Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Villeneuve: Az Audi nyerni akar, vagy Renault-módra jelen lenni?

Villeneuve: Az Audi nyerni akar, vagy Renault-módra jelen lenni?

PlanetF1
Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve az Audi 2026-os debütálása kapcsán felvetette, egy gyártó érkezése bár hasznos a Forma–1 számára, ugyanakkor veszélyes is lehet, hiszen egy nagy cég bármikor meggondolhatja magát és lezárhatja szerepvállalását.

A németek a következő jelentős szabályváltozások első évében csatlakoznak a mezőnyhöz egy meglévő alakulat, a Sauber átvételével. Kezdetben csak többségi tulajdonosok akartak lenni a svájciaknál, idén azonban úgy döntöttek, teljes egészében átveszik a gárdát és saját gyári csapatukként fogják futtatni azt.

Ezzel jelezték, a különböző pletykákkal ellentétben igenis komolyan gondolják az F1-es szerepvállalást, amire a háttérben már most gőzerővel készülnek: dolgoznak első saját erőforrásukon és a pilótapiacon is egyre aktívabbá válnak.

Ennek ellenére továbbra is vannak kétkedők. Egyikük az 1997-es bajnok, Jacques Villeneuve, aki a nagy gyártók szerepvállalását teljes egészében kockázatosnak tartja, az Audival kapcsolatban pedig több tényező miatt is aggódik. Például nehezen hiszi, hogy a gyengén teljesítő Sauber átvételét követően gyorsan versenyképessé válnak.

Jacques Villeneuve (Fotó: XPB)

Egy olyan csapathoz csatlakoznak, ami hosszú évek óta nem teljesít elég jól” – nyilatkozta a kanadai a Sports Illustratednek. „Nem lehet azonnal tudást és tapasztalatot gyűjteni. Idő kell ennek a felépítéséhez. Ez látható a Williams esetében is. Egy ideig jók maradtak, de megfizetik a pénzes versenyzők árát. Most újjáépül a csapat, de ez sem történik meg azonnal. Ahhoz is idő kell.”

Felvetette, az elszántsággal kapcsolatban is vannak kérdései: vajon komolyan veszi-e a gyártó az F1-et, vagy inkább reklámcélra használja azt, mint véleménye szerint a Renault/Alpine. „Az is kérdés, hogyan csatlakoznak majd? Úgy, mint a Renault? Csak azért, hogy részesei legyenek az F1-nek és felépítsenek maguknak egy arculatot? Vagy vetélytársak akarnak lenni? Ki akarnak hajtani és nyerni akarnak? Ezt még nem tudjuk.”

„A konstruktőrök esetében mindig veszélyes az, hogy a csatlakozásuk után öt perccel könnyen döntenek úgy, hogy már mennek is. Lelépnek. Nem foglalkoznak az egésszel. Nagyszerűek a sport számára, de ebből a szempontból veszélyesek is. Egy olyan csapat, mint a Williams, nem távozhat. Az F1-gyel együtt és azért létezik. Mit csinálna a Williams, ha kiszáll? Semmit” – emelte ki.

„Szóval egy ilyen csapat (mint a Williams) bizonyos mértékig biztonságban van annak a tudatában, hogy megtalálták a módját annak, hogy kitartsanak, mégpedig a fejlődés reményében. Azért, mert ez az ő kenyerük” – zárta gondolatát, utalva arra, hogy a történelmi csapatok stabilabb alapot képeznek.

Pierre Gasly (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak