Musorujsag
Élő Eredmények

„A csapat határozottan nem eladó” – mondja az Alpine főnöke

„A csapat határozottan nem eladó” – mondja az Alpine főnöke

Formula1
Nem tagadja az Alpine csapatfőnöke, hogy nagyon nehéz helyzetben vannak, ám szerinte a Renault elnöksége türelmes, és eszükben sincs megválni a csapattól.

1985-ben Toleman néven kezdett annyira gyengén évet a jelenlegi Alpine-csapat. Négy verseny után pontja sincs a francia gyári istállónak, a múlt évihez képest alaposan átalakított idei autójuk pedig tulajdonképpen lassabb köridőkre képes, mint a 2023-as modell.

E siralmas helyzetük kapcsán a múlt héten felröppent a pletyka, miszerint anyacégük, a Renault már a csapat eladását fontolgatja, mert a vergődés rossz fényt vet a márkákra. Nem ez lenne az első, alkalom, hogy elbizonytalanodik az elnökség: már az Alpine-ná alakulásuk előtt is erősen kétséges volt a franciák folytatása, ám Luca de Meo a projekt gyökeres átalakításával biztosította annak csoporton belüli létjogosultságát.

A kékek már a múlt heti híradásokra reagálva jelezték, hogy nem igazak az eladásról szóló találgatások, most a Forma–1 hivatalos oldalának nyilatkozó alelnök és csapatfőnök, Bruno Famin is megerősítette ezt.

„Egy komoly projektünk van az Alpine-nal. A projekttel szeretnénk nagyobb figyelmet irányítani az Alpine márkára globálisan, a motorsporton és különösképpen a Forma–1-en keresztül. Élvezzük a felső vezetőség teljes támogatását. A csapat határozottan nem eladó! Dolgozunk tovább a céljaink eléréséért”

– tette egyértelművé az F1-es gárda irányítását tavaly augusztusban átvevő Famin.

Esteban Ocon (Fotó: XPB)

Miközben az eladás tehát nem téma jelenleg, a háttérben így is zajlanak az események az Alpine-nál. A tavalyi távozók (Laurent Rossi, Otmar Szafnauer, Alan Permane, Pat Fry) után, akik között első vonalas szakemberek is voltak, idén a második sorból, a technikai részlegről mentek el emberek. Matt Harmann technikai igazgató és Dirk de Beer aerodinamikai vezető a sikertelen évnyitó után vehette a kalapját. A csapatnak új struktúrája lett: egyszerre három egyenrangú technikai igazgatóval.

„Ez nem egy mókás időszak. A teljesítményünk szempontjából nem tartunk ott, ahol kellene, mert nem a tizenötödik-tizenhatodik helyért csináljuk ezt a projektet. Az élen akarunk lenni, javítani akarunk az autó teljesítményén, és dobogós helyekért, győzelmekért akarunk csatázni, amilyen hamar csak lehet”

– tette egyértelművé Famin.

Miközben elődjét, Otmar Szafnauert azért rúgta ki a csapat, mert nem értett egyet az eredményeket sürgető elnökséggel, és időt kért a programjuknak, Famin most azt mondja, a vezetőség realista és türelmes velük. „Mindenki érti, hogy ez nem egy egyszerű kihívás. Nagyon nehéz kihívás, és nagyon tiszteljük az ellenfeleinket. Ahhoz, hogy az élre küzdd magad, emelned kell a színvonalon, fejlődnöd kell.”

„A múltban a csapatunk – ami korábban Renault volt, és a projekt 1970-es évekbeli kezdetekor mindenki csak nevetett rajta – mindig erős volt ezekben a pillanatokban. Szeretnénk most kamatoztatni ezeket a pillanatokat. Tudjuk, hogy mindenkinek vannak csúcspontjai és mélypontjai. Mi most mélyen vagyunk, de ezt egy lehetőségként fogjuk fel az erősebbé válásra, és megtesszük a szükséges lépéseket a csapaton belül, hogy elérjük a céljainkat” – ígérte Famin.

Hangsúlyozta:

„A mostani autónk az előző vezetőség munkájának eredménye. Viszont az a fontos, amit most csinálunk. És én elégedett vagyok azzal, amit csinálunk. Természetesen nagyon hosszú út áll előttünk, és sokat kell fejlődnünk.”

Az Alpine a jelenlegi csomagját Miamiban alakítja át jelentősen, és az év későbbi szakaszára is készülnek fejlesztésekkel. Famin hiszi, hogy még idén elmozdulhatnak a jelenlegi helyzetükből. Motorfronton eközben nem számíthatnak nagy előrelépésre a fejlesztések befagyasztása miatt. A hírek szerint a Renault erőforrása 15 kW-tal marad el a riválisok teljesítményétől.

Bruno Famin (Fotó: XPB)

Famin elmondta, motorgyáruk jó ideje dolgozik a 2026-os új erőforráson, amit már az új szabályok szerint építenek meg, és hiszi, hogy jobb helyzetbe kerülnek vele. „A jó hír, hogy sínen vagyunk. Egészen elégedettek vagyunk a munkánkkal. Egészen ambiciózus szintet tűztünk ki, és egyelőre sínen vagyunk. De sosem tudhatod, hogy a riválisok mit csinálnak” – mondta a csapatvezető.

„Vissza akarunk térni a rajtrács első felébe, ez világos, és jelentősen javítani akarunk a pozíciónkon. Tudjuk, hogy a nagy szabályváltozások lehetőséget kínálnak a fordulatra. Szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel, ez a cél. Jelentős előrelépést akarunk tenni, és kiegyensúlyozottá akarunk válni, nem ötödikek lenni az egyik évben, aztán hetedikek utána, majd hatodikak. Sokkal közelebb kell kerülnünk a legnagyobb csapatokhoz” – tette egyértelművé Famin.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: XPB)

További tartalmak