Az idei legsikeresebb hétvégéjén van túl a Mercedes javulófélben lévő csapata, ám Lewis Hamilton a legkevésbé sem volt elégedett. A negyedik helyen ért célba a Kanadai Nagydíjon, ám önkritikusan az egyik legrosszabb versenyének nevezte a vasárnapit. Bosszantotta, hogy az autójuk szerinte többre volt képes annál, mint amit elértek vele, és nyilvánvalóan zavarta a pole-t megszerző, majd másnap a harmadik helyen célba érő George Russelltől elszenvedett újabb veresége is.
A hétszeres világbajnok ezúttal is kritizálta csapatát a stratégiaválasztás kapcsán. Nehezményezte, hogy az utolsó biztonsági autós fázis alatt kihívták és kemény gumit adtak neki, miközben Russell a közepest kapta. Utóbbi egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, és szerepet játszhatott abban, hogy a végjátékban a korábban Oscar Piastri elleni pályaelhagyása miatt mögé került Russell visszaelőzte őt, és helyette ő szerezte meg a Mercedes idei első dobogóját.
„A kemény a tapadás szempontjából borzalmas volt. Ha tudtam, hogy nem egy közepes gumira váltunk, inkább kint maradtam volna, és megtartottam volna a gumiszettemet”
– morgolódott Hamilton.
Tette mindezt két héttel azután, hogy Monacóban még az új első szárny nem-használata miatt érezte hátrányos helyzetben magát.

James Allison technikai igazgató a Mercedes futamértékelő videójában adott magyarázatot a két versenyző eltérő taktikájára és Hamilton kemény gumis utolsó etapjára. Mindenekelőtt kihangsúlyozta: bármit is mondott vagy gondolt erről bajnokuk, nem is merül fel a kétség, hogy helyesen választottak. „Amikor a pálya száradt, nem keményre váltottunk Lewisszal, hanem közepesre. Feltettük az ő utolsó friss szett közepes gumiját, hogy a gyorsabbnak bizonyuló gumit használja. A kérdéses csere, amikor a biztonsági autó alatt álltunk ki Lewisszal friss gumiért: akkor váltottunk közepesről friss keményre.”
„Ez volt a helyes döntés, mert Lewisnak volt egy teljesen ingyenes kerékcseréje. Senki sem fenyegette őt hátulról, biztonsági autó volt, ami azt jelentette, hogy bárki is volt előtte, vissza fog rá zárkózni, és csatlakozik a biztonsági autó mögötti vonathoz, de friss gumin, miközben előtte a csapattársán kívül mindenki más használt gumin volt.”
„Egyáltalán nem is kérdés, hogy egy teljesen új kemény gyorsabb-e egy tizenkét-tizenhárom – vagy már nem is emlékszem, hány – körös közepes guminál. Szóval ő talán a közepest preferálta volna, de nem maradt már több közepes gumija, ez nem volt opció. Az egyetlen új gumink a kemény volt, és az gyorsabb volt, mint bármi más a pályán. Szóval így kötött ki a keményen, és egyértelműen gyorsabb volt, mint a McLaren és a Red Bull”
– magyarázta Allison, aki szerint egyébként Hamilton mindkét biztonsági autós fázisból profitált a verseny során, hiszen ezeknél előzte meg előbb Fernando Alonsót, aztán a hajrában Oscar Piastrit.

Allison arra is magyarázatot adott, miért osztották meg a két versenyzőjük taktikáját, és a köztes esőgumiról slickre váltáskor miért adtak Russellnek kemény, Hamiltonnak közepes szettet. „Az érdekesebb kérdés szerintem az, miért tettük George-ot a kemény gumira, amikor a pálya felszáradt és Lewisszal a közepest használtuk. Azért választottunk eltérő gumit a két autónál, mert egyáltalán nem volt egyértelmű. Ezek a dolgok világosak utólag, de akkor egyáltalán nem voltak.”
„Amikor pénteken mentünk a közepes gumin, szinte mindenkinél szemcsésedett. És amikor szemcsésedni kezd, nagyon gyorsan veszít a teljesítményéből, és az ember könnyű prédává válik. A kemény gumi ellenállóbb. Talán kicsivel lassabb, de ellenállóbb a szemcsésedéssel szemben.”
„George autójára a kemény gumit tettük fel, mégpedig a szemcsésedés megelőzése érdekében. Még sok kör volt hátra a versenyből, amikor az esőgumiról a szárazra váltottunk, és mindenki más közepesen volt körülötte. Ha szemcsésedni kezdtek volna, akkor csak átlavírozott volna közöttük, egy könnyű győzelem lett volna.”
„És miközben utólag ez talán különösen hangozhat, Piastrinál pontosan ez történt. Az ő autója nagyon nagy ütemben esett vissza. Az ő gumija szemcsésedett, és ott volt a szemcsésedés és a nem szemcsésedés határán.”
„Feltettük tehát a keményet George-nál, mert ez volt a legnagyobb esélye a győzelemre, és aztán felraktuk a közepest Lewisnál, hogy lefedjük a lehetőségeket. Aztán utána persze jött a biztonsági autó, aminél már csak egy gumink maradt: George-nál a közepes, Lewisnál a kemény. Így kötöttünk ki az első választásunk ellentéténél a végén” – fejtegette Allison.