Musorujsag
Élő Eredmények

Újra együtt a „GP2-es motor” után – Alonso és a Honda az újbóli együttműködésről

Újra együtt a „GP2-es motor” után – Alonso és a Honda az újbóli együttműködésről

AS, Marca, Autosport
Fernando Alonso számára meghatározó szerepe volt a Hondának abban, hogy az Aston Martinnal akart nekivágni az F1 új szabályciklusának. A spanyol már fátylat borított a múltra.

11 évvel azt követően, hogy GP2-es motornak nevezte a Honda erőforrását a japánok hazai versenyén, Fernando Alonso útja ismét keresztezni fogja a gyártóét. A Honda 2026-tól a Red Bulltól az Aston Martinhoz vándorol át és nekik biztosít majd gyári hátteret a Forma–1 következő érájában, az új, fenntartható üzemanyag által hajtott erőforrások időszakában. Azzal, hogy Alonso két évre hosszabbított, biztossá vált, hogy legalább egy évig újra a Honda motorjaival fog versenyezni a 2015-től 2017-ig tartó rossz emlékű mclarenes évek után.

Alonso számára mindez azonban nem akadály volt, hanem motiváció. Mint elmondta, a Honda érkezése meghatározó szempont volt abban, hogy az Aston Martint választotta, illetve hogy 2026-ban is a mezőny tagja akart lenni. „Nem vonzott, hogy csak egy évre kötelezzem el magam. Kezdettől világossá tettem az Aston számára, hogy a vonzó ebben a projektben az, hogy építkezünk. Az új gyár, az új szélcsatorna idén, a 2026-os szabályváltozások, a Honda belépése. Számomra ezek igazán fontosak” – jelentette ki.

„Részben a Honda miatt döntöttem úgy, hogy az Astonnal maradok. Ez nagyon-nagyon fontos volt számomra. A Honda nagyon sikeres gyártója a Forma–1-nek és a motorsportnak. Mindig tiszteltem a Hondát. Ők egy nagyszerű gyártó, egy nagy motorsportcég. Nem működött a McLarennel, de utána egyből megoldották minden problémájukat, és jelenleg dominálnak, világbajnokok voltak az elmúlt években.

„Jó alapokkal rendelkeznek 2026-ra, és ez már eleve erős helyzet. Emellett megvan a kapacitásuk Szakurában arra, hogy valami igazán jóval álljanak elő. 2014 és 2016 között ellátogattam Szakurába. Most egyelőre nem jártam ott, de tudom, hogy nagyon-nagyon motiváltak ott. És a 2026-os fenntartható üzemanyagokkal ezt nyilván meg akartam próbálni. Az Aramcóval van egy nagyszerű partnerünk, szóval ez mindkét oldalról nyerő helyzet” – mondta a kétszeres világbajnok.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Hozzátette, a japán mentalitás mindig közel állt hozzá. Ezért van japán szamurájtetoválás a hátán, ezért készíttet különleges sisakfestéseket a szuzukai hétvégékre.

„Rendkívül elhivatottak. A közelmúltban dolgoztam együtt a Toyotával is a hosszútávú sportautó-világbajnokságban, és tetszik a fegyelmezettségük. A japán kultúrát mindig tiszteltem, sok kötődésünk van, és most újra lesz lehetőségünk együtt dolgozni a McLaren és az Indycar után, ami nagyszerű lesz.”

„2026 egy ismeretlen lesz az új szabályok miatt, de ha választanom kéne egy projektet, én a miénket választanám. A mi motorunkat. Dominálnak a sportágban, nagyon erős erőforrásuk van a Red Bull-lal, és az új üzemanyagokkal, az új szabályokkal meglesz minden eszközük a sikerességhez.”

A szintetikus üzemanyagok bevezetése kapcsán külön említést tett még partnerükről, az Aramcóról, akik az F1-gyel is együttműködnek e területen. „Az Aramco a világ legjobb szponzora. Nagyon tehetséges emberek vannak itt, amiből a silverstone-i gyár csak profitálhat. Sok tényező van, ami 2026 szempontjából vonzóvá teszi az Aston Martint” – összegzett.

 

Mit szól a Honda a viszontlátáshoz?

Alonso az F1 mellett az Indy 500-ons is versenyzett Honda-motorral. A későbbi tengerentúli próbálkozásaikor ugyanakkor problémát jelentett a viharos közös múltjuk. Ennek kapcsán felmerül, hogyan viszonyul a Honda az újbóli együttműködéshez. A motorsportos részlegüket elnökként irányító Vatanabe Kodzsi szerint már más idők járnak, és nem számítanak problémákra.

„Amikor 2015 és 2017 között dolgoztam vele, az egy nagyon nehéz helyzet volt a Honda és a csapat számára. Különösen frusztráló időszaka volt a történelmünknek, és voltak idők, amikor feszültté vált a kapcsolatunk.  De azóta erősebbé váltunk, mert túlléptünk ezen a frusztráción. Alonso azóta nagyon aktív volt. Örülök, hogy túl tudunk lépni ezen a fájó közös tapasztalaton, és együtt újra a győzelemért harcolhatunk. Remélem, hogy célba vehetjük együtt a bajnoki cím megnyerését”

– mondta a japán.

Fernando Alonso 2015-ös monacói motorhibája a McLaren-Hondával (Fotó: XPB)

Vatanabe elárulta, miután tavaly bejelentették, hogy az Aston Martin lesz a jövőbeli partnerük, év végén újra elkezdtek beszélgetni Alonsóval, mert már akkor számoltak a jövőbeli újbóli együttműködés lehetőségével.

„Beszéltem vele Las Vegasban. Akkoriban még nem döntött a következő szerződéséről, de Alonso odajött hozzám, miközben Mike Krackkal beszélgettünk. Azt mondta: »Sok szerencsét! Ha lesz rá lehetőségünk, versenyezzünk együtt!« Csak pár szót váltottunk” – mesélte a Honda-főnök.

Hozzátette, Alonso jelenléte téma volt közöttük, amikor az Aston Martinnal egyeztettek, ám jelezték a csapat felé, hogy részükről a múlt és a spanyol személye nem jelent akadályt az együttműködés szempontjából.

„Sokat egyeztettünk az Aston Martinnal a 2026-ban kezdődő együttműködésünkkel kapcsolatban. Akkoriban elmondtuk a véleményünket a versenyzőkről is, és egyetértettünk az Aston Martinnal, hogy Alonso egyértelműen egy csúcsversenyző. Az Aston Martin megkérdezett minket, hogy jelentene-e problémát a Honda számára, ha hosszabbítanának Alonsóval. Beszéltünk a helyzetről. A Honda viszont nem kért semmit ezzel kapcsolatban.”

„Természetesen bárhogy is alakulna, beszélnénk arról, milyen fajta versenyzőfelállásra van szükség a győzelemhez, és ennek tudatában döntött úgy a csapat, hogy hosszabbít Alonsóval” – mondta Vatanabe.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak