Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sajtó: távozik az F1 2026-os új autókat kidolgozó technikai igazgatója

Sajtó: távozik az F1 2026-os új autókat kidolgozó technikai igazgatója

Autosport
Sajtóértesülések szerint távozik a posztjáról a Forma–1 új autók megalkotásával megbízott technikai igazgatója. Pat Symonds a 2022-es megújulás után a 2026-os új regulák létrehozását is vezényelte.

Egy új korszak fog kezdődni, ám a jelek szerint még ezt megelőzően lezárul egy másik. Az Autosport beszámolója szerint a Forma–1 technikai igazgatója, Pat Symonds azonnali hatállyal távozik a pozíciójából.

A brit szakember 2017 óta dolgozott az F1-nek. Ross Brawn korábbi sportigazgató beosztottjaként Symonds vezényelte le a sorozat 2022-es nagy megújulását – ő és a technikai csapata dolgozta ki a jelenleg is használt autókoncepciót, melynek legfőbb célját a csatázás elősegítése és a versenyek minőségének javítása jelentette.

Symonds korábban fontolgatta, hogy már a 2022-es szezon végén visszavonul, ám Ross Brawnnal ellentétben végül mégis a folytatás mellett döntött, és elkezdett dolgozni az új szemléletmód szerinti második generációs autókon, a 2026-os szabályokon.

A karosszériára vonatkozó előírások időközben elkészültek, és június elején várhatóan ismertetni is fogják azokat. Mivel a projektben ezzel lezárult egy fontos fejezet, Symonds elérkezettnek látta az időt a háttérbe vonulásra. Az Autosport úgy tudja, az F1 technikai részlegével már hétfőn közölték a hírt, és a brit már meg is kezdte a kényszerszabadságát.

A 71 éves mérnök az 1980-as években debütált az F1-ben. A Toleman-csapatnál volt Ayrton Senna versenymérnöke, majd a Benettonnál Michael Schumacherrel lett világbajnok ebben a minőségében. A 2000-es években a Renault technikai vezetőjeként Fernando Alonsóval is két bajnoki címet nyert, a 2008-as szingapúri ütközésbotrány miatti eltiltását követően pedig előbb a Virgin, aztán a Williams csapatainál dolgozott, mielőtt az F1-nél vállalt szerepet.

Pat Symonds és Ross Brawn (Fotó: XPB)

Hogy mik a jövőbeli tervei, az egyelőre kérdéses. Az Autosport szerint nem kizárt, hogy nyugdíjba vonul és hátat fordít az F1-nek, ám megjegyezték, az a tény, hogy kényszerszabadságra küldték, jelzi, hogy talán új szerepkörre is pályázhat a sportágon belül.

Az F1 2026-ban az erőforrások és az autók terén is teljesen új szabályokat vezet be. A 2022-es előző megújulással ellentétben az erre irányuló kutatásokat már főként az FIA végezte: a szövetség pár éve a nevére vette a szabályokon dolgozó szakemberek nagy részét.

Borítókép: Pat Symonds (Fotó: XPB)

További tartalmak