Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc: Sosem hittem az átokban

Leclerc: Sosem hittem az átokban

F1, Sky Sports
Sosem hitte el Charles Leclerc, hogy el van átkozva Monacóban, de nehezen dolgozta fel a múlt csalódásait, és az újabb lehetőség nagy nyomásként nehezedett rá a hétvégén. Elmondta, hogyan lett belőle végre sorsfordulat.

Végre semmi sem állta útját! Charles Leclerc-ről évek óta tudható, hogy képes különleges dolgokra Monaco utcáin, ám hiába a jó teljesítmény mindeddig ez kevés volt neki a győzelemhez. A mostani hétvégéig egy 2022-es 4. hely jelentette a legjobbját a hazai versenyén, melyen célba is csak két alkalommal ért – az F2-es futamokat is beleszámítva.

Hol műszaki hibák, hol rosszul időzített megszakítások, hol balesetek vagy éppen félresikerült stratégiák hátráltatták, amik miatt gyakran emlegették, hogy el van átkozva.

2019-ben esélyes volt az időmérő megnyerésére az első ferraris évében, ám csapata elkalkulálta magát. A Q1-ben nem küldte ki másodszor, hogy gumit spóroljon, az akkor hatodik ideje pedig végül kevésnek bizonyult a továbbjutáshoz. Másnap elkeseredetten próbálkozott a felzárkózással, be is mutatott pár merész előzést, ám a vége egy ütközés és kiesés lett.

2021-ben úgy szerezte meg a pole-t, hogy az utolsó Q3-as körén a falban kötött ki. A Ferrari aggódott a váltója miatt, ám végül nem kellett cserélniük, így lemondaniuk sem az első rajtkockáról. A nagy vizsgálódásban azonban valami elkerülte figyelmüket, és a rajtrácsra menet kiderült, gond van az autója felfüggesztésével. El sem indulhatott végül.

Charles Leclerc Ferrarija a garázsban a 2021-es rajt előtt (Fotó: XPB)

2022-ben ismét a pole-ban állt, magabiztosan vezette az esős versenyt, ám csapata előbb rossz gumitaktikával játszotta el az első helyét, majd  a következő kiállás rossz időzítésével még a dobogóról is lecsúszott.

Leclerc a mostani győzelme után elismerte, nem volt egyszerű feldolgozni ezeket a csalódásokat.

„Volt a múltban két lehetőségem, amit elvesztegettem, és nem igazán rajtam múltak. Rendkívül nehéz volt feldolgozni azokat a hihetetlenül nehéz pillanatokat. És nem igazán tudod, hogy mikor kapsz újabb lehetőséget ennek a versenynek a megnyerésére. Annyira nehéz megnyerni ezt a versenyt, hogy egyszerűen nem tudhatod”

– magyarázta a Sky Sportsnak.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

A sajtótájékoztatón elmondta, nem gondolt átokként a helyzetére, de a múlt nyomásként nehezedett rá ezen a hétvégén.

„Sosem hittem az átokban, ugyanakkor nagyon nehéznek éreztem az előző két alkalommal, hogy nyernem kell itt. Az egyiken el sem tudtam rajtolni, a másikon nem döntöttünk jól. Nagyon-nagyon frusztráló volt elveszíteni ezeket a győzelmeket.”

„Versenyzőként sosem tudhatod, hogy mikor adódik újra lehetőséged nyerni, főleg a hazai versenyeden, főleg ha a hazai versenyed Monaco, ami egy nagyon különleges pálya, és amely hétvégét nagyon nehéz összerakni és mindent tökéletesen csinálni. Most sikerült.”

„Tudtam, hogy a mai egy újabb lehetőség. Tudtam, milyen érzés volt az előző két alkalommal ebben a helyzetben, de ma meg akartam szerezni ezt a győzelmet, szóval volt némi feszültség.”

„Viszont ahogy felveszem a sisakot és beszállok az autóba, már nem érzek semmi mást. Csak próbálok mindent kihozni az autóból, figyelni a gumikra, olyan dolgokkal foglalkozni, amikkel kell a verseny lehető legjobb alakítása érdekében. Szóval inkább csak a verseny előtti pillanatokban voltam feszült, mielőtt felvettem volna a sisakot” – mesélte.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Megkérdezték, volt-e pillanata a versenynek, amikor kétkedett a győzelmében, úgy érezte, megint történhet valami, és kicsúszhat a kezéből. Oscar Piastri a futam elején egyszer majdnem meglepte a 8-as kanyarban. „Igen, láttam. Egy kissé optimista volt. De őrülten visszafogtam a tempót, talán három másodperccel, három és féllel voltunk lassabbak. Tudtam, hogy csak egy kicsivel jobban kell nyomnom. Azt nem tudtam, hogy Oscar mennyire akarja nyomni, hiszen még volt hátra hetven kör. Amint láttam a próbálkozását, azt mondtam: rendben, nem fogok ennyire lassan menni a lassú részeken, nehogy túl nagy legyen rajtam a nyomás.”

„Utána úgy éreztem, mindent kézben tartunk. Az autó tempója elképesztő volt, a gumikat igazán jónak éreztem. Még az utolsó körökben is úgy éreztem, tudnék menni még egy versenyt. Nagyon kíméltük a gumikat az elején, szóval mindent igazán jónak éreztem.”

„Egyedül az utolsó tizenöt körben volt nehéz uralnom a gondolataimat, mert sok minden eszembe jutott a pályafutásomból. Nem negatív gondolatok, inkább csak újra a… nos, ami idáig történt, a szép pillanatok a gokartból, az álmodozás, hogy eljutok ide, ezek a pillanatok, de nem az elmúlt évek rossz pillanatai.”

Leclerc a pénteki első szabadedzéstől kezdve elszántnak és nagyon határozottnak tűnt a szalagkorlátok között. Szinte már úgy érződött, küldetésen van. Elmondása szerint azonban ez csak a látszat volt, nem viszonyult másképp a hétvégéhez a múltja vagy Monaco miatt. „Nem-nem, egyáltalán nem. Kívülről olykor talán másképp ítélik meg, de én csak próbálok stabil lenni minden versenyhétvégén, pontosan ugyanazt próbálni, amit az előző hétvégén, tanulva a hibákból. Nyilván mindig törekszem a jobbra, de csak finomhangolás van, apró változtatások a hozzáállásban, és ebben semmi kimondottan monacói nem volt. A szabadedzésekhez nyilván másképp viszonyul az ember, de csak mert utcai pályáról van szó. Nem gondolnám, hogy bármit nagyon másképp csináltam volna, mint a múltban” – állapította meg a hatszoros futamgyőztes.

Borítókép: Fotó: XPB/Ferrari

További tartalmak