Az amerikai Nico Hülkenberg elleni manővere miatt kapott büntetést, amit a rivális kerékcseréje után, a boxutca kijáratánál hajtott végre. Sargeant többször elmondta, az autóban ülve nem érzékelte a kettejük közötti tizedmásodperces különbséget, az FIA pedig nem utasította arra, hogy engedje maga elé a németet.
A szankció összetett volt, Sargeant ugyanis a 10 másodperces időbüntetés mellé két büntetőpontot is kapott, amivel egységei száma nyolcra nőtt, vagyis közel került az azonnali eltiltást jelentő tizenkettőhöz. A versenyzőt ez kifejezetten frusztrálja.
„Eléggé bosszantó volt” – jegyezte meg a kínai büntetés kapcsán. „Az, egy dolog, hogy kaptam 10 másodpercet, de hogy büntetőpontokat is osztottak ezért… az egy kicsit nevetséges volt. Történnek rosszabb dolgok egy hétvégén, amiért például csak megrovás jár. Lassítottak előttem az időmérőn, majdnem hatalmas balesetet szenvedtem és semmi sem történt.”
„De abban az esetben, amikor valakivel egy időben lépem át a boxutca határát, és ezt nem is látom, két büntetőpontot kapok, az szerintem nem a jó irány” – folytatta az amerikai, akivel részben Sergio Pérez is egyetért, már ami a büntetőpontokat illeti.
A Red Bull pilótája jelenleg szintén nyolc egységnél tart és úgy véli, a Forma–1-nek felül kell vizsgálnia a jelenlegi rendszert, az, hogy mire mennyi büntetőpontot osztanak. „Mindenképpen meg kell vizsgálni, főleg most, hogy több versenyünk van. Sok olyan büntetőpontos eset van, ami már túlment a határon. A szabály adott, de remélhetőleg felülvizsgálható” – fogalmazott.
Kínában a sprintfutam után Fernando Alonsót is büntetőpontokkal szankcionálták a Carlos Sainzcal való ütközés miatt, csapata, az Aston Martin viszont jelezte, felül kívánja vizsgáltatni azt. Kihallgatásukra a mai napon kerül sor Miamiban.