Musorujsag
Élő Eredmények

Kármentés helyett a legjobb hétvége – hogy csinálta a McLaren?

Kármentés helyett a legjobb hétvége – hogy csinálta a McLaren?

F1, Sky Sports
Előzetesen szenvedős hétvégére készültek, erre most voltak a legversenyképesebbek. Lando Norris próbált a meglepetés végére járni.

Esélyt sem adott magának a McLaren előzetesen egy kínai dobogós helyre, a végén Lando Norris egy Red Bullt legyőzve vitte haza a második helyért járó trófeát. A csapat a Ferrarit is alaposan meglepte, hiszen az olaszok a sprint alapján elhitték, hogy még a gyengébb rajthelyük ellenére is átgyalogolnak majd rajtuk és megszerzik a bikások által hátrahagyott legjobb helyezéseket. A futam után sem a saját, sem a wokingiak teljesítményét nem tudták megmagyarázni.

Andrea Stella csapatfőnök felemlegette, hogy a hétvégét megelőzően ő maga is kármentésről beszélt.

„Mi is meglepődtünk! Az igazat megvallva úgy jöttünk ide, hogy azt gondoltuk, ez egy kármentő esemény lesz. Valójában ezen az eseményen voltunk a legversenyképesebbek. Pole a sprintre, a sprinten másodikak is lehettünk volna szerintem, ha nincs az első kanyaros probléma, tegnap versenyképesek voltunk az időmérőn, és most megint erős versenyt teljesítettünk.”

„Világos, hogy finomítanunk kell még a helyzetértékelésünkön. De az F1 sokszor azért tud meglepni, mert olyan sok tényező számít benne” – ismerte el a Sky Sportsnak az olasz, hogy talán nem a legjobb jósok.

 

Mi változott a sprinthez képest?

Norris maga is meglepődött, a magyarázatkeresés során pedig arra jutott, hogy több oka is lehetett a vártnál jobb teljesítményüknek. A kérdésre, mi változott a sprinthez képest, csak mosolygott és gondolkodott. „Semmi. Nem tudom. Mi változott? Egyszerűen gyorsabbak voltunk, mint gondoltuk.”

„A nehézségek, amikre készültünk, nem okoztak akkora nehézséget. Az első kanyarhoz hasonló hosszú kanyarok mindig a gyenge pontunkat jelentették. Az egyes kanyar egyik fele jobb volt, mint vártuk, a második része viszont olyan rossz, mint vártuk.”

Lando Norris (Fotó: XPB)

„Egyszerűen még mindig ismerkedünk az autóval. A pálya nagyon más, az aszfalt egészen furcsa. Ez talán többet segített, mint hittük. Lehet, hogy a régi aszfalton jobban küszködtünk volna. Apróságok, amik nem állnak össze.”

„A hétvége előtt őszintén elmondjuk, hova várjuk magunkat. Ha olyan hétvégére készültünk, amin tudtuk, hogy jók leszünk, el is mondtuk. Általában nem vagyunk ilyen optimisták, mert egész évben a Red Bull és a Ferrari mögött voltunk, ezért nincs okunk azt gondolni, hogy hirtelen előttük leszünk. Semmi jele nem volt tehát, hogy ma elképesztő versenyünk lesz.”

„A sprint mutatta leginkább, hogy milyen lehet. Egyszerűen az első körtől minden jól ment. Nem csúsztam ki az első kanyarban – ez kezdésnek jó… Aztán előztem és beosztottam a versenyt. Nagyon más volt, mint szombaton” – sorolta, min múlhatott a javulásuk.

Norris még csak azt sem állítaná, hogy egész évben most érezte a legjobbnak az autójukat. „Nem, talán nem. Nagyot javultunk tegnaphoz képest, ami nagy meglepetés volt számunkra. Meglep, hogy ma itt ülök. De kellemes meglepetés. Nehéz megmondani. Küszködtünk kicsit bizonyos dolgokkal egész évben, bár biztosra veszem, hogy mindenki. Ezek visszatartottak minket. A mostani hasonló volt, mint Ausztráliában, ahol szintén egész jónak éreztem az autót. Egyszerűen sokkal jobb volt ma. Minden életre kelt. A hőmérséklet csökkent, a szél alábbhagyott, és ezek a kezünkre játszottak.”

„Ha tegnap azt kérdezik, mi lesz ma, azt mondtuk, hogy a közelében sem leszünk a legjobb háromnak, talán a legjobb ötnek sem. Ez kellemes meglepetés. Az autó sokkal jobb volt, de nem elég gyors Max Red Bulljához képest.”

 

Jól rájuk ijesztett a VSC

Pérezéhez képest viszont elég gyors. Stella szerint szerencsére is szükségük volt. Amikor a virtuális biztonsági autó idején Charles Leclerc kereket cserélt, komolyan féltek, hogy Norris rengeteg időt veszít. „Sajnos az időzítés úgy jött ki, hogy Lando pont elhaladt a boxkijárat mellett. Aztán nagyon idegesek voltunk, hogy rövid lesz a virtuális biztonsági autó. Szerencsére hosszú volt, így nem veszítettünk vele. Remekül működött, mert meglett a második hely. De a második helyet az autó tempójával tudtuk megtartani, valamint Lando elképesztő versenyzésével” – hangsúlyozta.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Norris szinte érezte, hogy pórul fog járni a VSC-vel.

„Tudtam. Volt pár csúnya szó… Tudtam, mert látszott, hogy VSC lesz, de csak nem érkezett, és úgy voltam vele: lefogadom, hogy akkor jön, amikor kijövök az utolsó kanyarból. És pont így történt.”

„Szerencsére sokáig tartott, és jött a biztonsági autó is. Szerencsére működött a taktikánk. El tudtam nyújtani az első etapot. Sokkal bosszúsabb lennék most, ha a VSC akkor ért volna véget, amikor még nem hajtottam a boxutcába… A dolgok a kezünkre játszottak, hiszen a Red Bullnak még egyszer ki kellett állnia, és ezzel Checo elé kerültem, és a Ferrari közénk került. Ez védett egy kicsit.”

Norrist az már kevésbé lepte meg, hogy Pérez a Leclerc elleni küzdelem után már nem tudott felzárkózni rá. „Ezen a pályán ha be tudsz osztani mindent, az a kezedre játszik. És ebben volt más a versenyünk, mint tegnap. Ha egy bolyban mész, csak küzdesz a gumiddal, nem tehetsz semmit. Én ma magam oszthattam be mindent. El tudtam szakadni Charles-tól, és ő nagyon feltartotta Checót, aki alighanem sokat kivett a gumijából, hogy megelőzze.”

„Nézőpont kérdése. Kicsit komolyabb küzdelemre számítottam, de láttam, mennyire nyomta, hogy megelőzze a Ferrarit, és ettől kényelmesebb helyzetben éreztem magam” – fogalmazott a brit.

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak