Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton azt hitte, megsérült az autója, pedig csak ilyen rossz volt…

Hamilton azt hitte, megsérült az autója, pedig csak ilyen rossz volt…

Sky Sports, F1, Racefans, Mercedes
Lewis Hamilton azt gondolta, megsérült az autója, de kiderült, csak ennyire rossz volt a tévútnak bizonyuló beállításokkal.

„Hálás vagyok, hogy pontot szereztem. De nem is vártam sokkal többet ettől a hétvégétől” – nyilatkozta Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj után, melyen a 9. helyen intették le. Tekintve, hogy a 18. rajtkockából indult a szombati Q1-es kiesése után, nem is volt annyira rossz felzárkózás. Hogy nem várt sokkal többet, azt pedig egész versenyen igyekezett hangsúlyozni: gyakorlatilag végigzsörtölődte és -panaszkodta az 57 kört a csapatrádión…

Eleinte a lágy gumikat szidta, amiket azzal a céllal tett fel autójára a Mercedes, hogy a tapadáselőnyt kihasználva fog pár pozíciót az első körökben. Valójában egy helyet rontott a rajtnál, a felzárkózása pedig minden volt, csak dinamikus nem. Miután másik keverékre váltott, Hamilton már inkább az autója egyensúlyát szidta.

„Az autó csak csúszkál mindenhol. Nem tudom, mintha elromlott volna. Talán csak ez az egyensúly. Igazán rossz” – mondta többek között.

A futam után elismerte, annyira pocsék volt a vezethetőség, hogy eleinte azt gondolta, megsérült az autó.

„Nagyjából ide vártuk magunkat. Azt gondoltam, az elején valaki nekem jött, mert még életemben nem tapasztaltam ekkora alulkormányzást. Alacsony sebességnél fordultam, és csak vártam, vártam, vártam, vártam, és azt gondoltam, talán sérült az autóm, mivel voltak törmelékek azon a részen. De ez csak a választott beállításaim miatt volt”

– mondta.

„Ez volt eddig a legrosszabb versenyem, de volt egy második is a sprinttel, és ha jobb döntéseket hozunk a beállításokkal, nagyjából George környékén lettem volna. De csak dolgozunk tovább.”

Lewis Hamilton és Csou Kuan-jü (Fotó: XPB)

Hamilton már az időmérős kiesése után arról beszélt, hogy teljesen elszúrták az autója beállításait a sprintet követően. A miniversenyen még elég jó volt a tempója a második hely megtartásához az első soros indulása után, ám a csapat úgy érezte, száraz pályán nem jó az autó, és mivel mind ő, mind George Russell elégedetlen volt, komolyan belenyúltak a beállításokba. Hamilton szerint azért is, mert kísérletezni akartak.

„Végső soron én választottam rossz beállításokat tegnap, és megfizettem érte. Gondoskodni fogok róla, hogy a jövőben ne csináljam ezt”

– jelentette ki a verseny után. „Előrébb léptem, és pontokat szereztem. Kemény verseny volt. Az autó nagyon szűk tartományban működik, és szerintem ez volt a helyes lépés. Sajnos a mai napot nagyon nehézzé tette. A csapat nagyszerű munkát végzett a kerékcserékkel, George is jól teljesített és szép pontokat szerzett.”

Russell egyébként a 6. helyen ért célba.

A csapat vezető mérnöke, Andrew Shovlin elismerte, sem a Hamiltonnal választott gumitaktikájuk, sem a beállítási irány nem működött. „Lewisnak nem volt könnyű versenye, és nem sokat nyert a lágy gumikkal. Forgalomba ragadt a belső íven a kettes kanyarban, és a külső íven lévők megelőzték. A sprint után változtattunk pár dolgot az autóján, de nem tették jobbá az autót. Emiatt az időmérő és a verseny is nehéz volt. Nehezen tudta elfordítani az autót, és erőszakkal kellett csinálnia, ami a gumiknak sem tett jót.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

„Úgy döntöttünk, kiállunk vele a virtuális biztonsági autó idején, hogy eltérjünk a többi autótól, de az ellenfeleink többsége ugyanezt tette a biztonsági autó beküldésekor. Pár autót megelőztünk, és a verseny eleje alapján igazi megkönnyebbülés volt, hogy szereztünk pár pontot” – összegzett a brit.

Hamilton jelezte Miamiban érkeznek az első komoly fejlesztéseik. „Remélhetőleg előrelépést teszünk a következő versenyen. Előtte a jövő héten a gyárban leszünk, próbáljuk jobban felkészíteni az autót Miamira, és próbálunk jobb hétvégét teljesíteni.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak