Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Wolff: A McLaren jókora előnnyel a leggyorsabb Imolában

Wolff: A McLaren jókora előnnyel a leggyorsabb Imolában

Sky Sports
A Red Bull sebezhetővé vált, a Ferrari és a McLaren pedig igyekszik élni a lehetőséggel. Toto Wolff szerint három szabadedzés után nem kérdés, ki a favorit Imolában.

Alighanem csak véletlen egybeesés, de amióta Adrian Newey bejelentette a Red Bulltól való távozását, a címvédő csapat korábbi dominanciája mintha köddé vált volna. Két hete Miamiban az utcai pálya és a sprintprogram miatt tűnhetett akár kivételnek is a vártnál gyengébb teljesítményük, ám a három szabadedzés azt mutatja, hogy Imolában is sebezhetőek és problémákkal küzdenek.

Az időmérő edzést megelőző harmadik gyakorláson Max Verstappen 0,8 másodperces hátránnyal csak hatodik lett, Sergio Pérez pedig a gumifalban kötött ki az Alta-sikánban elkövetett hibája után.

A tempót jelenleg a Ferrari és a McLaren diktálja a bikások helyett. Pénteken még a vörösök voltak előnyben, szombatra viszont fordult a kocka. Oscar Piastri bő fél másodpercet adott Carlos Sainznak és Charles Leclerc-nek, akik elé még a csapatársától 3 tizeddel elmaradó Lando Norris is beférkőzött.

A pole-ért folyó küzdelem az eddig látottak alapján akár hatesélyes is lehet, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff viszont úgy érzi, van egy egyértelmű favorit a csapatok között: a Miamiban is nyerő McLaren.

Oscar Piastri és Lando Norris (Fotó: XPB)

„Igen, határozottan” – felelte a Sky Sports kérdésére, a mostani a miami hétvége egyenes folytatása-e.

„A McLaren egy körön és a hosszú etapokon is egy jókora előnnyel a leggyorsabb. Mögöttük mindannyian feltorlódtunk. A Ferrari, talán a Red Bull, és aztán mi következünk, szorosabban együtt”

– állította fel az erősorrendet Wolff.

Saját helyzetükről (George Russell Verstappent megelőzve 5. lett) elmondta, miközben az erősorrendben nem léptek előrébb, önmagukhoz képest javultak. „Egyszerűen csak növelni kell a leszorítóerőt és a teljesítményt. Nálunk egy kicsivel többet lehet felszabadítani, mint korábban. Még mindig hol egy kicsit túlmelegszünk, hol egy kicsit hideg a gumi, és ez meghatározza a helyzetet. De inkább mondja azt a versenyzőnk, hogy jó vezetni és hiányozzon két tized, mint fordítva.”

„Az F1-ben mindenesetre ma nagy a versengés. Van tíz nagyszerű csapat. Három tizedes hátránnyal az elmúlt években harmadik és negyedik lettél volna, ma ennyi a hátrányunk, és hetedik-nyolcadikak vagyunk. Ilyennek kell lennie az F1-nek, de nagyon gyengének tűnhetsz, amikor nem raksz mindent össze.”

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak