Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz: Azért taktikázik jobban a Ferrari, mert jobb lett az autó

Sainz: Azért taktikázik jobban a Ferrari, mert jobb lett az autó

F1
Folyamatosan kapta a kritikákat a Ferrari az elmúlt években az elszúrt stratégiai döntései miatt, ám idén mintha szintet léptek volna. Carlos Sainz szerint nem annyira a csapat, mint inkább az autójuk miatt.

Lando Norris mögül rajtolt a két Ferrari a múlt vasárnapi Japán Nagydíjon, de mindketten előtte értek célba. Carlos Sainz a negyedik pozícióból két kiállásos taktikával került a mclarenes elé, Charles Leclerc a 8. pozícióból egyetlen kerékcserével.

A Scuderia e megosztott taktikával sikeresen kicselezte Norrisékat, és mindkét versenyzője futamából ki tudta hozni a legtöbbet. Ennek alapját mindkét esetben a gumikezelés jelentette: Leclerc ennek köszönhetően tudott megspórolni egy cserét, Sainz pedig ezzel nyújtotta hosszabbra az egyes etapjait, amivel a hajrára 10 körös gumielőnybe került és könnyedén előzte meg Norrist és Leclerc-t is.

A futam után Sainzot arról kérdezték, szerinte is nagyot javult-e a Ferrari az előző évekhez képest a taktikázás terén. A spanyol rámutatott, nem a csapatuk, csak annak helyzete változott ilyen szempontból jelentősen.

„Úgy érzem, az elmúlt három évben folyamatosan javultunk a stratégia terén. Ha viszont az idei ugrást nézzük, szerintem ez kizárólag az autónak köszönhető”

– jelentette ki a harmadik helyezett.

Az összefüggést is levezette. Sainz már tavaly emlegette, hogy a látszat csalóka, és egyes taktikai döntéseik mögött nem a csapat inkompetenciája áll, hanem az autó miatti kényszerhelyzet. 2023-ban az időmérőn versenyképesebbek voltak, mint a futamon, és a nagy gumikopásuk miatt jellemzően visszaestek a rajtpozícióikhoz képest.

Charles Leclerc és Lando Norris kerékcseréje a 27. körben (Fotó: Formula1X)

„Egyszerűen van egy autónk, ami rugalmasságot biztosít taktikai szinten. Tavaly nem volt erre lehetőségünk, be voltunk korlátozva, hogy egy adott körben kell kiállnunk. Annyira koptak a gumik, hogy úgy tűnhetett, mások meghosszabbíthatják az etapjukat, és elkaphatnak minket.”

„Tavaly nem volt mozgásterünk, nem tehettünk semmit. Emiatt sokszor úgy tűnhetett, hogy nem jól taktikáztunk. Amikor van egy autód, amivel nyomhatod, ami jól bánik a gumikkal, akkor megvan a rugalmasság, és jobbnak tűnik a taktikád”

– mutatott rá az autó és a stratégiai hatékonyság közti összefüggésre.

Hozzátette: „Ezzel nem szeretném lebecsülni a fejlődést, amit elértünk, de úgy vélem, ez sokat segít.”

A Ferrarinál a 2022-es nagy taktikai bakik után Frédéric Vasseur csapatfőnök átszervezést hajtott végre a csapat stratégiai gárdájánál, melynek élén Inaki Ruedát Ravin Jain váltotta. Vasseur idén év elején jelezte, csapatának további javulást kell elérnie a hatékonyság és a helyzetkihasználás terén, mert ilyen szempontból nem volt elégedett a 2023-as évükkel.

Sainz már a melbourne-i győzelme után is arról beszélt, hogy sokkal erősebb és hatékonyabb csapatnak érzi idén a Ferrarit, mint tavaly.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

További tartalmak