Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Red Bull: Erre van nekünk Max!

Red Bull: Erre van nekünk Max!

F1, Sky Sports, Servus TV
Problémákkal küzdött, a büntetés veszélye fenyegette, nagy nyomás nehezedett rá a gyorsabb Lando Norris miatt, Max Verstappen mégis meg tudta menteni az imolai győzelmet. A Red Bull főnökei szerint nem kicsit volt benne a sikerükben a híres „Max-faktor”…

Jól szimbolizálta az imolai verseny alakulása a Red Bull eddigi szezonját. Max Verstappen két kör alatt kitört a DRS-veszélyből Lando Norris ellen, és a következő körökben magabiztosan építgette ki a 6-7 másodperces előnyét. Akkor ez egy sima győzelemnek nézett ki.

Következtek a kerékcserék, a mezőny közepesről kemény gumira váltott, és bár eleinte úgy tűnt, Norrist és a McLaren veti vissza a gumicsere, a kezdeti lassulásukból a pálya fokozatos lehűlésével hirtelen gyorsulás lett. Verstappen pedig nem tudott reagálni.

Norris hasonló lépésekkel dolgozta le a hátrányát, amilyenekkel az elején Verstappen építgette az előnyét, ám mire igazi támadást indíthatott volna ellene, lendült a kockás zászló. A végén 0,7 másodperc döntött közöttük, ami jelezi, a kezdeti dominancia után az ellenfelek tényleg megérkeztek a Red Bull nyakára.

„Egész verseny alatt teljes gőzzel kellett nyomnom. Eleinte próbáltam előnyt kiépíteni. A közepes gumin egészen erősek voltunk, a keményet nehezebb volt kezelni, főleg az utolsó tíz-tizenöt körben. Nem volt már tapadásom, sokat csúszkáltam” – magyarázta Verstappen.

„Láttam, hogy Lando közeledik, és az utolsó tíz kör padlógázas volt. Nehéz, amikor már többé nem működnek a gumik és padlógázzal kell menned. Nem hibázhattam túl sokat. És szerencsére nem is hibáztam. Nagyon boldog vagyok a mai győzelemmel.”

A pénteki nehézségeik szerinte a futam végén visszaütöttek. „Sokat variáltunk az autóval. Nem sok információnk volt a versenyről, és talán ezért is volt nehezebb dolgunk a kemény gumin. Azok után, ahogyan a hétvégénk indult, hihetetlenül elégedettek lehetünk a pole-lal és a győzelemmel.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Verstappen helyzetét csak nehezítette, hogy a verseny első felében háromszor is letért a pályáról négy kerékkel, és az FIA jelezte: még egy ilyen hiba, és jönni fog az időbüntetés. Verstappennek az utolsó 20 körben úgy kellett menekülnie Norris elől, hogy tudta, egyetlen kis túlcsúszás sem fér bele, mert akkor is bukja az elsőséget.

Christian Horner csapatfőnök szerint sokat elárul a bajnok kvalitásairól és kötélidegeiről, hogy megcsinálta.

„Nyomás alatt állt. Három rovása volt már a pályahatárok miatt, és nem engedhette meg, hogy akár csak egy millimétert is tévedjen. Ez nagy nyomás volt. Nagyszerű, nagyszerű munkát végzett Max, hogy kiállta Lando nyomását, aki a végén nagyon keményen érkezett”

– méltatta Verstappent a brit.

Kiemelte: „Két arca volt a versenyünknek. Kiépítettünk egy hét-nyolc másodperces előnyt, de a második felében Lando elkezdett gyorsan zárkózni. Az első felében a közepsen nagy előnyt épített ki, de a kemény gumis etap felénél elkezdtek hűlni a gumik, ami nem jó a kemény gumin. A McLaren jobban dolgoztatta a gumikat, és ebből profitáltak a verseny második felében.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Red Bullnak nem először gyűlt meg a baja a keményebb keverékkel versenyen. Helmut Marko tanácsadó elismerte, ez nehéz helyzetbe hozta őket párszor, és Verstappent dicséri, hogy most így is megmentették a győzelmet.

„Nem nevezhetjük egyértelmű tendenciának. Volt két-három versenyünk, ahol a kemény gumin nem boldogultunk olyan jól. És a gumikopás a hűvösebb idő miatt gyorsult is. De erre van nekünk Max!”

– jelentette ki a Servus TV-nek.

„Ez a verseny nem a gyenge idegzetűeknek való! Az első gumiszetten, a közepesen valójában jól mentünk, hat másodperccel elhúztunk. Aztán amikor a keményet feltettük, az első két-három kör rendben volt, de utána láttuk, hogy csökken a hőmérséklet, és az, amit az időmérőn a gumik jobb felmelegítése érdekében tettünk, a kemény gumi számára nem volt ideális.”

„Max hihetetlen volt. Egy hiba nélküli versenyt futott. Lando egyértelműen gyorsabb volt, de hál’ Istennek nem tudott DRS-távolságba kerülni” – összegzett Marko, aki máris jelezte, egy hét múlva Monacóban nagyon nehéz hétvégére számítanak a kerékvetőket jobban kezelő McLaren és Ferrari, valamint a pálya specialistájának számító Charles Leclerc ellen.

Az előny egyre vékonyabb. Meddig tudják még menteni az elsőségüket?

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak