Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Red Bull: Értelmetlen volt a Mercedes kishítű taktikája

Red Bull: Értelmetlen volt a Mercedes kishítű taktikája

Sky Sport, ORF,
A Red Bull szerint kishitű taktikájával eleve a vereségre rendezkedett be a Mercedes Monacóban. Több szakértő is kritizálta a látszólag értelmetlen lassításukat.

Valójában Charles Leclerc diktálta a tempót a vasárnapi Monacói Nagydíjon, ám bizonyos szempontból nem ő választotta, hogy időnként 3-4 másodperccel lassabb köröket mentek, mint amire az autójuk képes lett volna, hanem George Russell. A Mercedes versenyzője az 5. helyre sorolt be az újraindítás után, és már a verseny elején látványosan leszakadt az élen haladó Charles Leclerc, Oscar Piastri, Carlos Sainz, Lando Norris négyestől.

A brit mögé szoruló Max Verstappennek korán jelezte is a mérnöke, hogy ha így haladnak, hamarosan tehetetlenül kell végignézniük, hogy az élmezőny ingyen kereket cserél, és eléjük tér vissza. Arról végül Leclerc gondoskodott, hogy ez ne legyen így.

„Őrült módjára visszavettem. Talán három-három és fél másodperccel voltunk lassabbak. (…) Volt egy megcélzott különbség Russellhez képest, és nem akartunk túlságosan elhúzni” – mondta Leclerc, aki elismerte, nem tetszett neki, amikor mérnöke egy ponton arra kérte, hogy még jobban lassítson le, mert úgy érezte, nincs ritmusban. Ugyanakkor muszáj volt lassítania, mert ha Russell már annyira leszakadt volna, hogy a negyedik helyen Lando Norris elé tért volna vissza egy kerékcseréről, akkor beindult volna az élmezőnyben a taktikázás, és a McLaren elévágással kísérletezhetett volna.

George Russell (Fotó: XPB)

A tempót tehát innen nézve Russell diktálta az 5. helyről. Hogy miért ennyire lassú tempót, azt viszont a Verstappennel mögé ragadt Red Bull egyáltalán nem értette.

„Nem igazán értettem ma a Mercedes versenyét. Rendkívül konzervatívak voltak George-dzsal, mert olyan sok időt adtak fel, aztán a futam végén meg annyira gyorsan mentek. Nem igazán láttam ennek sok értelmét. De nem hinném, hogy változtatott volna bármin. Amúgy sem előztek volna meg senkit. Egy nagyon kishitű verseny volt ez, csak próbálták védeni az ötödik helyet”

– szúrt oda az ellenfélnek Christian Horner csapatfőnök.

Helmut Marko tanácsadó sem tudta mire vélni a csillagosok tötyörgését. „Láthatták, hogy olykor négy másodperccel mentek lassabban, mint tehették volna. A Russell-taktikát nem igazán értettem, mert ha az elején nem hagyta volna, hogy úgy visszaessen, ő is ott lehetett volna elöl.”

Russell a verseny után azt mondta, tulajdonképpen könnyedén végigcsinálták a futamot a közepes gumin, és erre büszke is volt. Ahogy arra is, hogy a hajrában ezen az elhasznált gumin tudott hozni 6-7 másodpercet az élmezőnyön.

George Russell (Fotó: XPB)

Toto Wolff szerint a lassú tempóra azért volt szükség, mert féltek, hogy a gumik idő előtt megadják magukat. Annak kapcsán, hogy a Ferrari erre reagált, és ettől teljes unalomba fulladt a verseny, az osztrák ORF-nek elmondta:

„A Ferrari egyszerűen nem hagyta, hogy kikerüljünk a McLaren ablakából. Ezért hiába mentünk lassan, hogy a közepest életben tartsuk, ők még lassabban mentek. Még sosem csináltam ilyet az elmúlt tizenkét évben, de közben hoztam magamnak egy joghurtot és egy eszpresszót…”

A Mercedest több szakértő is kritizálta a túl óvatosnak bizonyuló taktikája miatt. Ralf Schumacher rámutatott, idén nem először ennyire óvatoskodó a csapat. „Egyszer csak öt másodperccel gyorsabb, ami a semmiből jött, noha a gumija már hetvenöt körös volt. Nem értem, a Mercedes mit akart. Ezzel minden esélyét elvesztette a támadásra. Vagy csak megint annyira óvatosak voltak, mint Szuzukában” – kommentált a német Sky szakértője.

Kollégája, Timo Glock hozzátette: „Én is úgy érzem, hogy kicsit elszámolták magukat a közepes gumival. Azt mondták, biztos-biztos-biztosra mennek, hogy a gumi túlélje a távot.”

Borítókép: George Russell és Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak