Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sainz autóproblémákról beszél és a taktikát kritizálja – főnöke lehűtötte…

Sainz autóproblémákról beszél és a taktikát kritizálja – főnöke lehűtötte…

F1, Sky Sports, AS
Előre tudta Carlos Sainz, hogy nehéz versenye lesz Imolában. Elárulta, gondok voltak az autójával, emellett a taktikája miatt is kritizálta a Ferrarit. Frédéric Vasseur mindkét kérdésről más véleményen volt…

Eltűnni látszik Carlos Sainz év eleji lendülete. Az elmúlt hétvégéken a tavalyit idézte a ferrarisok házon belüli küzdelme, Charles Lecerc Imolában egész hétvégén lépéselőnyben volt a csapattársával szemben.

A spanyol az időmérős veresége után a futamon sem tudta azt nyújtani, amit kollégája. Oscar Piastri mögött ért célba az ötödik helyen. A rajt után még tartotta az ausztrált, ám annak korábbi kerékcseréje elévágást eredményezett. Sainz 4 körrel később kanyarodott a boxba, és jókora hátránnyal tért vissza a pályára a McLaren mögé, akire aztán már nem is tudott visszazárkózni. A verseny második fele magányos körözgetéssel telt a melbourne-i győztes számára.

Sainz a leintés után elárulta, már szombaton tudta, hogy nehézségei lesznek a versenyen, mivel nem volt minden rendben az autójával.

„Nagyon nehéz volt ez az én szempontomból. Volt pár problémánk az autóval szombaton, és ezek a versenyen is hátráltattak. Messze nem volt ez egy ideális verseny. Nem vagyok boldog, mert a hazai pályán erős hétvégét akar az ember, nem az év leggyengébb hétvégéjét, de most minden adott volt ahhoz, hogy ma sokat szenvedjünk.”

„Nagyjából tudjuk, miért volt, de Monacóra változtatnunk kell, és jobb csomaggal kell előállnunk.”

Az F1 riporterének csak homályosan fogalmazott a problémájáról. „Nem, ez nem kapcsolatos a beállításokkal és hasonlókkal. Inkább már dolgokkal, amikről sosem beszélhetsz az F1-ben” – jelentette ki.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

A brit Sky Sportsnak annyit árult el: „Volt pár problémám az energia-leadással is. Egyszerűen nem ment ma jól.”

A spanyol sajtónak eközben felfedte, mind aerodinamikai mind motorfronton voltak gondok a Ferrarijával.

„Nem volt ritmus. Az időmérő után láttunk pár problémát az autóval kapcsolatban, ami kihatott a versenyünkre. Tudtam, hogy nehéz nap lesz, hogy ezzel veszítünk valamennyit. Higgadtan ki kell elemeznünk ezt, mert nem engedhetek meg magamnak egy ennyire unalmas versenyt, amin az autó kiszámíthatatlanságával kell küzdenem. Az aerodinamika és az erőforrás terén valami nem működött, és ennek a végére kell járnunk.”

Főnöke, Frédéric Vasseur ridegen kommentálta Sainz panaszait. „Minden hatással van a hétvégédre, amikor öt autó van tizeden belül, ilyenkor minden probléma meghatározó. De mindenkinek vannak problémái. Senki sem él problémamentesen, tökéletes egyensúllyal. Nem jó, ha van probléma, de jó, ha megérted, mi történt és miben javíthatsz” – fogalmazott.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

 

Sainz: Ezért nem érte meg így taktikázni

Nem csak ezt látták azonban eltérő módon a versenyük kapcsán. Sainz panaszkodott a stratégiája miatt is. Mivel a kerékcserék előtt még Piastri előtt állt, utána viszont mögé került, úgy érezte, rossz utat választottak azzal, hogy még körökig kint maradtak.

„Utólag kérdéses, nem kellett volna-e védekeznünk Piastri elévágásával szemben, mivel a tempónk nagyon hasonló volt, és aki elöl volt, az a jelek szerint elöl is tudott maradni. Mi meghosszabbítottuk az etapot, hátha, összejön valami, de végül csak három körrel tudtam tovább menni, amiért nem igazán érte meg. Tanultunk ebből, és továbblépünk.”

Hozzátette: „Az etap elnyújtása nem érte meg, mivel semmi sem történt és elém vágtak. A zavaros levegőben és egy ennyire kiszámíthatatlan autóval nem tudtam gyorsan menni, még kanyarodni is nehéz volt, mert nem tudtam bízni az autóban. Ezért szenvedtem többet.”

Carlos Sainz és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

Vasseur ezzel szemben védte a választott taktikájukat. Rámutatott: azért nem nyújthatták tovább Sainz etapját és autózhattak ki ennél jelentősebb gumielőnyt a második etapra, mert mögöttük Lewis Hamilton korábban kiállt, és fennállt a veszélye, hogy ő is elévágást hajt végre velük szemben.

„Hamilton kiállt, és nehéz lett volna magunk mögött tartani. Ha elveszíted a pozíciót, egy ilyen pályán nehéz megelőzni a Mercedest ugyanolyan gumikon. Pérezt azért előztük meg, mert ő még az első szett gumiján volt, de ugyanolyan gumikon nagyon nehéz lett volna”

– magyarázta a francia.

Sainzot mindez aligha vigasztalta. Fejlesztések ide vagy oda, az ő hétvégéje rosszabbul alakult a korábbiakhoz képest. „Az én autómon nem érződött a fejlesztés hatása, mivel bizonyos dolgok nem voltak megfelelőek. Charles-nál viszont a jelek szerint minden úgy alakult, ahogy vártuk, és a versenytempója jó volt. Az számít, ki rajtol elölről, szóval gondoskodnunk kell róla, hogy jobb helyről rajtoljunk.”

Ez a hétvégén Monacóban is meghatározó lesz. Sainz attól tart, ez nem a legjobb hír számukra. „Monaco mindig az időmérőről szól, és meg kell néznünk, hogyan javíthatnánk az autónkon az időmérőn, mert világos, hogy a versenyen most Charles nem volt messze a McLarenektől és a Red Bulloktól. Ha elölről rajtolnánk, teljesen más lenne a verseny. Tudjuk, hogy erre kell fókuszálnunk.”

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak