Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Súlyosan lassú” a Red Bull – Verstappen szerint rosszabb nem lehet…

„Súlyosan lassú” a Red Bull – Verstappen szerint rosszabb nem lehet…

F1, Servus TV
Fejlesztésekkel szerelkezett fel a Red Bull Imolában, de még nem tűntek annyira elveszettnek idén, mint a pénteki edzésnapon. Komoly a baj a címvédőnél?

A papírforma alapján az imolai pálya jobban fekszik a Red Bull autójának, mint Miami, a pénteki szabadedzéseken viszont a nyomát sem láttuk ennek. A címvédő csapat több újítást is bevetett pénteken, változtattak a padlólemezükön, az első szárnyuk véglapjain, az orrkúpon, a motorborításon, a hátsó fékhűtőkön, ám előrelépésről egyelőre nem lehet beszélni.

Max Verstappen a 7., Sergio Pérez a 8. idővel zárta a péntek délutánt, lemaradásuk több mint fél másodperc volt. Ám ennél is többet elárult a helyzetükről Verstappen sok kicsúszása, kanyarlevágása és dühös, tanácstalan rádiózása. A holland hol „katasztrófaként” írta le a nem tapadó autója vezethetőségét, hol a teljes kiszámíthatatlansága miatt bosszankodott. „Ördög és pokol! Te jó ég! Nem tudom. Ember, ez most annyira eltér mindentől” – mondta az utolsó lágy gumis gyorskörei után, jelezve, bárhogy változtatnak, mindig valami más problémával szembesül.

Helmut Marko tanácsadó a második szabadedzés előtt elismerte, hogy nem kezdtek jól, ám rámutatott: miközben a McLaren már Miamiban bejáratta az újításait, a Ferrari pedig egy 200 kilométeres filmes napot teljesített a most pályára vitt csomagjával, nekik ez a két szabadedzés volt az első adat- és tapasztalatgyűjtésük a maguk újításairól.

Max Verstappen (Fotó: Formula1/X)

„Az első edzésünk nem volt jó, de az első és a harmadik szektorban a leggyorsabbak voltunk. A másodikban két-három kanyarban az autó teljesen kiszámíthatatlanul viselkedett Maxnál, és ezért csúszott ki. De abból indulok ki, hogy ezt stabilizálni fogjuk a változtatásokkal, és visszatalálunk a régi formánkhoz” – mondta Marko akkor még bizakodva.

A kérdésre, érzik-e, hogy a többiek közelebb kerültek hozzájuk, elmondta: „A szabályrendszer már előrehaladott állapotban van, és természetes, hogy közelítenek. Ha találsz valamit, azt lemásolják, de ez hozzá tartozik.”

„A Ferrarinak nagyobb fejlesztési csomagja van, de ki kell emelni, hogy eddig nem hoztak semmit. Emellett megvolt az az előnyük, hogy a filmes napjukon megismerkedtek a fejlesztéseikkel. A jelek szerint jól működik. A McLaren most csak a második autót alakította át, Miamiban már így mentek. Mi most állítottunk össze mindent a pályán, és két-három kanyarban nem teljesen értettük, de az autó gyorsabb volt, és hiszem, hogy sikerül megoldanunk.”

Max Verstappen, Helmut Marko és Christian Horner (Fotó: XPB)

Verstappen a második gyakorlás elején ugyan azt mondta, egyből érezte az előrelépést, a későbbiekben újabb problémákkal szembesült. A lágy gumin teljesített gyorskörei mellett a hosszú etapja is aggasztóan gyengének tűnt. Míg ő 1:21 második felében körözött, Charles Leclerc-ék és Lando Norrisék végig 1:20-as időket autóztak a közepes gumin, olykor egy másodpercet adva a hollandnak. Ekkora különbséget még egy letekert motor sem magyarázhat.

Az autójából kiszállva Verstappen gondterheltnek tűnt, Christian Horner és Helmut Marko is a fejét csóválta.

„Nehéz nap volt. Nehezen áll össze a jó egyensúly, nem tudok bízni az autóban” – mondta Verstappen. „Sokat mozog, nagyon könnyű elveszíteni az irányítást. Van pár dolog, aminek utána kell járnunk, mert a mai nap egyszerűen rossz volt. Nem éreztem jól magam, a hosszú etapom is nagyon rossz volt. Sok mindenen javítanunk kell, ha holnap versenyképesek akarunk lenni.”

Mivel az Acque Mineraliban és a Variante Alta-sikánban láttunk tőle a legtöbb hibát, felmerült, az ottani hátszél tette ennyire nehézzé a dolgukat. Pérez ennek kapcsán elmondta: „A szél miatt időnként elég nehéz volt. Elég erős szél fújt, de az időmérőre ez változhat. Érdekes lesz.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Hogy Verstappen mennyire nem volt elégedett, azt jelezte, hogy amikor az egyik etapja végén Lewis Hamilton az útját állta, heves integetéssel kérte számon a közben bocsánatot kérő ellenfelén a blokkolást. „Nem ez az első alkalom. Az ember próbálja higgadtan kezelni, de újra megtörténik” – mondta az esetről Verstappen.

„Nem akarok sokat beszélni erről, mert ma nem ez volt a problémánk, hanem az, hogy súlyosan lassúak vagyunk, amit meg kell oldanunk.”

A kérdésre, hiszi-e, hogy egy éjszaka alatt minden a helyére kerül, Verstappen nem túl nagy meggyőződéssel felelt. „Nos, gyanítom, hogy a mainál rosszabb nem lehet… Meg fogunk vizsgálni pár dolgot, hátha jobban csinálhatjuk holnap, de úgy tűnik, a többiek előreléptek egyet, míg a mi részünkről ez egyszerűen egy rossz nap volt.”

Pérez valamivel optimistábbnak tűnt nála. „Lesz munkánk este, mert mind a gyorskörök, mind a hosszú etapok alapján úgy tűnik, hogy van mit helyre tennünk. Ha sikerül találnunk egy jó egyensúlyt az időmérőre, akkor szerintem jó helyzetben lehetünk a versenyre. Optimista vagyok” – mondta a mexikói.

Ismétlések és az alsóbb kategóriák eseményeinek közvetítési időpontjai: www.m4sport.hu/musor
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Formula1/X)

További tartalmak