A svájci alakulat Bahreinben, Szaúd-Arábiában és Ausztráliában is komoly problémákkal szembesült a kerékcserék során. Az első és a harmadik futamon Valtteri Bottas, a másodikon pedig a fiatal csapattárs, Csou Kuan-jü veszített értékes másodperceket a boxutcában. Ezt látva az alakulat természetesen rögtön a megoldáson kezdett dolgozni.
Jelezték, ehhez időre lesz szükségük: több hétvégét is igénybe vehet, míg végleg pontot tesznek a gyenge kerékcserék végére. Például az ausztrál hétvége előtt is változtattak, Bottas mégis pórul járt kiállása során (olyannyira, hogy főnöke szerint a pontszerzés is itt úszott el).
A Japán Nagydíj már látható változást hozott: a futam során a Sauber pilótáinak kerékcseréi bár még mindig lassabbak voltak, mint a közvetlen ellenfelek kiállásai, komoly problémát már nem láthattunk esetükben. Az alakulat pályamérnöke, Xevi Pujolar ezzel kapcsolatban nemrég arról beszélt, bár látja, hogy a helyzet még nem tökéletes, örül, hogy sikerült előrelépni.
![](https://cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2024/03/XPB_1260931_HiRes-620x414.jpg)
„H megnézzük, hol tartottunk az első, a második és a harmadik futamon, akkor most elégedett voltam a kiállásokkal” – fogalmazott. „Igen, láttuk, hogy néhány srác cseréje gyorsabb volt, de a munka folyamatban van” – tette hozzá.
Noha Bottas veszített néhány másodpercet a lassabb kiállásokkal és emiatt pozíciókat is bukott az utolsó pontért küzdő bolyban, Pujolar kiemelte, inkább a pozitívumokra összpontosít a Japán Nagydíj és a már említett javítás kapcsán. „Összességében azt mondhatom, hogy sikerült nagyobb előrelépést tennünk. Nem történt katasztrófa!”
„A kiállásaink most megbízhatóbbak voltak. És most először ezt akartuk elérni, hogy következetesebbek legyenek a kerékcseréink. Amikor ez megvan, akkor fogunk a teljesítményre és a gyorsaságra figyelni” – zárta gondolatát.
![](https://cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2024/04/XPB_1269706_HiRes-620x414.jpg)