Musorujsag
Élő Eredmények

Kína esélyt kínálhat a Ferrarinak egy újabb „Melbourne-re”?

Kína esélyt kínálhat a Ferrarinak egy újabb „Melbourne-re”?

Motorsport
Több tényező is közelebb hozhatja a Ferrarit a Red Bullhoz a hétvégi Kínai Nagydíjon. Lehet esély a melbourne-ihez hasonló szoros csatára?

Öt év után újra Kínába látogat a Forma–1 mezőnye. Legutóbb 2019-ben versenyeztek Sanghajban, azóta sorozatban négyszer maradt el a verseny a COVID-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozások miatt. Többen lényegében egy új helyszínként kezelik a kínait, hiszen sem az aktuális szívóhatású autókkal, sem a jelenlegi gumikkal nincs semmilyen tapasztalatuk ott a csapatoknak, ráadásul még az elmúlt években alig használt pálya állapota kapcsán is vannak kérdőjelek.

Teljesen új pályának mégsem lehet nevezni a sanghajit, hiszen 2004 óta folyamatosan versenyzett ott a királykategória, és bizonyos sajátosságai aligha változtak. Idén ezek egyike akár gondoskodhat az eddig megszokottnál szorosabb küzdelemről is. Legalábbis Christian Horner szerint.

A Ferrari a négyből eddig egy versenyen bizonyult igazán versenyképesnek csapata, a Red Bull ellen, Melbourne-ben, ahol nem a hátsó, hanem az első gumik kapták a nagyobb terhelést. Ez erősen közrejátszott abban, hogy a vörösök közelebb voltak a bikásokhoz az Albert Parkban, és mivel Kína is híresen könyörtelen az első gumikkal, Horner nem tartja kizártnak, hogy ott is nehezebb lesz a dolguk a Scuderia ellen.

„A kínai egy jó pálya. Az első kanyar végtelenül hosszú, és a bal elsőt egy kicsit nehéz lesz beosztani” – bocsátotta előre a brit.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

A hétvégén nehezítő körülmény, hogy sprintes lebonyolítású a nagydíj, vagyis a mezőny egyetlen szabadedzés alatt lesz kénytelen felkészülni. A Ferrari számára ez sem feltétlenül rossz ómen, hiszen 2023-ban rendszerint jól teljesítettek a sprinteken, köszönhetően a pontos és hatékony szimulátoros felkészülésnek, ami a kimondott erősségük volt. A Red Bull ezzel szemben futott már bele kellemetlen helyzetekbe hétvégéken, melyeknek nem a megfelelő alapbeállításokkal vágott neki.

„A nagy tempójú kanyarok a hátsó egyenes előtt mindig sokat kivesznek a bal első gumiból, ráadásul ez egy sprintes hétvége is lesz, idén az első. Ez egy további kihívást jelent. Sok pontot lehet szerezni, és érdekes lesz, hogy hogyan alakul” – mondta Horner.

Ellenfelük kapcsán hozzátette, Szuzukában nagyon erősnek érezte a vörös autókat, és egyértelműen a maranellóiak vannak a legközelebb hozzájuk jelenleg.

A Melbourne-ben nyerő Carlos Sainz szerint is lesznek még pályák idén, amelyeken jobban meg lehet majd szorongatni a Red Bullt, igaz, ő ezek között nem említette a kínait – talán a gyors kanyarjai miatt. „Fogunk még harcolni a győzelmekért más pályákon. Az olyan pályákon, mint a monzai, a szingapúri, és talán Miamiban is versenyben leszünk” – jósolta még Japánban, miközben arról beszélt, hogy hiába fejlődtek Szuzukában, a Red Bull egy olyan pályán még mindig utolérhetetlen.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak