Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz Leclerc védekezéséről: „Jobb nem kommentálnom ezt…”

Sainz Leclerc védekezéséről: „Jobb nem kommentálnom ezt…”

F1, Sky Sports
Carlos Sainznak volt egy olyan érzése, hogy Charles Leclerc visszafizette neki a kölcsönt a sprintfutamos incidensük után…

Idén először maradt le a dobogóról Carlos Sainz egy versenyen, amin célba ért. A spanyol a két harmadik és egy első helyezése mellé Kínában egy 5. helyet tudott összehozni, és ezúttal csapatának, a Ferrarinak sem jutott díj, mivel Charles Leclerc előtte 4.-ként futott célba.

A két versenyzőnek a sprinten látott koccanásuk után vasárnap is volt egy meleg helyzete. A rajt után az első kanyarba Leclerc érkezett meg először a belső íven. Sainz kívül próbált lépést tartani vele, ám egy ponton elfogyott előtte az út. A spanyol a bukótérbe kényszerült, a futam után pedig utalásokat tett rá, hogy szerinte csapattársa leterelte őt…

„Jobb nem kommentálnom ezt, de elég világos volt, hogy ez két pozíciónkba került. Szóval ez sem segített egyikünkön sem”

– állapította meg a Sky Sportsnak nyilatkozva.

Abból, hogy minden interjújában kihangsúlyozta, mi történt az első kanyarban, talán okkal feltételezhetjük, hogy nehezményezte csapattársa manővereit…

Fotó: XPB

Sainz és Leclerc a lendületvesztéssel George Russell és Nico Hülkenberg mögé került. Történt mindez egy olyan versenyen, amire eleve úgy készültek, hogy létfontosságú lesz minél hamarabb előretörniük, hogy érvényesíteni tudják a versenytempójukat. A felzárkózást így két hellyel hátrébbról kellett indítaniuk, mindkettejüknek. Sainz az F1 riporterének elmondta, ki kell még vizsgálniuk, mi történt az első két kanyarban…

Miközben Leclerc kellemetlen meglepetést emlegetett a saját és a McLaren versenytempója kapcsán is, Sainz úgy érezte, ezen a hétvégén ez volt a reális erősorrend.

„Szerintem a McLaren egyszerűen csak gyorsabb volt ezen a hétvégén. Bármit is mondtak, minden körülmények között gyorsabbak voltak. Lesznek pályák, amelyeken mi leszünk erősebbek, pályák, amelyeken a McLaren lesz erősebb. Pályánként változni fog. És közben csak várnunk kell a híres fejlesztéseinket, amik remélhetőleg javítanak majd a teljesítményünkön.”

„A mai tempónk alapján szerintem nem volt lehetséges az ötödiknél jobb helyet elérni. A rajtunk gyenge volt, és az első kanyarokban kialakult helyzet miatt két pozíciót vesztettünk. Onnantól zárkóznunk kellett. Nagyon korán kellett kiállnunk a kemény gumiért, aztán a tizennyolcadik körtől egy kiálláson voltunk, vagyis az örökkévalóságig mentünk a kemény gumin. Így nem volt esélyünk sokkal előrébb jutni. De legalább megmentettük az ötödik helyet, ami a mostani hétvégén mutatott tempónk, a hozott döntéseink és a rajtnál látott helyzet tükrében szerintem az elérhető maximum volt” – összegzett a háromszoros futamgyőztes.

Borítókép: Charles Leclerc és Carlos Sainz az első kanyarban Fotó: XPB

További tartalmak