Musorujsag
Élő Eredmények

Sínen van az új pontrendszer bevezetése?

Sínen van az új pontrendszer bevezetése?

Motorsport
Egyelőre jó esély mutatkozik a pontrendszer megváltoztatására, az élcsapatok részéről ugyanis több vezető is jelezte, nem kívánja megakadályozni a módosítást, ami elsősorban a mezőny második felének kedvezne.

A Kínai Nagydíj hétvégéjén merült fel, 2010 után ismét változhat a Forma–1 pontrendszere, igaz, messze nem olyan radikálisan, mint akkor: most a tervek szerint tízről tizenkét versenyzősre bővítenék a pontzónát úgy, hogy a legjobb pozíciókért járó egységek száma nem módosulna (csak a nyolcadiktól lefelé lenne változás).

A szabályalkotók ezzel a kisebb csapatokat segítenék, akiknek egyre nehezebb a dolguk, hiszen a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és az Aston Martin olyan komoly előnybe került, hogy egy átlagos versenyen jó eséllyel ki fogják bérelni a pontszerző pozíciókat.

Ahhoz, hogy a módosítási javaslat átmenjen, egyszerű többségre van szükség: vagyis legalább öt csapatnak, valamint az FIA és a FOM képviselőinek támogatniuk kell azt. Amikor az ötlet megjelent a sajtóban, többen felvetették, akadályt egyedül az élcsapatok jelenthetnek, a Ferrari és a Red Bull viszont jelezte, nem ellenzi a javaslatot.

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

„Nem vagyok ellene” – jelentette ki Frédéric Vasseur. „Az Alfa Romeótól érkeztem, szóval néha tökéletesen megértem a frusztrációt, amit az jelent, hogy egy tökéletes hétvégét futsz, de senki sem esik ki előled, tizenegyedik vagy és elmarad a jutalom.”

Christian Horner hozzátette: „Úgy tűnik, jelenleg két csoport van a Forma–1-ben, és a mezőny második felében lévő csapatok ugyanolyan keményen küzdenek egymással, mint az első ötös. Ez is egy olyan dolog, ahol szerintem csak az adatokat kell kielemezni és feltenni a kérdést, mekkora változás lenne valójában? Szóval pártatlan vagyok.”

A VCARB csapatfőnöke, Laurent Mekies megjegyezte, ez a változtatás az F1 egészének a javulását eredményezné. „Természetesen támogatni fogom. Nincsenek többé sereghajtók. A kisebb csapatok is nagy szervezetek és nehéz elmagyarázni a külvilágnak, a partnereknek és a szurkolóknak azt, hogy a tizenegyedik helyezésért harcolunk úgy, hogy nem is kapunk érte semmiféle jutalmat” – kezdte.

„Ha megnézzük, mennyire versenyképes az első ötös és milyen megbízhatóak az autók, akkor látjuk, hogy a futamok nagy részében nulla pontért harcolunk. És ez nem helyes. Ennek a változtatásnak gyakorlatilag nincs hátránya, szóval remélem, át fog menni” – emelte ki.

Fotó: XPB
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak