Musorujsag
Élő Eredmények

Hangosabb motorok, visszatérő V8?

Hangosabb motorok, visszatérő V8?

Motorsport
A Forma–1 ügyvezetője, Stefano Domenicali elárulta, 2030-ban ismét módosulhatnak a motorszabályok, mégpedig annak érdekében, hogy az erőforrások hangosabbá váljanak. A szakember azt sem tartja kizártnak, hogy búcsút vesznek a jelenlegi formátumtól.

Küszöbön áll a 2026-os motorszabályok véglegesítése, nem meglepő tehát, hogy a Forma–1 vezetői fejben már a következő „ugráson” gondolkoznak. Jelentősebb változást 2026 után 2030 hozhat majd, ez a változás pedig a Forma–1 ügyvezetőjének legutóbbi megjegyzése alapján akár drámai is lehet: előfordulhat, hogy búcsúznak a 2014 óta használatban lévő hibridek.

Domenicali az imolai hétvége előtt arról beszélt, továbbra is fontos irányvonal az erőforrások hangjának javítása. A téma 2014-ben került be az F1-es „közbeszédbe”, miután számos kritika érte az új motorokat és bár a helyzet az évek során javult, úgy tűnik, a vezetőség lát teret a további javulásra.

Az F1 kész több lehetőséget is megvizsgálni, számításba vesznek új technológiai megoldásokat, de azt is, hogy adott esetben visszatérnek a V8-asokhoz. A vezetőség számára kiemelten fontos az, hogy a fenntartható üzemanyagokra való átállás sikeres legyen, ebben az esetben ugyanis „meg lehet fontolni” a hibridek elhagyását és egy új irány kijelölését.

Stefano Domenicali (Fotó: XPB)

Amit meghatározzuk a 2026-os szabályokat, elkezdtünk a következő lépésen, például a 2030-as motorokon gondolkodni” – nyilatkozta Domenicali. „Személyes meglátásom, amit még nem osztottunk meg a csapatokkal, még ha az FIA-val beszéltünk is róla, az, hogy ha a fenntartható üzemanyagok működnek, meg kell vizsgálni, maradnak-e a hibridek vagy van jobb megoldás.”

A 2026-os szabályokkal kapcsolatban megjegyezte, a munka jól halad, várhatóan a június 30-i határidő előtt véglegesítik is azokat. Beszélt arról is, hogy az autók súlya (ezt mindenképpen csökkenteni akarják) valamint a motorok hangja kritikus téma.

„Fájó pont, de szükséges, hogy foglalkozzunk az autók súlyával. Ha összevetjük a 2026-os előrejelzést egy 10 évvel korábbi autó tömegével, láthatjuk, hogy a súly központi témává vált. A versenyzők könnyebb autókat szeretnének. Én személy szerint egy kicsit hangosabb motorokat is szeretnék. Ezen is dolgozunk. A kutatásokból kiderül, hogy a szurkolók is erre vágynak” – zárta gondolatát.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak