Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Alonso szokatlan hibáira talált mentséget az Aston – és a gyengélkedésre?

Alonso szokatlan hibáira talált mentséget az Aston – és a gyengélkedésre?

Autosport, Formu1a.uno, AS, Marca
A csapatfőnök szerint Fernando Alonso hétvégi hibái jelzik, az új fejlesztések ronthattak az Aston Martin vezethetőségén. Versenyzői szerint egyszerűen túl kevés a többiek ellen az agresszívnek nevezett új csomagjuk.

Előzetesen amolyan vizsgaévnek nevezte Fernando Alonso a 2024-est az Aston Martin számára, és egyelőre nem áll jól a szénájuk. A múlt évi sikerek után a következő lépést annak bizonyítása jelentené, hogy képesek hatékonyan, az élcsapatok ritmusában fejleszteni az autójukat.

Az imolai hétvégére elő is rukkoltak egy jelentős fejlesztési csomaggal. A Ferrarié mellett az egyik legnagyobbal. Megújult a padlólemezük, az első szárnyuk, a diffúzoruk, a motorborításuk és a hátsó felfüggesztésük is. A sok újdonság azonban nem teremtett új helyzetet. Vasárnap a 9.-ként célba érő Lance Stroll 2 pontjával kellett beérniük, míg Fernando Alonso utolsó lett. Az időmérő edzésen egyikük sem tudott a Q3-ba kerülni, Alonso ráadásul már a Q1-ben kiesett.

A spanyol szombatja nem a megszokottak szerint alakult. Az idén már több időmérőn is brillírozó veteránnak két komoly hibája is volt. A harmadik szabadedzésen a Rivazza-kanyarból csúszott ki és törte össze az autóját, aztán az időmérő Q1-ében a Tamburello-sikán után is megjárta a kavicságyat. Utóbbi hibája meg is pecsételte a sorsát: a sok körre tankolt autójából az utolsó gyorskör előtt elfogyott az üzemanyag, ráadásul a padlólemeze is megsérült, így a csapata a boxba hívta, mielőtt nekikezdhetett volna még egy körnek.

Fernando Alonso összetört autója (Fotó: XPB)

Mike Krack csapatfőnök szerint Alonso kicsúszásai jól példázzák, mennyire nehezen vezethetővé vált az autójuk – jó eséllyel a fejlesztésektől. „Ha Imolában onnan rajtolsz, ahonnan most mi, nehéz dolgod van. Szereztünk két pontot, és ez egészen jó eredmény. Megmutatja, hogy az autónk még mindig képes dolgokra.”

„Ugyanakkor láttuk, hogy nehéz vezetni. Volt pár kicsúszásunk a hétvégén. A szombatinak volt a legnagyobb a hatása, mivel onnantól teljes hátrányban voltunk.”

„Többet akartunk tanulni, ezért választottuk a boxutcai rajtot és változtattunk az autón, hogy lássuk, könnyebb lesz-e vele így. Jobbra vágytunk ennél, de a szombaton történtek hátrányba hoztak minket” – magyarázta Krack.

Dan Fallows technikai igazgató pénteken az eddigi legagresszívebb fejlesztési csomagjukként beszélt a mostaniról. „Ez igen agresszív fejlesztés. Tudtuk, hogy az autónkban több lehetőség rejlik. A szezon kezdetén biztosítani akartuk, hogy folyamatosan érkezzenek újítások. Ez eddig a legnagyobb. De ez csak a terv része, és megyünk tovább ezen az úton a következő versenyeken” – magyarázta.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Az időmérőn 13. Lance Stroll ezzel szemben már szombaton kimondta: ez a fejlesztési csomag egyszerűen kevés ahhoz, hogy tartsák a lépést a többiekkel. „Nem ilyen hétvégére számítottunk a hozott fejlesztéseinkkel.”

„Egyszerűen nem vagyunk elég versenyképesek. Minden működik, csak egyszerűen ez nem elég, dolgoznunk kell tovább. Más csapatok versenyképesek, mi nem vagyunk elég versenyképesek jelenleg. Ugyanolyannak érzem, mint egész évben.”

„Hoztunk pár fejlesztést, talán egy kicsit segítettek, de több kell ahhoz, hogy elkapjuk az élen álló csapatokat” – fogalmazott.

A kanadai már akkor jelezte, hogy vannak gondok a vezethetőséggel. A kérdésre, mi hiányzik, elmondta: „Leszorítóerő, egyensúly, bizonyos dolgok a viselkedés szempontjából. Egész évben ezekkel bajlódunk. További fejlesztésekre van szükség, több leszorítóerőre, hogy gyorsabb legyen az autó. Erről szól a játék a Forma–1-ben.”

Krack szerint korai máris temetniük a fejlesztéseiket, a következő – teljesen más – pályákon több fog kiderülni a bennük rejlő potenciálról. „Nem vagyunk elégedettek a két ponttal, ez egyértelmű, de mások is hoztak fejlesztéseket, és ez egy viszonylagos játék. Nehéz ez, nem tagadhatjuk. Egy csapat kivételével mindenki hozott egy sor fejlesztést, és ez megmutatja, mennyire nagy a versengés az egész mezőnyben. Nyomnunk kell tovább, és még több dologgal kell előállnunk.”

Mike Krack (Fotó: Aston Martin)

Alonso szigorú realizmussal értékelte a helyzetüket, és megállapította: ez kevés az Aston Martintól.

„Tisztában vagyunk a helyzettel. Látjuk, mit csinál az első három csapat, akik jelenleg kissé túl messze vannak. De még az Alpha Tauri is javul. Ricciardo negyedik lett a sprinten, Juki erős volt Imolában, szóval dolgoznunk kell. Nagyon szoros, és ha nem fejlődsz két-három tizedet minden hétvégén, akkor a középmezőnyben kötsz ki”

– vázolta Alonso, hogyan kerültek a jelenlegi helyükre.

Krack elismeri, a tavalyi dobogókat hozó szezonjuk után a helyzetük nem tűnik valami jónak. „Az elvárások nagyon magasak lettek a tavalyi év miatt. Próbálunk objektívek maradni, de nehéz. Nyolc dobogóval igen magasra került a léc. De látnunk kell, minek voltak köszönhetők azok a dobogók. Egyes csapatok nem végezték el a házi feladatukat, míg mi igen, és ez hozott minket olyan helyzetbe, amire nem voltunk felkészülve. Realistának kell maradnunk” – utalt arra, hogy több riválisuk alulteljesített tavaly, azóta viszont egyenesbe jöttek.

Borítókép: Fernando Alonso összetört autója (Fotó: XPB)

További tartalmak