Max Verstappen és a Red Bull is komoly mérföldkőhöz ért a Kínai Nagydíjon. A háromszoros világbajnok sorozatban ötödik pole pozícióját szerezte idén, és ezzel az elmúlt 25 év legjobb szezonkezdését produkálta időmérős szempontból. Legutóbb Mika Häkkinen tudta megnyerni az év első 5 kvalifikációját, még 1999-ben.
Verstappennek ezen a pályán ez az első pole-ja. Ezzel egy 21. helyszínt vett fel a listájára, és megelőzte a vonatkozó ranglistán Ayrton Sennát és Nigel Mansellt a negyedik helyen.
A Red Bullnak eközben a mostani a története 100. pole pozíciója. Szimbolikus, hogy Kínában szerezték. 2009-ben Sebastian Vettel szintén a Kínai Nagydíjon szerezte a gárda legelső pole-ját, amit másnap aztán az első győzelmükre váltott.
A csapat ezzel az F1 történetének hatodik gárdájaként ért lépett a 100 pole-osok klubjába. Előttük 107-tel a Lotus áll, akiket akár heteken belül utolérhetnek. Az élen a Ferrarinak 249 pole-ja van, a McLarennek 156, a Mercedesnek 137, a Williamsnek 128.

Sergio Pérez jóvoltából a mostani egy újabb Red Bull-első sor. Egymás után kétszer jött össze nekik, 2014 óta pedig mindössze ötödször. A mexikói korábban még a legjobb hatban sem állt a kínai rajtrácson.
Fernando Alonso sem biztos, hogy emlékszik rá, ő mikor volt ilyen előkelő helyen. Kínában 2013 óta egyszer sem került a legjobb háromba. A mostani a szezonja legjobb rajthelyezése és időmérős eredménye is egyben. Nem mellesleg már a 2009-es első Red Bull-pole-nál is ő állt a csapat két versenyzője mellett a top 3-ban…
A spanyol a két McLarent tréfálta meg az időmérő hajrájában. Lando Norrisnak a sprintpole után most a negyedik rajtkocka jutott. Sorozatban harmadszor győzte le Oscar Piastrit az időmérőn, aki meg sorozatban negyedszer indul a harmadik sorból.
A Ferrarinál Charles Leclerc két hétvége után először győzte le Carlos Sainzot. 8 ezredmásodperc döntött közöttük.
George Russell egyedüliként képviselte a Mercedest a Q3-ban, ahol a nyolcadik hely jutott neki. Csapata ezzel már sorozatban negyedik alkalommal szorul ki a legjobb hatból a rajtrácson.
A legjobb tízben Nico Hülkenbergnek és Valtteri Bottasnak jutott még hely. A németnek idén másodszor, a finnek most először.
Daniel Ricciardo először bizonyult a gyorsabb RB-versenyzőnek. Cunoda Juki eközben három Q3-as szereplés után már a Q1-ben elvérzett. Ahogy egy nappal korábban a sprintidőmérőn is.

Esteban Oconnak vele ellentétben sikerült visszavágnia csapattársának a sprintidőmérős vereségéért. Az újításokkal versenyző francia 13. lett és ötből ötször bizonyult gyorsabbnak a régi autóverziót vezető Pierre Gaslynál, aki egyébként először jutott túl a Q1-en 2024-ben.
Alexander Albonnak ez ötből ötször sikerült már, a Q3-ban viszont még nem láthattuk.
A hazai hős, Csou Kuan-jü ezúttal nem tudta megismételni a pénteki remeklését: már a Q1-ben elköszöntünk tőle.
Hasonlóan fájdalmas volt a búcsú Lewis Hamilton számára, aki a 2022-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta először akadt fenn a rostán az időmérő első felvonásában. Akkor a 15. helyen végzett, most a 18.-on. Ennél gyengébb időmérős eredménye legutóbb a 2017-es Brazil Nagydíjon volt, ott baleset miatt, mért idő nélkül zárt 20.-ként.
A vasárnapi rajtnál 20 helyett csak 19 autót fogunk látni a célegyenesben. Logan Sargeant a boxutcából fog indulni.
A Kínai Nagydíj magyar idő szerint 9 órakor rajtol. Innen várja a mezőny az év 5. futamának rajtját!
Kínai Nagydíj – rajtrács:
1. | ||
1. sor | Max Verstappen | |
2. | ||
Sergio Pérez | ||
3. | ||
2. sor | Fernando Alonso | |
4. | ||
Lando Norris | ||
5. | ||
3. sor | Oscar Piastri | |
6. | ||
Charles Leclerc | ||
7. | ||
4. sor | Carlos Sainz | |
8. | ||
George Russell | ||
9. | ||
5. sor | Nico Hülkenberg | |
10. | ||
Valtteri Bottas | ||
11. | ||
6. sor | Lance Stroll | |
12. | ||
Daniel Ricciardo | ||
13. | ||
7. sor | Esteban Ocon | |
14. | ||
Alexander Albon | ||
15. | ||
8. sor | Pierre Gasly | |
16. | ||
Csou Kuan-jü | ||
17. | ||
9. sor | Kevin Magnussen | |
18. | ||
Lewis Hamilton | ||
19. | ||
10. sor | Juki Cunoda | |
20. | ||
* |
*Logan Sargeant a parc fermé-szabály megszegése miatt a boxutcából fog rajtolni.