Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Bajban a Red Bull: „Ha Verstappen sem képes rá, az jelent valamit”

Bajban a Red Bull: „Ha Verstappen sem képes rá, az jelent valamit”

Motorsport-Magazin, Auto Motor und Sport
Gondban van a Red Bull, és talán éppen a fejlesztései miatt. Helmut Marko borús képet festett csapatáról az imolai péntek után.

Ez eddig fájdalmas hétvége volt a Red Bull számára. Max Verstappenék nem a megszokott formájukat mutatták a pénteki első két szabadedzésen Imolában. A címvédő és Sergio Pérez a második szabadedzésen csak a 7. és 8. időt autózta, több mint fél másodperccel maradtak el Charles Leclerc-től, és ennél is aggasztóbb képet festett róluk a hosszú etapos lassúságuk.

Verstappen elismerte, rossz napjuk volt, az autójuk kiszámíthatatlanul és a megszokotthoz képest furcsán viselkedett, nem találták az egyensúlyát. „Sokat kell javulnunk, hogy szombaton versenyképesek akarunk lenni” – ismerte el a holland.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a második szabadedzés előtt még abban bízott, hogy az első gyakorláson a 11-es, 12-es és 14-es kanyarokban tapasztalt problémáikra orvosságot jelentenek a második edzés előtt végrehajtott módosítások, és mivel az első és a harmadik szektorban jól teljesítettek, visszanyerhetik a megszokott formájukat. Ennek azonban éppen az ellenkezője történt.

Max Verstappen és Sergio Pérez (Fotó: Red Bull/Getty Images)

„Nem vagyunk a működési tartományban. Rosszabbak lettünk az első edzés után, amikor legalább az első és a harmadik szektorban gyorsak voltunk, és csak két kanyar nem stimmelt. Most viszont másképp fest a helyzet. A hosszú etapokon is. Nem vagyunk versenyképesek” – nyilatkozta a Motorsport-Magazinnak Marko.

A legaggasztóbbnak azt tartotta, hogy nem is tudták, hol van a hiba.

„Nem lehet beazonosítani. Összességében nem vagyunk abban a tartományban, amelyben rendelkezésre áll a tapadás. Sem a lágy, sem a közepes gumin. A hosszú etapon pedig egy másodperc hiányzik.”

Ez teljesen szokatlan a Red Bulltól, amely az elmúlt másfél évben arról volt híres, hogy minden körülmények között versenyképessé tudja tenni az autóját, amely sokoldalú és széles működési tartománnyal rendelkezik. Idén nem először fordul elő a csapattal, hogy kifognak rajtuk bizonyos tényezők. A pénteki edzésnapokon már többször is megesett velük, hogy rosszul kezdtek, Miamiban pedig az is közrejátszott a vereségükben, hogy nem tudtak megoldást találni ezen gondokra.

Marko ennek kapcsán megállapította: az utcai pályák és a keményebb gumik működésre bírása fejtörést okoz nekik, aminek a végére kell járniuk. Imola viszont nem utcai pálya, és a lágyabb Pirelliket használják a hétvégén…

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Marko nem tartja kizártnak, hogy a nehézségeik okát a hétvégére hozott fejlesztéseikben kell keresniük.

„Előfordulhat, hogy a probléma a fejlesztésekkel kapcsolatos. Az egyes elemek nem harmonizálnak teljesen. Maxnál kezelhetetlen az autó hátulja. És ha már Verstappen sem képes kontrollálni, az már jelent valamit. A második edzésen az autó teljesen kicsúszott a működési sávból”

– állapította meg az osztrák.

Imolában a nehéz előzés miatt meghatározó lesz, ki hová kvalifikálja magát a szombati időmérőn. Marko szerint aggódniuk viszont leginkább a versenytempójuk miatt kell. „A hátrányunk az időmérős körön nem olyan nagy, mint látszik. Sokkal riasztóbb a versenytempó. Mostanában a McLarent érezzük a legnagyobb ellenfelünknek. Piastrinál nem is volt gumikopás. Következetes köridőket autózott. Norrisnál pedig viszonylag későn volt megfigyelhető a köridők romlása” – hívta fel a figyelmet Marko.

Csak arról van szó, hogy a csapat még nem értette meg teljesen a fejlesztéseket, és nem találta meg hozzájuk a megfelelő beállításokat? Esetleg az erős szél és annak iránya zökkentette ki ennyire a szélre idén eleve érzékeny RB20-ast az egyensúlyából? Vagy mélyebben gyökerező probléma merült fel, esetleg maga a fejlesztési irány nem stimmel? A folyatás megadja a választ. A harmadik szabadedzés mindenesetre kulcsfontosságúnak ígérkezik.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

További tartalmak