Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Még nyitott a bajnokság a Ferrari szerint

Még nyitott a bajnokság a Ferrari szerint

Motorsport-Total, F1
Egyelőre úgy fest, a McLaren is eléjük került, a Ferrari csapatfőnöke szerint azonban van már annyira kiélezett a küzdelem, hogy érdekessé válhasson az egyoldalúan induló bajnokság.

2006 óta először ünnepelhetett dobogót a Ferrari Imolában. Charles Leclerc a verseny egy pontján úgy érezte, harcba szállhat Lando Norrisszal a második helyért, ám a részéről az csak egy fellángolás, ellenfelénél pedig csak egy hullámvölgy volt. Miután a nagy üldözésben Leclerc levágta az Alta-sikánt és felszedett némi koszt a gumikra, a McLaren rákapcsolt és elhúzott tőle.

A Ferrari tempója ezen a ponton nem tűnt rosszabbnak a versenyt megnyerő Max Verstappenénél, és összességében sem voltak távol, hiszen 8 másodpercen belül értek célba a címvédőhöz képest. Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint ez megmutatja, mennyire kiélezetté vált a küzdelem az élen lévő három csapat között.

„Ez jó hír nekem, jó hír az F1-nek, jó hír a bajnokságnak” – jelentette ki a francia. „Három csapat van hét másodpercen belül hetven kör után. Ez kevesebb mint egy tized körönként. Szinte ugyanaz a hétvége kezdetétől. A jövő héten a nulláról indulunk Monacóban, egy másfajta pályán, másfajta kanyarokkal.”

Tegyük hozzá, az imolai verseny 63 körös volt, Leclerc hátránya pedig 7,916 másodperc, vagyis átlagban több mint 1 tizedet veszített Verstappennel szemben.

Charles Leclerc, Carlos Sainz és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

 

Most az időmérőn úszott el

A lényegen persze ez nem sokat változtat: a küzdelem szorossá vált, és csak apróságok döntenek. A Ferrari szempontjából most például az időmérős megingás bizonyult döntőnek. „Nem vagyunk messze, és most kissé frusztrált vagyok, mert arra gondolok, hogy ha az időmérőn az első és a második helyre kerültünk volna, akkor a versenyen is elsők és másodikak lehettünk volna. Ha bármit elvétettünk a hétvégén, az az időmérő edzés volt, és nem a mostani verseny” – utalta arra, hogy Leclerc 0,2 másodperccel lecsúszott a pole-ról.

E vereség hátterében a versenyző szerint a Ferrari motorbeállításai álltak: elárulta, az elemzéseik alapján a teljes időveszteségüket a kör elején, a célegyenesben szedték fel, és ez azzal hozható összefüggésbe, ahogyan az erőleadásukat programozták a Red Bullhoz és a McLarenhez képest.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

 

Minden apróság, minden század döntő lehet

Vasseur szerint a Ferrari Imolában bevetett fejlesztései működnek, és mostantól már minden egyes század- és ezredmásodpercét meg kell dolgozniuk a szoros küzdelemben.

„Úgy vélem, mindenütt harcban leszünk. A jövő héten Monacóban az autók beállítása fog dönteni, valamint a versenyzők teljesítménye. Most az utolsó századmásodperceket keressük. Már nem az öt tizedeket hozó fejlesztéseken múlik. Ez azt jelenti, hogy amit hozol, annak garantáltan működnie kell. Ez lesz a kulcs a következő pár versenyen.”

„Fel kell most gyorsítani a fejlesztéseket. Képzeljük csak el: ha valaki egy versennyel korábban tudja bevetni a fejlesztését, és három csapat egy tizeden belül van, akkor azzal az ötödikről az első helyre ugorhat” – mutatott rá.

Vasseur szerint a következő versenyek jó erőfelmérőt jelentenek majd, hiszen Monaco és Kanada teljesen más típusú pályák. „És azt se feledjük, hogy a gumikezelés és a beállítások sokkal fontosabbak lehetnek a fejlesztéseknél” – tette hozzá.

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

 

Egy-két hétvége, és fordulhat a bajnoki helyzet?

Ami a bajnokságot illeti, a pályán zajló küzdelem talán kiélezett, Max Verstappen és a Red Bull komoly előnybe került az első versenyeken. A holland 48 ponttal vezet Charles Leclerc előtt, míg csapata 56 ponttal előzi meg a Ferrarit. Ránézésre soknak tűnhet, ám 24 versennyel matematikai szempontból már nem is annyira.

Vasseur rámutatott, a múlt évben Monacóba úgy érkeztek, hogy 30 ponttal álltak az Aston Martin mögött, év végén viszont 126 ponttal előzkék meg őket. Egy-egy kiesés vagy nullázás pedig bármikor hozhat éles fordulatot.

„Ez megmutatja, hogy a bajnokság hét verseny után még nem ér véget. És ez erre a szezonra még inkább igaz, mert a különbség nagyon kicsi. Nem gyakran esik meg, hogy hat-nyolc autó nyerheti meg a versenyt. Ez azt jelenti, hogy ha valaki nincs jó formában, az elsőről a nyolcadik helyre eshet vissza, és a nyolcadik helyért nem jár sok pont. Szóval a bajnokság akár egy-két hétvége alatt is megváltozhat”

– hívta fel a figyelmet a Ferrari főnöke.

Ugyanakkor hangsúlyozta, jelenleg nemigen foglalkoznak a bajnokság állásával. „Még van hátra tizenhét hétvége, szóval most sokkal inkább Monacóra kell koncentrálnunk, nem pedig a bajnokságon agyalni.”

Borítókép: Lando Norris, Max Verstappen, Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak