Musorujsag
Élő Eredmények

Problémák a Red Bull első F1-es motorjával? Horner elmondta, hogy állnak

Problémák a Red Bull első F1-es motorjával? Horner elmondta, hogy állnak

Autosport
Christian Horner tisztában van azzal, mekkora fába vágta a fejszéjét a saját motor építésébe kezdő Red Bull, ám hiszi, hogy sínen van a többek által megkérdőjelezett projektjük.

Uralkodik a Red Bull a Forma–1-ben, amióta 2022-ben bevezették az új szabályrendszert, és máris sokan vannak, akik úgy vélik, a ciklus végéig nemigen lehet majd legyőzni őket. 2026-ban viszont minden megváltozik, és emiatt minden meg is változhat. Két év múlva új erőforrások és teljesen új autók debütálnak a királykategóriában, és a nagy átalakulás az erőviszonyokat is a feje tetejére állíthatja.

A Red Bull helyzetét ebből a szempontból bizonytalanabbá teszi, hogy önálló motorgyártóként fog neki vágni ennek az időszaknak. A Max Verstappen távozásának lehetőségéről folyó találgatások kapcsán felmerült, ez akár döntő tényező is lehet. Pletykák szerint a Red Bull Powertrains nem áll a legjobban a 2026-os erőforrásával, különösképpen annak elektromos oldalával, aminek szerepe várhatóan meghatározó lesz majd a versenyképesség szempontjából.

A Red Bull a Forddal társulva próbál helyt állni. Az amerikaiak elsősorban éppen a hibrid oldalon segédkeznek, ám hiába az autóipari tapasztalatok, az F1-ben ebből a szempontból „újoncnak” számítanak.

Red Bull Powertrains (Fotó: Red Bull)

Miközben ezek tükrében talán indokolt kételkedni a Red Bullban és hinni a pletykáknak, Christian Horner csapatfőnök jelezte, kár félteni őket, nagyon is jól halad a motorprogramjuk.

„Új motorgyártó vagyunk, ezért agresszív emelkedést mutat a görbénk a motorunkkal. De a csapat igazán felnőtt ehhez a feladathoz. A létesítményeink elkészültek, mind a tesztberendezések és fejlesztési berendezések, mind a gyártási kapacitás szempontjából. Persze két év a motorok világában nagyon rövid idő. Meredek a tanulási görbénk, de olyan a görbénk, amilyennek ezen a ponton vártuk”

– tette egyértelművé a brit.

Horner elismerte, viszonyítási alapjuk nincs, ugyanakkor jó előjelnek tartja, hogy a saját ütemtervüket eddig tartani tudták. „Tartani tudtuk a célokat, amiket magunk elé tűztünk. Hogy ezek a célok mire elegendők az ellenfeleinkkel szemben, azt nehéz megmondani. A színfalak mögött viszont óriási erőfeszítéseket teszünk, mert szó szerint versenyt futunk az idővel a 2026-os rajt kapcsán.”

Verstappen kapcsán felmerült: ha a Red Bull motorrészlege bajban van, a hollandnak talán még úgy is érdekében állna váltani és a hírek szerint a motorja fejlesztésével jól haladó Mercedeshez szegődni, hogy ezzel fel kell áldoznia a 2025-ös szezont és egy újabb bajnoki esélyt. Ebben az esetben a hosszú távú kilátások válhatnak ígéretesebbé.

Christian Hofner (Fotó: Red Bull/Getty Images)

A háromszoros világbajnok ennek kapcsán a szuzukai hétvége kezdetén egyértelművé tette: ő egyelőre nem tekint ennyire távolra a jövőben. „Természetesen kapcsolatban állok Christiannal és az ott dolgozó emberekkel. Mindenki gőzerővel dolgozik, és nincs ok a pánikra emiatt. Még nem írunk 2026-ot. Tudjuk, hogy ez nagy feladat, nem vesszük könnyelműen, és természetesen sok nagy múltú gyártó van, akiket nem lesz könnyű legyőzni. De sok remek ember dolgozik a projektünkön, és izgatottak vagyunk. Idővel kiderül, hogy mire jutunk” – mondta a címvédő.

Borítókép: A Red Bull gyára Milton Keynesben (Fotó: Red Bull)

További tartalmak