minket. Viszont a show szempontjából talán jó lesz. A felkészülés szempontjából egyértelműen nehéz lesz, mert én például még nem versenyeztem ott a Red Bull-lal, szóval elég sok teendőnk lesz egyetlen edzés alatt” – mondta a mexikói, aki 2019-ben még a Racing Point versenyzőjeként lett 8. a legutóbbi Kínai Nagydíjon.

Carlos Sainz kettős érzésekkel viszonyul a kínai sprinthez.

„A kínai egyfelől nagyszerű pálya, az egyik legjobb az előzés szempontjából, így van logika abban, hogy sprintet tartsanak ott. Másfelől már a versenyzői eligazításon is elmondtuk az FIA-nak és a Forma–1-nek, hogy ezekkel az autókkal egy óra szabadedzés után egyből az időmérőre menni, miközben tudjuk, milyen helyzetbe hoznak minket a kopólemezre vonatkozó szabályok, és mennyire nehéz lehet egyetlen buckától, szerintem nem jó választás négy-öt év kihagyás után sprintet rendezni ott”

– utalt arra, hogy az autók hasának kopása miatt már tavaly az austini sprinthétvége is kizárásokhoz vezetett.

Carlos Sainz Jr (ESP) Ferrari, in the post race FIA Press Conference.
07.04.2024. Formula 1 World Championship, Rd 4, Japanese Grand Prix, Suzuka, Japan, Race Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Coates / XPB Images

Hozzátette, emellett attól is tart, hogy olyan meglepetés éri őket, mint a korcsolyapályára emlékeztető török pályán 2020-ban. „Úgy hallottam, újraaszfaltozták a pályát, szóval az is benne van, hogy egy Isztambul 2.0 lesz belőle. Remélem, hogy nem.”

Sainz ezek alapján nem örül az F1 döntésének. „Ez bizonytalanságot jelent. Talán az otthonülők számára ez izgalmas, de a mérnökök és a versenyzők szempontjából véleményem szerint nem kéne belemenni ebbe a kockázatba, és normál hétvégének kéne lennie” – állapította meg a háromszoros futamgyőztes.

Borítókép: Sergio Pérez, Max Verstappen és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak