Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Elmagyarázta a Mercedes, miért „adta” Hamiltonnak Russell pozícióját

Elmagyarázta a Mercedes, miért „adta” Hamiltonnak Russell pozícióját

Sky Sports, F1
Előbb helyet cserélt a Mercedes, aztán megtagadta George Russell visszacseréről szóló kérését. Toto Wolff magyarázatot adott, versenyzője nem „duzzog”.

Furcsának tűnő lépésre szánta el magát a Mercedes az Emilia-Romagna Nagydíjának 52. körében: másodszor is a boxba hívta George Russellt. A kerékcseréjük önmagában nem tűnt értelmetlennek, hiszen kényelmesen visszaálltak Sergio Pérez elé. A lépéssel ugyanakkor helycsere történt a csapaton belül.

Lewis Hamilton az egész futamot a csapattársa mögött töltötte, és nem úgy festett, hogy bármi veszélyt jelenthet rá. Mégis a 6. helyen intették le, 12 másodperccel az extra kiállást teljesítő kolléga előtt.

Russell a hajrában a friss gumikon megfutotta a leggyorsabb kört, és ezzel egy extra ponthoz juttatta a Mercedest, ám a házon belüli igazságosság szempontjából észszerű lépésnek tűnt volna, ha Hamiltont is a boxba hívják a végén, vagy megkérik, hogy adja vissza a hatodik helyet a cél előtt.

George Russell és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Russell tett is egy kísérletet az utóbbi kieszközlésére a csapatrádión, ám a Mercedes határozottan nemet mondott neki. Hamilton kerékcseréjére akkor már nem volt mód, mivel Sergio Pérez túl közel került, nem tudott volna visszatérni elé.

A történtek alapján úgy tűnhet, a Mercedes azért sakkozott, mert Russell második cseréjével ugyanúgy a 6-7. helyen értek célba, mint a csere nélkül, de egy ponttal többet szereztek Russell leggyorsabb köre révén. A valóságban azonban más oka volt a cserének, és Toto Wolff csapatfőnök ezzel magyarázta azt is, miért mondtak nemet Russell kérésére.

„Arról volt szó, hogy a köridői egyre lassabbak és lassabbak lettek, és gumikopási előrejelzéseink azt mutatták, hogy nem fogják a végéig bírni. Nem akartuk elbukni a pozíciót Pérezzel szemben. Ez volt a döntés mögött. Az előrejelzés azt mutatta, hogy három-négy körrel kevesebbig bírja. Muszáj volt megléptünk”

– magyarázta az osztrák.

Hozzátette, nem hajlottak a visszacserére a végén. „Nem, mert Lewis alighanem mindenképpen elkapta volna.”

Wolff szerint vannak annyira gyenge helyzetben, hogy ne legyen túl nagy ennek a kavarásnak a jelentősége. „Akárhogy is: a hatodik és hetedik helyekért küzdünk, és csak szerettük volna magunk mögött tartani a Red Bullt. Ez egy biztonsági döntés volt.”

George Russell (Fotó: XPB)

A leggyorsabb körért járó pont tehát nem a motiváció, hanem csak a járulékos bónusz lett. „Igen, ez nagyszerű volt. Alonso kihagyta. Megpróbálta, a legjobbját nyújtotta, de lemaradt róla. Ez jó.”

Russell a leintés után nem emelt szót a történtek miatt. Az F1 riporterének úgy fogalmazott:

„Nem igazán tudom, még beszélnem kell a csapattal, de azt hiszem, aggódtak kicsit a gumik miatt. Végső soron a csapat szerzett egy extra pontot. Nyilván elbuktam egy pozíciót Lewisszal szemben, de őszintén szólva nem fogok duzzogni emiatt ma este…”

A Sky Sportsnak ugyanezt mondta, hozzátéve, egy hatodik hely elbukása nem lehet ok a bosszankodásra. „Egy hatodik-hetedik hellyel sosem leszünk elégedettek. Itt tartunk most: kicsit a senki földjén a Ferrarik és a McLarenek mögött, de a középmezőny előtt.”

„Úgy érzem, mi, a Ferrari és a McLaren közelítettünk a Red Bullhoz és elléptünk a középmezőnytől. Van tehát előrelépés, csak van két közvetlen ellenfelünk, akik ugyanekkorát javultak. Faragnunk kell tovább. A csapat nagyon keményen dolgozik az autó teljesítményének javításán. Most ennyit tehetünk.”

Russellt megkérdezték, mennyire nehéz lenyelni a mostani helyzetet. „Őszintén szólva mindenki motivált. A hangulat egyáltalán nem rossz, és inspiráló ezt látni. Próbáljuk működésre bírni, fejlődni. Brackleyben és Brixworth-ben is mindenki teljes gőzzel dolgozik, és ezt jó látni. Nyomnunk kell tovább. Ezen a hétvégén kihoztuk a maximumot az autóból. A hatodik-hetedik helyet szereztük meg, ott voltunk az időmérőn is” – állapította meg.

Borítókép: George Russell és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak