Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Erőforrásgondok hátráltatták Verstappent, aggódik a következmények miatt

Erőforrásgondok hátráltatták Verstappent, aggódik a következmények miatt

F1
Képtelen egyenesbe jönni a Red Bull. A Kanadai Nagydíj pénteki edzésnapján az esős idő mellett Max Verstappent műszaki probléma is hátráltatta.

Kissé letért a vágányról a Red Bull az elmúlt hetekben. A korábbi lehengerlő forma már oda, az elmúlt hetekben folyamatosan valamilyen nehézségekbe ütköztek. Egyelőre nincs ez másképp Kanadában sem, ahol az eső eleve kétessé tette a gyakorlások értékét, ráadásként pedig még egyéb problémájuk is adódott.

Max Verstappen mindössze 4 kört (egy mért kört) teljesített a még száraz pályán, amikor enyhén füstölgő autóval a boxba hajtott. Azt jelentette csapatának, hogy égett szagot érez. Lehetett volna egyszerű fékhiba, ám a csapat egyből a veszélyre figyelmeztető szalaggal kerítette el az 1-es rajtszámú autót, ami ERS-problémák esetén szokás.

A Red Bull később megerősítette, Verstappennél valóban az ERS-sel adódott probléma, amit megoldani már nem tudtak az edzés alatt, így bajnokuk számára ezzel véget is ért a tréning, illetve a nap.

„Sajnos nem mentem túl sok kört a második szabadedzésen. Elektronikai hibára gyanakodtunk, ezért azt mondták, álljak ki. Még vizsgálják. Biztosra veszem, hogy hamarosan rájönnek, miről van szó”

– mondta Verstappen egykedvűen a nap végén.

Max Verstappen (Fotó: Coates / XPB Images)

Érdekesség, hogy a bajnok erre a hétvégére teljesen új erőforrást kapott, az MGU-K-t és az MGU-H-t is cserélték. Hogy van-e összefüggés, az egyelőre nem derült ki.

Verstappen szerencséje, hogy olyan sokat nem veszített, mint egy normál edzésen vesztett volna: a mezőny az egy óra nagy részét vizes pályán teljesítette. Akárcsak az elsőt, amit a holland még 5.-ként zárt, bő 2 másodperces lemaradással.

„Ez nem ideális. Több kört akartam menni. Másoknak sokkal több körük van a száraz és a vizes pályán is. Nem ilyen második edzést akartam, de a legfontosabb, hogy rájöjjünk, mi történt és milyen hatásai lehetnek erre a hétvégére és az év hátralévő részére”

– mondta Verstappen, vélhetően a további cserék és büntetések lehetőségére utalva.

Pénteken V6-osból, turbóból, MGU-H-ból és MGU-K-ból is az idei harmadik példányát kapta meg, ha szükség lenne egy negyedikre, azért még nem járna büntetés. Energiatárolóból és vezérlőelektronikából viszont már a másodikat használja, és egy újért hátrasorolás járna.

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

Pérez: Az időzítés dönthet szombaton

Ez és a műszaki gond nehezítette az RB20-as kanadai teljesítményének felmérését, valamint a monacói kerékvetős probléma kapcsán tervezett „nyomozást” is. A Red Bull jelölő pontokkal ellátott első felfüggesztéssel és egy arra irányított kamerával vonult ki a pályára az első szabadedzésen, ami jelezte, hogy vizsgálnak valamit. Hogy Monaco után mire lehetnek képesek Montrealban, ahol szintén sok időt töltenek a kerékvetőkön, egyelőre megjósolhatatlan.

Sergio Péreznek műszaki hibája nem volt, ám ő is elveszett a mezőnyben pénteken. Az első edzést a 9., a másodikat a 10. idővel zárta. „Nagyon trükkös nap volt a körülmények miatt. Fontos lesz holnap, hogy a megfelelő időben legyünk kint. Nagyon sokat változtak a körülmények. Ha nem a megfelelő körben nyomtad, az nagy különbséget jelentett” – mondta a mexikói.

„Ráéreztünk az autóra, van képünk róla, de nagyon nehéz következtetéseket levonni egy olyan pályán, amin az időjárás határozott meg mindent. Úgy vélem, javulást értünk el a köztes gumin, és ez jó. A slicken nem a megfelelő időszakban voltunk kint, szóval nincs miért aggódni. A versenyképességünkről csak holnap kapunk képet” – vélekedett Pérez.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Coates / XPB Images)

További tartalmak