Musorujsag
Élő Eredmények

Alonso: Jobb kihagyni a sprintet. Megspórolok egy büntetést és egy gumit…

Alonso: Jobb kihagyni a sprintet. Megspórolok egy büntetést és egy gumit…

F1, AS
Ez eleje és a vége látványos volt, ami meg közötte történt, túl reális. Fernando Alonso felfedte a kiváló rajtja titkát, és könyörtelenül odaszúrt a sprint után őt büntető FIA-nak…

Támadó lett a nagy védekezőből. Fernando Alonso a harmadik rajthelyének bravúros szombati megszerzése után biztosra vette, hogy ismét az övénél gyorsabb autók feltartásáról fog szólni a Kínai Nagydíja. Az Aston Martinja versenytempóját jól mérte fel, hiszen Lando Norris már 6 kör után megelőzte, és nem tudta tartani a lépést a McLarennel és a Ferrarival.

Az első kerékcseréjére már a 11. körben sor került, a második biztonsági autós újraindításnak pedig a friss lágy gumikon, az 5. helyről vágott neki. Ez kezdetben előnyt jelentett számára, ám a puha keverék nem bírhatta a végéig, így közbe kellett iktatniuk még egy kiállást.

Ezzel lett a védekező Alonsóból támadó Alonso: az utolsó 12 körben sorra előzte Alexander Albont, Esteban Ocont, Nico Hülkenberget, Lewis Hamiltont és Oscar Piastrit, feljött a 7. helyre, és még a leggyorsabb körért járó pluszpontot is bezsebelte.

„Hihetetlen verseny volt, nagyon sok minden történt. Jó volt a rajt, második voltam a verseny elején. Aztán volt pár biztonsági autós fázis, ami nem segített a stratégiánkkal. A többiek kicsit jobban óvták a gumit, és kibírták a végéig. Nekünk kellett még egy kiállás”

– magyarázta Alonso.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

A lágy gumi meglepő választásnak tűnt a kiállásakor, ám mint elmondta, ezt a kényszer szülte. Alonso e taktika kapcsán odaszúrt az őt mostanság előszeretettel „elővevő” FIA-nak, felemlegetve a szombati Carlos Sainz elleni csatája kapcsán kiosztott 10 másodperces büntetést.

„Csak egy kemény gumink volt, és a kemény etap közepén jött a biztonsági autó, amivel a jó versenygumink odalett. Nem volt más választásunk.”

„Legközelebb, talán majd nem versenyzünk a sprinten, spórolunk a gumikkal, és többet versenyzünk vasárnap. Hacsak nem kapunk egy furcsa büntetést…” – mondta az F1 riporterének.

Később a spanyol sajtónak nyilatkozva is kitért a büntetésére. „Nem volt két szett kemény gumink, csak egy lágy és egy közepes, amik közül egyik sem bírt volna harmincöt kört. Muszáj volt még egyszer kiállnunk.”

„A legjobb, ha megspórolunk egy gumit. Talán jobb, ha nem is indulunk a szombati sprinten. Úgyis csak egy-két pont a tét, és úgyis adnak büntetőpontokat a licencedre, szóval jobb ki se menni és megspórolni a gumikat, hagyni, hogy mások versenyezzenek…”

Lando Norris és Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Ami a versenyt illeti, Alonso elégedett volt a rajtjával, ami átmenetileg a második helyre katapultálta. A rutinja nagy segítségére volt.

„Nagy volt a szél, és az iránya változott. Szembeszél volt az egyes és kettes kanyarban, szóval tudtam, hogy nagy lesz ott a tapadás. Egy kicsit kockáztattam, és sikerült pozíciót nyernem. Tudtam, hogy nem reális megtartani, mert a többiek úgyis visszaelőznek, de azért élveztem.”

Kiemelte, a hajrát is szórakoztatónak találta, mert támadhatott. „Igen, a vége élvezetes volt. Amikor felteszed az új szettet és megfutod a leggyorsabb kört, az mindig szórakoztatóbb. De összességében nehéz verseny volt, mert tudtuk, hogy nincs meg a tempónk. Még mindig gyorsabbak vagyunk szombaton, mint vasárnap. Pontosabban fogalmazva: az ötödik legjobb autó a miénk, de az első négy futam megtévesztő volt, mert valamilyen furcsa okból, és mert mások hibákat vétettek, túl jó helyezéseket értünk el…” – szúrt oda végül az ellenfeleknek is a kétszeres világbajnok.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak