Négy kör volt hátra a kanadai futamból, amikor a pontszerzésért küzdő Cunoda Juki elveszítette az irányítást autója felett a nyolcas kanyar kijáratánál. Versenygépe miután átszánkázott a bukótéren, gyorsan visszacsúszott a pályára, ahol a riválisok nagy tempóval közelítettek felé és szerencsére mindig el tudták kerülni az ütközést.
Legközelebb Nico Hülkenberg került ahhoz, hogy elszenvedjen egy ijesztő balesetet: a német csak néhány milliméterrel – legalábbis saját beszámolója szerint – kerülte el Cunoda autóját, miközben azért arra is felkészült, hogy versenye hamarosan véget ér.
„Nem is tudom… próbáltam reagálni, lassítani és elkerülni, talán néhány milliméter lehetett közöttünk” – kezdte beszámolóját. „Nagyon-nagyon közel voltam, szóval már a szemem is becsuktam, hogy felkészüljek az ütközésre, de szerencsére sikerült megúsznom” – tette hozzá a rutinos német, aki bár szerencsésnek érezte magát, futamával nem volt elégedett.

Pedig a futam jól indult, a Haas ugyanis a mezőnyből egyedüliként indult vizes abroncsokon ennek köszönhetően pedig az első körökben rengeteg pozíciót nyertek, a köztesek viszont gyorsan jobb gumivá váltak és így a riválisok hamar visszaszerezték pozícióikat.
Hülkenberg ezzel kapcsolatban megjegyezte, a csapat tudatosan vállalt kockázatot egy jó eredmény reményében, így tudták, hogy benne van az is, hogy végül nem jön össze a felzárkózás. „Az első tíz kör nagyon jól ment. De aztán száradni kezdett a pálya. Tudtuk, hogy ez kockázatos lesz, tudtunk erről a forgatókönyvről. De legalább tiszta volt a futam, nem hibáztunk” – fogalmazott.
„A biztonsági autóval balszerencsénk volt, de jól döntöttünk, amikor tovább kinn maradtunk a közteseken. Szereztem néhány pozíciót, de a futam végén vonatoztam a többiekkel. Nagy leszorítóerővel mentünk, szóval az egyenesekben nem volt esélyünk” – zárta gondolatát.
