Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Ötven körön át teljes tévedésben versenyzett Alonso…

Ötven körön át teljes tévedésben versenyzett Alonso…

Autosport
A balul sikerült időmérője után ismét eljátszotta a csapatember Fernando Alonso, aztán már örült a pontjának, amikor kiderült, hogy nincs pontja…

Már a Q1-ben kiesett Fernando Alonso a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, így nem sok reménye volt a top 10-be kerülésre. Miután a versenyt teljesen egyhangúvá tette, hogy az egyetlen kötelező kerékcseréjét az első körös piros zászlós megszakítás idején tudta le a mezőny, a kétszeres világbajnoknak egyetlen érdemi feladata volt: visszafogni annyira a tempót, hogy előtte Lance Strollnak legyen módja kereket cserélni és friss gumikon próbálkozni az előrébb jutással.

A taktika tökéletesen működött is: Stroll Alonso elé tért vissza a kiállásáról. Szépséghiba, hogy a spanyol abban a tudatban segítette csapattársát, hogy a tétet az utolsó pont, vagyis a 10. hely jelenti. Amikor Stroll defekttel kihullott előle, Alonso ezért hitte azt, hogy megörökölte a 10. pozíciót és az egy pontot.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

„Összezavarodtam, mert amikor kiépítettünk egy előnyt, és Lance előttem volta a kerékcseréje után, azt mondták: »Rendben, bebiztosítottuk a tizedik helyet.± Az egészet az egy pontért csináltuk.”

„Aztán Lance defektet kapott, és azt mondtam: »Hű, most minden felelősség az én vállamat nyomja, nagyon régi gumikon kell hazahoznom ezt az egy pontot.« Ötven kört vezettem abban a tudatban, hogy tizedik vagyok. Aztán átszeltem a vonalat, és közölték, hogy tizenegyedik vagyok, mire én: »Ó, szóval…a semmiért volt ez a sok feszültség…« De mindegy, ez életben tartott”

– magyarázta Alonso.

„Nem tudom, mi történt. Amikor a piros zászló jött, Lance a tizedik helyen volt, én meg a tizenkettediken. Aztán Sainz visszakapta a harmadik helyet, szóval a tizenkettedik és tizennegyedik helyen voltunk, miközben a tizenharmadik és tizennegyedik helyen kellett volna lennünk, de Lance Daniel (Ricciardo) előtt volt. Nem tudom, hányadik helyről rajtoltam, nem tudom, hányadik helyen haladtam” – mondta az összezavarodott veterán.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Alonso rámutatott, a vasárnapi versenyt az ölte meg, hogy a piros zászló alatt lehet kereket cserélni. Ezzel a mezőnyt az egyetlen reményétől és fegyverétől fosztották meg: a taktikázás lehetőségétől.

„A monacói verseny egyetlen érdekességét a kerékcserék jelentik, amit teljesítened kell. Amikor piros zászló alatt kereket cserélsz és el kell menned a végéig, elveszik a kerékcserék izgalmát, és semmi sem marad.”

„Talán ezzel újra kell nyitnunk a vitát arról, hogy ne cseréljünk kereket a piros zászló alatt, vagy kötelező legyen ugyanolyan gumit feltenni, mert ha nem, annak időnként a verseny látja kárát.”

„Mi megint balszerencsések voltunk. Nem volt meg a tempónk, rossz hétvége volt, ez nem kétséges. Nem takargathatjuk a teljesítményünket, de azt sem, hogy nagyon balszerencsések voltunk. A kemény gumin rajtoltunk, és alternatív taktikával próbáltunk végigmenni. Jött egy piros zászló, feltettük a közepes gumit, és hetvennyolc kört menni a közepesen kamikaze stratégia, de ez volt az egyetlen esélyünk a pontszerzésre” – mérgelődött Alonso.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: XPB)

További tartalmak