A történet ismerős: a McLaren bevet egy átfogó fejlesztési csomagot, és egyből tesz egy nagy ugrást a mezőnyben. Egy éve az Ausztriában debütált B-autóval vált a Q1-es kiesés ellen küzdő gárdából dobogós helyezésekre esélyes csapattá a wokingi alakulat, most Miamiban egyből futamgyőzelmet aratott a megújult versenygépével. Máris vannak, akik a mostani autót is B-verziónak nevezik, mivel összesen 10 újítás került fel rá az előző versenyhétvégén.
Lando Norris nyílt küzdelemben győzte le Max Verstappent Floridában, és bár tény, hogy a biztonsági autó komoly segítség volt számára, a nyers tempójáról sokat elmondott a világbajnok megállapítása: „Amikor láttam Lando köridőit, azt gondoltam, ez őrület. Sosem tudtam volna olyan köridőket autózni. Még a biztonsági autó nélkül is mindent bele kellett volna adnom ahhoz, hogy magam mögött tudjam őt tartani friss gumikon.”
Az elismerő szavak jelzik, Verstappen komoly ellenfélként tekint a McLarenre. Kérdés, azok lesznek-e a folytatásban is az új csomagjukkal.

Andrea Stella csapatfőnök szerint hiba lenne elbízniuk magukat. Már csak azért is, mert a Red Bull Miamiban nem a legjobb arcát mutatta. „Igen, javult az autónk. Tudjuk a számokból, hogy pontosan mennyit javult, és ez tényleges, látható a köridőn is. Ugyanakkor a Red Bull számára ez a verseny egyfajta küszködés volt. Én tehát nem írnám alá azt a kijelentést, hogy a mostani tempó előrevetíti a jövőt” – intett óvatosságra az olasz, rámutatva, Verstappenéknek egész hétvégén voltak problémáik az autójuk beállításaival.
„Örülünk a pozitívumoknak, lelkesek vagyunk. Ennek köszönhetően most még nagyobb lendülettel fejlesztünk tovább, talán még gyorsabban, mint eddig.”
„De véleményem szerint ahhoz, hogy rendszeresen harcolni tudjunk a Red Bull-lal, egy további ilyen csomaggal kell előállnunk, mint most. Japánban hat tizedre voltunk a Red Bulltól az időmérő edzésen. Kínában ismét több tizedre. Szóval teljességgel irreális lenne azt gondolni, hogy amit most láttunk, az az új erősorrend. A Red Bull Miamiban nem hozta ki a legtöbbet a csomagjából.”
Sikere után Norris is óvatosan fogalmazott a folytatás kapcsán. „Szeretném azt mondani, hogy ez csak a kezdet. És most még többre vágyom. De tovább kell dolgoznunk, nyomnunk kell, és biztos vagyok benne, hogy többször elérhetjük ezt” – mondta a brit.

Amiben fordulatot hoztak a miami fejlesztések
Hogy a Red Bull ellen mire elég az új csomag, az tehát csak több verseny után fog megmutatkozni. Az viszont biztos, hogy a McLaren saját útján komoly mérföldkövet jelentett. A csapatnak az évek óta meglévő gyenge pontját a lassú kanyaros teljesítmény jelenti. Stella kiemelte, a mostani csomag nem kimondottan ennek javítását célozta meg, egyszerűen csak növelni akarták a leszorítóerőt, mégpedig úgy, hogy az hatékony leszorítóerő legyen, vagyis ne növelje az autójuk légellenállását.
Ebből a szempontból sikerrel jártak: az MCL38-as a második leggyorsabb autó volt a hosszú egyenesekben, az újítások pedig nagyobb rugalmasságot biztosítottak a beállítási munkálatokban.
„Jó volt a végsebességünk. Viszonylag kicsi hátsó szárnyat választottunk. Megtehettük, mert a csomagunk révén nyertünk leszorítóerőt, ami azt jelenti, hogy nincs szükségünk nagyobb terhelést jelentő hátsó szárnyra, ami sosem túl hatékony. Egy új padlólemezzel és oldaldobozokkal felszerelt autó mindig hatékonyabb, mint ha csak növelnéd a hátsó szárny leszorítóerejét.”
Az új csomag nem kimondottan a lassú kanyaros javulást célozta, mégis javított a lassú kanyaros teljesítményen. Ennek oka, hogy a nagyobb leszorítóerő miatt a csapat más beállítási módokat követhetett: jobban fókuszálhattak az autó lassú kanyarokra hangolására.
„Tudatosan választottuk, hogy a lassú kanyarokban hozunk ki mindent belőle. A lassú kanyaros erős teljesítményünk nem feltétlenül a csomagunk karakterének köszönhető, hanem inkább annak, hogy tudatosan úgy állítottuk be az autót, hogy az a lehető legjobb legyen a lassú kanyarokban. Az időmérőn látható volt, hogy elég sok időt vesztettünk a gyors szakaszokon, de ez szándékos volt a beállítások megválasztásakor.”

Stella előrebocsátotta, a folytatásban kimondottan a lassú kanyaros teljesítményük javítását célzó fejlesztésekkel is készülnek.
Az új beállítási irányoknak a csapat vasárnap több szempontból is a hasznát vette. Azzal, hogy az autójuk egyensúlya megfelelő volt (a lassú kanyarokban is), autójuk jól bánt a gumikkal. Norris ennek köszönhetően diktált nagyszerű tempót az első etapja második felében, amikor szabaddá vált előtte az út a többiek kerékcseréjével, és ennek köszönhetően volt még hátra a kerékcseréje, amikor a biztonsági autó a pályára érkezett. A szerencséjüket tehát megalapozták.
Stella kiemelte továbbá: „A pályán nyert adatok megfeleltek a szimulációk által ígérteknek. Mind Lando csomagja, mind Oscar fél csomagja esetében. Egy körön Oscar még gyorsabb is volt Landónál, ha beleszámítjuk a hiányzó elemek hatását.”
Mindez a további fejlesztési munka szempontjából ígéretes.