Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Glock örül az Audinak és reméli, nem jut a Toyota sorsára

Glock örül az Audinak és reméli, nem jut a Toyota sorsára

Formula For Success
A Toyota korábbi versenyzője, Timo Glock örül, hogy 2026-ban az Audi is belevág a Forma–1-es kalandba, ugyanakkor kiemelte, egy komoly kihívást mindenképpen meg kell oldaniuk a karikásoknak, ha nem akarnak a japán gyártó sorsára jutni.

A német gyártó a Sauber átvételével kezdi Forma–1-es szerepvállalását, és mivel az istálló eszközeit és főhadiszállását is átveszi, egyik központja Svájcban lesz. A másik pedig – ahol a motorokat készítik majd – otthon, Németországban. A Toyota korábbi pilótája, Timo Glock nemrég rámutatott, ez komoly kihívás elé állíthatja az Audit.

Azoknak a csapatoknak ugyanis mindig nehezebb a dolguk, akik nem az Egyesült Királyságban működnek, hiszen a legtöbb beszállító és partner is ott működik, a mérnököket pedig sosem könnyű „átcsábítani” a tenger túloldalára.

Glock rámutatott ez a német központtal működő Toyotának is nehézséget okozott. „Komoly kihívás előtt állnak” – kezdte a Formula For Success vendégeként. „Láthattuk ezt akkor is, amikor a Sauber a BMW-vel dolgozott és két gyárépületük volt. Az egyik Svájcban, a másik Németországban lesz. Össze kell hangolniuk a dolgokat.”

„A csapat Németországban van, mint volt a Toyota esetében is, a legjobb srácok viszont mind Angliában. Nehéz őket Németországba vinni. Szóval ez egy nagy kihívás számukra. De másrészt, szerintem van erejük ahhoz, hogy megoldják” – folytatta.

Timo Glock (fotó: XPB) Timo Glock (fotó: XPB)

„Andreas Seidl (az Audi F1-es vezérigazgatója) pontosan tudja, mi kell egy sikeres F1-es csapat felépítéséhez. De persze így is nagy kihívás lesz ez. Nem gondolom, hogy már az első évben versenyképesek lesznek” – magyarázta, majd jelezte, annak is örül, hogy a csapat honfitársát, Nico Hülkenberget választotta.

„A rutinnal, amivel Nico rendelkezik, ez egy remek előjel Németország számára. Ha jön egy német gyártó német versenyzővel, az újra felpörgetheti az F1-et az országban. De persze a legjobb csapatok ellen nagyon-nagyon nehéz dolguk lesz” – fogalmazott.

Végül beszélt arról is, a Toyota számára a „többfejűség” döntéshozatali szempontból is problémás volt. „Mindenünk megvolt, ami egy győztes F1-es autó építéséhez kell. Két szélcsatornánk volt és ott volt a világ összes tudása és rutinja. De megdöbbentett, mekkora nyomást gyakorolt rám a cég. Azért voltam ott, hogy vezessek és képviseljem őket és az 1200 dolgozót. Mégis túl voltunk terhelve.”

„Hamar rájöttem, hogy a probléma a Toyotával van. Nem az emberekkel, mert ők nagyon jók. A fontos döntéseket túl lassan hoztuk meg. Volt, hogy egy fejlesztést Japán letiltott. Mindent ellenőriztek. Volt, hogy egy hátsó szárnnyal már teszteltünk és készek voltunk a bevetésre. Fél másodpercet hozott volna, de mivel a szürke zónában volt, leállították. Azt mondták, kizárhatnak minket, nem fognak ebbe az irányba menni. Ezek a dolgok akadályozták az utolsó lépést” – húzta alá.

Timo Glock 2008-ban a Toyota volánja mögött (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak