Két hete Kínában a szombati sprintverseny után 10 másodperces időbüntetést szabtak ki Fernando Alonsóra és 3 büntetőpontot adtak neki a Carlos Sainzcal a verseny 16. körében történt koccanásukért. Mivel a kétszeres világbajnok defekt miatt az utolsó előtti körben feladta a versenyt, a büntetését pedig nem kellett átvinnie a következő eseményre, az FIA döntésének egyetlen maradandó következményét a büntetőpontok jelentették.
Az Aston Martin egy hét elteltével úgy döntött, megpróbálja megtámadni az FIA ítéletét, és benyújtott egy felülvizsgálati kérelmet. Az FIA kínai hétvégén szolgálatot teljesítő versenybírósága pénteken virtuális konferencia keretében tárgyalta a beadványt. A hivatalos eredményt és indoklást azonban csak másfél nappal később tették közzé.
Bár elismerték, hogy az Aston Martin elő tudott állni új bizonyítékokkal, mivel azokat nem érezték relevánsnak a döntéshozás szempontjából, visszadobták a csapat fellebbezését, versenyzőjük büntetését pedig helyben hagyták.
Az efféle óvásoknál négy feltételnek kell teljesülnie ahhoz, hogy újratárgyalják az esetet és új ítélet szülessen. A beadvány benyújtójának új, jelentős, az ügy szempontjából releváns bizonyítékokkal kell előállnia, olyanokkal, amik az eredeti döntés meghozatalakor még nem álltak a bírók rendelkezésére.
A meghallgatáson az Aston Martin részéről Mike Krack csapatfőnök és Andy Stevenson sportigazgató vett részt, a Ferrari részéről Diego Ioverno sportigazgató, mellettük jelen volt az FIA két szakértője, Nikolasz Tombazisz és Tim Malyon is.
Az Aston Martin egy videófelvételt hozott fel új bizonyítékként: Alonso autójának előre mutató fedélzeti kamerájáét, ami a bíróság döntéshozatalakor még nem állt a rendelkezésre, mivel csak a futam után töltötték le az F1 emberei.
„Az írásos felülvizsgálati kérelmében az Aston Martin azt állította, hogy az új kameraszög megmutatja, hogy a kérdéses incidens versenybaleset volt, és nem kellett volna büntetni őket érte”
– írta az FIA.
Megállapították, hogy a felvétel valóban új és nem állt rendelkezésre az eredeti tárgyaláson, és azt is elfogadták, hogy releváns, hiszen az adott incidenssel kapcsolatos. „Ugyanakkor még ha nem is állt rendelkezésünkre ez a felvétel a döntés meghozatalakor, nem tartjuk jelentős új bizonyítéknak. Az új felvétel hatására nem kérdőjeleztük meg a döntésünket, és nem kínált olyan nézőpontot, amivel már ne rendelkeztünk volna az incidensről. Noha más szemszögből mutatja meg az incidenst, nem ad semmit a vizuális perspektívához, amivel már eddig is rendelkeztünk. Ennek megfelelően elutasítjuk a felülvizsgálati kérelmet, így nincs szükség a felülvizsgálat második körének lefolytatására” – állapította meg az FIA.