Musorujsag
Élő Eredmények

Alonso: Talán ez az utolsó szerződésem, helyes döntésnek kellett lennie

Alonso: Talán ez az utolsó szerződésem, helyes döntésnek kellett lennie

F1
A másokkal folytatott „laza beszélgetések” után Fernando Alonso számára könnyű döntés volt az Aston Martint választani. Több okból is úgy érzi, helyzeti előnybe kerülhetnek 2026-ra.

„Maradok” – hirdette Fernando Alonso a múlt héten tett egymondatos bejelentésében. Új szerződésének köszönhetően az Aston Martin versenyzője legalább két további szezont még teljesíteni fog az F1-ben, mégpedig a zöldekkel. Lehetősége talán máshol is nyílhatott volna, ám mint azt a kínai sajtónapon elmondta, számára tulajdonképpen egyértelmű volt a döntés.

„Sosem egyszerű időszak, amikor efféle döntéseket kell meghoznod, főleg most számomra, hiszen talán ez az én utolsó szerződésem. Gondoskodni akartam róla, hogy helyes döntés legyen.”

„Elsőként arról döntöttem, hogy folytatom a versenyzést a Forma–1-ben, hogy megvan-e bennem az erő és a motiváció ahhoz, hogy még további évekig versenyezzek. Ezek után pedig arról kellett megbizonyosodnom, hogy a csapatnak megvannak a jövővel kapcsolatos céljai és elképzelései, hogy ambiciózus, hogy próbál egyre fejlődni.”

„Örülök ennek a döntésnek. Büszke vagyok, hogy az Aston Martinnal versenyezhetek a következő években. Tavaly kezdtük ezt az utat, nagyon jól indult. És dolgozunk tovább. Nagyon büszke és boldog vagyok. Meglátjuk, mire leszünk képesek” – mondta a kétszeres világbajnok.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Ismét próbálták kihúzni belőle, mely más csapatokkal egyeztetett, ám hiába. „Ahogy a múlt héten is elmondtam: nem sok értelmét látom, hogy erről beszéljünk, mivel ez már lezárt ügy, az Astonnal vagyok, és csak az Astonról akarok beszélni. Voltak bizonyos beszélgetések másokkal, ahogy az megszokott mindenki számára egy ilyen helyzetben. De ezek csak laza beszélgetések voltak” – mondta.

Alonsót arról is kérdezték, fontos volt-e számára, hogy ennyire korán tisztázza a jövőjét. „Nem, nem igazán. Egyszerűen összeültünk Japán után és megállapodtunk egy-két nap alatt. Nagyon egyszerű volt. És ahogy megegyeztünk, be is jelentettük. Minden egyszerűbb volt, mint amilyennek kívülről tűnik. Sok a pletyka, sok minden történik más csapatoknál, más versenyzőkkel. Határidők itt, határidők ott… Mi egyszerűen csak hűségesek voltunk egymáshoz és tartottuk magunkat az ígéretünkhöz. És amint aláírtuk, be is jelentettük, szóval számunkra ez sokkal egyszerűbb volt, mint talán másoknak.”

Alonso úgy érzi, a 2026-os szabályváltozások nagy lehetőséget jelentenek az Aston Martin számára. Két okból is. Egyfelől csatlakozik hozzájuk a Honda, aminek köszönhetően gyári csapattá válnak. Másfelől velük van partnerként az Aramco, amely cég az F1-gyel hivatalos partnerként együttműködve dolgozik a 2026-os új, környezetsemleges üzemanyagok kifejlesztésén.

„A 2026-os új szabályok mindenki számára lehetőséget kínálnak. Mi leszünk az egyetlen csapat, amely a Honda motorját fogja használni, és ez nyilván más egy kicsit, mint partnercsapatnak lenni, ahogy most a Mercedesszel. Remélhetőleg ez előrelépést jelent majd. Emellett ott az Aramco, akinek 2026-ban a bioüzemanyagát használjuk. Ebben is látok egyfajta lehetőséget a részünkről.”

„Emellett a csapat is egyre jobb lesz: új gyár, új szélcsatornát kezdtünk használni idén nyáron. Sok minden adott tehát ahhoz, hogy egy nagyon erős csapat legyünk a jövőben, és én a részese akartam lenni ennek.”

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Megkérdezték, milyen garanciát kapott a Hondától arra, hogy nem egy „GP2-es motort” biztosítanak számára 2026-tól…

„Nos, jelenleg ők nyerik a bajnokságot, szóval bizonyították már, hogy megvan a szakértelmük és elvégzik az F1-es sikerhez szükséges munkát. Az új szabályok mellett senki sem tudja, mi lesz, bármi megtörténhet 2026-ban.”

„Rendkívül örülünk, hogy a Hondával dolgozhatunk, és ahogy mondtam, gyári csapat leszünk, ami hatalmas különbség a mostanihoz képest. Ez egy plusz, az egyik oka annak, hogy maradok az új szabályokig. Ahogy mondtam, úgy érzem, előnyben leszünk” – fogalmazott.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: XPB)

További tartalmak